2
23 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 listopada 2012 - 19:34
Witajcie drodzy forumowicze,
jestem szczęśliwym posiadaczem Mercedesa 190 2.0 na gaźniku. Jest to świetne auto gdyż nie posiada komputera sterującego silnikiem jedynie taki do stabilizacji wolnych obrotów. Mocy posiada tyle żeby dało się swobodnie wyprzedzać, ale ze świateł nie zawsze jest się pierwszym.
Do meritum sprawy:
Moja gwiazdka to seryjny biedak - nie posiadała praktycznie nic poza seryjnym wyposażeniem, jedyne udogodnienia w stosunku do innych samochodów, ale w 1989 roku standardowe to:
Wspomaganie kierownicy;
grzane lusterka (obecnie doprowadzone do funkcjonalności - jak ktoś chce wiedzieć jak proszę pytać);
lewe lusterko elektryczne;
centralny zamek (też naprawiony).
Jak przystało na Mercedesa to powyższe dodatki były standardowe, ale poza tym nie było nic.
Lista modyfikacji jakie udało mi się do tej pory przeprowadzić:
1. Centralny zamek z pilota - chętnie w tym pomogę nie jest to trudne;
2. ALS (Automatic Light Switch) - w Polsce raczej powinno to być w każdym samochodzie, załącza światła dopiero po włączeniu silnika z wyjątkiem sytuacji zaciągniętego hamulca ręcznego - pomocne w zimie w przypadku odśnieżania samochodu;
3. Oświetlenie kabiny jest ściemniane i rozjaśniane jak w nowych samochodach - co ciekawe to cały układ jest do tego przystosowany i posiada taką opcję, wystarczy zmiana i dodanie kilku rzeczy - chętnie pomogę w tym, wystarczy zapytać;
4. elektryczne szyby przednie - bajka:) rozebranie drzwi i wymiana na oryginalne elektryczne podnośniki to 5 minut roboty, reszta to elektryka i zajmuje trochę więcej jeżeli chce się zrobić dobrze:) także chętnie pomogę;
5. Obrotomierz - także bajka i przyjemność - chętnie pomogę
Lista modyfikacji do zrobienia w wolnej chwili:
1. Elektryka tylnych szyb - mam wszystko kwestia braku czasu;
2. domykanie szyb z pilota;
3. termometr w zegary - posiadam taki z wyświetlaczem LED jak tylko znajdę czas to zamontuję;
4. Wymiana oryginalnego 55Amperowego alternatora na mocniejszy 70A.
Lista modyfikacji w przyszłości:
1. Podgrzewanie elektryczne płynu chłodniczego (jak w nowych dieslach) - przy instalacji gazowej jest to rozwiązanie które mnie intryguje;
2. System Coming-Leaving Home - denerwuje mnie zamykanie drzwi garażu po omacku, z tym systemem będzie to o wiele łatwiejsze, a jako, że światła przeciwmgłowe przednie są świetne to warto je wykorzystać;
3. Podtrzymanie kierunkowskazów - 3 piknięcia - tak jak w nowych samochodach.
4. Zmiana dźwięku kierunkowskazów - ten przekaźnik brzmi nostalgicznie i melancholijnie, ale bardzo mi się podoba głuche pikanie głośniczka w nowych samochodach - jest to wykonalne bo w zegarach 190tki przekaźnik jest tylko elementem dźwiękowym właściwe sterownia kierunkowskazów znajduje się w komorze silnika;
5. Zdecydowanie zmiana dźwięku klaksonu - bardzo często jakieś mohery wychodzą mi na drogę myśląc, że ich przywilejem jest przejście 100m od właściwego przejścia dla pieszych - jeżeli usłyszą dźwięk jak z TIRa to przyspieszą
6. Ogrzewania kierownicy - jest to proste do zrobienia, ale czasochłonne, a w zimowe wieczory i poranki na pewno jest to świetne udogodnienie;
7. zmiana foteli na skórzane elektryczne i grzane z podłokietnikiem - przed tym blokuje mnie tylko brak gotówki ;
8. spojler tylny od AMG - może i nie da wiele, ale zawsze podobał mi się jego wygląd - nad tym jeszcze pomyślę, ale raczej jestem PRO ;
Będę starał się na bieżąco dodawać fotorelacje i zapraszam do dyskusji. Jak już pisałem to chętnie pomogę w Waszych modyfikacjach i jednocześnie czekam na jakieś inne Wasze propozycje Z zawodu jestem elektronikiem więc zagadnienia z tej dziedziny nie są dla mnie obce.
jestem szczęśliwym posiadaczem Mercedesa 190 2.0 na gaźniku. Jest to świetne auto gdyż nie posiada komputera sterującego silnikiem jedynie taki do stabilizacji wolnych obrotów. Mocy posiada tyle żeby dało się swobodnie wyprzedzać, ale ze świateł nie zawsze jest się pierwszym.
