Skocz do zawartości




* * * * * 1 głosy

KE-Jetronic odma - dobór i zamienniki



35 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   soplica


  • Postów: 2
  • Na forum od: 28 cze 2013
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 01 lipca 2013 - 21:44

Wymieniłem stare ,stwardniałe rury odmy i w tej chwili na odcinku od regulatora wolnych obrotów do pokrywy zaworów kurczy się ona w klepsydrę. Gwiżdże przy tym i świszcze jak silnik odrzutowy. Zastosowałem zamienniki firmy Febi i Mehle



#12 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lipca 2013 - 07:20

Wyświetl postUżytkownik soplica dnia 01 lipca 2013 - 21:44 napisał

Zastosowałem zamienniki firmy Febi i Mehle
Febi i Meyle? Podejrzewam, że to skutki montowania zamienników :s

#13 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 02 lipca 2013 - 18:47

Gdzieś na forum mamy jeszcze instrukcję ustawienia przepustnicy po czyszczeniu - może za bardzo wziałeś do serca i masz zbyt szczelny układ.
Bez zaworu dodatkowego silnik nie może zgasnąć po nagrzaniu - według mnie reguluje się śrubką przepustnice (przy zaślepieniu innych otworów) na około 500rpm.
Wtedy część powietrza zasuwa przez przepustnicę a tylko trochę bokiem przez zawór.
Po tej operacji twój ke-jet może wymagać podstawowej regulacji pozycji klapy raz jeszcze = uwaga bo można bardzo zepsuć.
Oprócz tego może okazać się że obroty zaczną falować bo zawór nie pracował w takim położeniu wczesniej.

#14 Offline   adrenaline


  • Postów: 105
  • Na forum od: 10 maj 2012
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lipca 2013 - 20:01

Witam, widzę, że mój wątek zmienił temat:)

Rurka odmy nie ma prawa się zasysyać, zasysa sie rurka od zaworu powietrza dodatkowego.

Wszedzie piszą, że przepustnica ma być zamknięta, dodatkowo kiepsy mechanicy regulują brak wolnych obrotów położeniem przepustnicy.

Dodam, że wszystko udało się wyregulować i chodzi jak zegarek, do szczęścia potrzebny jest miernik wypełnienia.

#15 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopada 2015 - 09:21

Panowie jeśli już było to przepraszam ale szukałem i nie znalazłem.
Mam pytanie o rurki odmy do silnika M102. Mam popękaną już rurkę