Do meritum sprawy:
Moja gwiazdka to seryjny biedak - nie posiadała praktycznie nic poza seryjnym wyposażeniem, jedyne udogodnienia w stosunku do innych samochodów, ale w 1989 roku standardowe to:
Wspomaganie kierownicy;
grzane lusterka (obecnie doprowadzone do funkcjonalności - jak ktoś chce wiedzieć jak proszę pytać);
lewe lusterko elektryczne;
centralny zamek (też naprawiony).
Jak przystało na Mercedesa to powyższe dodatki były standardowe, ale poza tym nie było nic.
Lista modyfikacji jakie udało mi się do tej pory przeprowadzić:
1. Centralny zamek z pilota - chętnie w tym pomogę nie jest to trudne;
2. ALS (Automatic Light Switch) - w Polsce raczej powinno to być w każdym samochodzie, załącza światła dopiero po włączeniu silnika z wyjątkiem sytuacji zaciągniętego hamulca ręcznego - pomocne w zimie w przypadku odśnieżania samochodu;
3. Oświetlenie kabiny jest ściemniane i rozjaśniane jak w nowych samochodach - co ciekawe to cały układ jest do tego przystosowany i posiada taką opcję, wystarczy zmiana i dodanie kilku rzeczy - chętnie pomogę w tym, wystarczy zapytać;
4. elektryczne szyby przednie - bajka:) rozebranie drzwi i wymiana na oryginalne elektryczne podnośniki to 5 minut roboty, reszta to elektryka i zajmuje trochę więcej jeżeli chce się zrobić dobrze:) także chętnie pomogę;
5. Obrotomierz - także bajka i przyjemność - chętnie pomogę
Lista modyfikacji do zrobienia w wolnej chwili:
1. Elektryka tylnych szyb - mam wszystko kwestia braku czasu;
2. domykanie szyb z pilota;
3. termometr w zegary - posiadam taki z wyświetlaczem LED jak tylko znajdę czas to zamontuję;
4. Wymiana oryginalnego 55Amperowego alternatora na mocniejszy 70A.
Lista modyfikacji w przyszłości:
1. Podgrzewanie elektryczne płynu chłodniczego (jak w nowych dieslach) - przy instalacji gazowej jest to rozwiązanie które mnie intryguje;
2. System Coming-Leaving Home - denerwuje mnie zamykanie drzwi garażu po omacku, z tym systemem będzie to o wiele łatwiejsze, a jako, że światła przeciwmgłowe przednie są świetne to warto je wykorzystać;
3. Podtrzymanie kierunkowskazów - 3 piknięcia - tak jak w nowych samochodach.
4. Zmiana dźwięku kierunkowskazów - ten przekaźnik brzmi nostalgicznie i melancholijnie, ale bardzo mi się podoba głuche pikanie głośniczka w nowych samochodach - jest to wykonalne bo w zegarach 190tki przekaźnik jest tylko elementem dźwiękowym właściwe sterownia kierunkowskazów znajduje się w komorze silnika;
5. Zdecydowanie zmiana dźwięku klaksonu - bardzo często jakieś mohery wychodzą mi na drogę myśląc, że ich przywilejem jest przejście 100m od właściwego przejścia dla pieszych - jeżeli usłyszą dźwięk jak z TIRa to przyspieszą
6. Ogrzewania kierownicy - jest to proste do zrobienia, ale czasochłonne, a w zimowe wieczory i poranki na pewno jest to świetne udogodnienie;
7. zmiana foteli na skórzane elektryczne i grzane z podłokietnikiem - przed tym blokuje mnie tylko brak gotówki ;
8. spojler tylny od AMG - może i nie da wiele, ale zawsze podobał mi się jego wygląd - nad tym jeszcze pomyślę, ale raczej jestem PRO ;
Będę starał się na bieżąco dodawać fotorelacje i zapraszam do dyskusji. Jak już pisałem to chętnie pomogę w Waszych modyfikacjach i jednocześnie czekam na jakieś inne Wasze propozycje Z zawodu jestem elektronikiem więc zagadnienia z tej dziedziny nie są dla mnie obce.
#2
Napisano 25 listopada 2012 - 23:14
widze ze kolega ma ten sam film co ja. Też moją bazowa 2.0 190 zrobilem na taki wypas jaki nawet seryjnie nie wychodzil, myśle tu o wnętrzu i mechanice, z zewnatrz na razie mam temat gdzies żeby za bardzo sie nie wyróżniała. Z tymi ogrzewanymi lustrami i kierą to całkiem niezły pomysł, na czym dokładnie to polega? eszcze przydałby sie elektryczny podajnik pasów jak w 124, ciekawy jestem czy jest to do wykonania. Mam całą elektryke szyb również, mógłbyś pokrótce mi napisać jak zamontować je w 5min? Podnośniki mechaniczne w boczki, i gdzie do czego podłączyć mase kabelki itp.?
Jeśli będziesz zainteresowany to mam 2 rzeczy, które na pewno na liście powinny sie znaleźć. Drewnianą nakładke na konsole krótką segment 3 pokręteł nawiewów i po nowym roku, silnik m103 3.0 caly kompletny z wiązką do swapa w bdb stanie
Jeśli będziesz zainteresowany to mam 2 rzeczy, które na pewno na liście powinny sie znaleźć. Drewnianą nakładke na konsole krótką segment 3 pokręteł nawiewów i po nowym roku, silnik m103 3.0 caly kompletny z wiązką do swapa w bdb stanie
#3
Napisano 26 listopada 2012 - 14:59
Czekam na wytłumaczenie tego co kolega wyżej napisał, a także prosiłbym o podanie tego jak zrobić przyciemnianie podświetlania stopniowego w kabinie bardzo elegancki jest to element =)
#4
Napisano 26 listopada 2012 - 15:46
Użytkownik KrystaGG dnia 25 listopada 2012 - 23:14 napisał
widze ze kolega ma ten sam film co ja. Też moją bazowa 2.0 190 zrobilem na taki wypas jaki nawet seryjnie nie wychodzil, myśle tu o wnętrzu i mechanice, z zewnatrz na razie mam temat gdzies żeby za bardzo sie nie wyróżniała. Z tymi ogrzewanymi lustrami i kierą to całkiem niezły pomysł, na czym dokładnie to polega? eszcze przydałby sie elektryczny podajnik pasów jak w 124, ciekawy jestem czy jest to do wykonania. Mam całą elektryke szyb również, mógłbyś pokrótce mi napisać jak zamontować je w 5min? Podnośniki mechaniczne w boczki, i gdzie do czego podłączyć mase kabelki itp.?
Jeśli będziesz zainteresowany to mam 2 rzeczy, które na pewno na liście powinny sie znaleźć. Drewnianą nakładke na konsole krótką segment 3 pokręteł nawiewów i po nowym roku, silnik m103 3.0 caly kompletny z wiązką do swapa w bdb stanie
Jeśli będziesz zainteresowany to mam 2 rzeczy, które na pewno na liście powinny sie znaleźć. Drewnianą nakładke na konsole krótką segment 3 pokręteł nawiewów i po nowym roku, silnik m103 3.0 caly kompletny z wiązką do swapa w bdb stanie
Chodzi o to, że ściągnięcie boczków jest dziecinnie proste - wystarczy zdjąć zaślepkę przy uchwycie i odkręcić jedną śrubę - potem zdjąć osłonę klamki przesuwając w bok, a cały boczek zejdzie podnosząc go lekko do góry.
Podnośnik ręczny wyjmuje się odkręcając 3 śruby, a elektryczny zakłada się na jego miejsce
Niestety, ale z wiązką nie jest już tak łatwo bo trzeba puścić po dwa całkiem solidne przewody do drzwi. Ja u siebie podłączyłem to pod instalację zapalniczki, a przełączniki włożyłem w drewienko przy lewarku zmiany biegów.
Użytkownik F3ear dnia 26 listopada 2012 - 14:59 napisał
Czekam na wytłumaczenie tego co kolega wyżej napisał, a także prosiłbym o podanie tego jak zrobić przyciemnianie podświetlania stopniowego w kabinie bardzo elegancki jest to element =)
Oryginalnie W124 i W201 mają światło sterowane elektronicznie, po wyjęciu całego modułu i dostaniu się do płytki można zobaczyć, że od układu scalonego idzie ścieżka do bazy tranzystora BD. W miejsce zwory która jest wykonana z posrebrzonego drutu można wstawić rezystor na początek 1kOhm, a w miejsce przy bazie tranzystora lutujemy kondensator elektrolityczny 1000uF plusem w kierunku bazy tranzystora, a minusem do masy, jeżeli ściemnianie lub rozjaśnianie okaże się za szybkie lub za wolne można spokojnie zmieniać wartości tych elementów. Szybsze ściemnianie - mniejszy kondensator szybsze rozjaśnianie - mniejszy rezystor i analogicznie odwrotnie Ja u siebie mam podświetlenie LED więc podanie moich wartości nie będzie adekwatne dla podświetlenia żarnikowego.
Użytkownik k0niu86 edytował ten post 26 listopada 2012 - 15:48
#5
Napisano 27 listopada 2012 - 00:34
jakbyś mógł i masz wstaw jakieś foto co i jak... nie chce elektroniki popalić
#6
Napisano 27 listopada 2012 - 08:38
Powiem tak - u mnie to już działa a nie mam za bardzo czasu na rozbieranie tego ponownie, rozbierz swoją, zrób kilka fotek a z chęcią powiem Ci co i jak
#7
Napisano 27 listopada 2012 - 16:41
Można też w 124 zrobić powoli gasnące światło z tyłu. Taki malutki układzik z 5 elemwntow (robiłem w poprzednim 124)
Wujek Google ma sporo takich tematów.
Miło gdyby Kolega pokazał nma zdjęciach przdstawionych przez kogoś co i gdzie polutować w tej płytce z przodu.
Mam jeszcze takie małe pytanie co do oryginalności auta, później np. w Zakupie Kontr. są takie odpowiedzi:
- Eee...szyby dołozone;
- eee..... to jakiś składak, nie ma tago w VIN'ie:
- eee.... inne fotele, pewnie poprzednie zgniły bo to jakiś popowodziowy.
- eeeee - obrotomierz... to była benzyna...no nie ma d...py
itp. itd.
To taka moja rozkminka.
Wujek Google ma sporo takich tematów.
Miło gdyby Kolega pokazał nma zdjęciach przdstawionych przez kogoś co i gdzie polutować w tej płytce z przodu.
Mam jeszcze takie małe pytanie co do oryginalności auta, później np. w Zakupie Kontr. są takie odpowiedzi:
- Eee...szyby dołozone;
- eee..... to jakiś składak, nie ma tago w VIN'ie:
- eee.... inne fotele, pewnie poprzednie zgniły bo to jakiś popowodziowy.
- eeeee - obrotomierz... to była benzyna...no nie ma d...py
itp. itd.
To taka moja rozkminka.
#8
Napisano 27 listopada 2012 - 16:48
Z chęcią bym to zrobił, ale nie mam możliwości na chwilę obecną zrobić dobrych zdjęć.
Co do oryginalności samochodu to jeżeli ktoś dba o swoją gwiazdkę z myślą o późniejszej sprzedaży to po co w ogóle o to dbać? Przez najbliższe kilka lat nie planuję zmiany auta - obecne jest we wzorowym stanie technicznym i nie pali dużo, jest wygodne, a dołożone bajery mają na celu głównie zabawę/naukę i podniesienie własnego komfortu.
Co do oryginalności samochodu to jeżeli ktoś dba o swoją gwiazdkę z myślą o późniejszej sprzedaży to po co w ogóle o to dbać? Przez najbliższe kilka lat nie planuję zmiany auta - obecne jest we wzorowym stanie technicznym i nie pali dużo, jest wygodne, a dołożone bajery mają na celu głównie zabawę/naukę i podniesienie własnego komfortu.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty Aukcje internetowe czyli "igły ,full wypas ,bezwypadkow |
HydePark | SzmicioW124 |
|
||
[W201] 2.3 FULL opcja |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Zemen |
|
||
[Mercedes] Jak powstal znaczek? Gwiazda? |
HydePark | Szalap |
|
||
Gwiazda 124 Centralny na pilot |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MERCEDESPONADWSZYSTKO |
|
|
|
Gwiazda mercedesa problem. |
Mercedes S, CL i SEC | Goly_Oi |
|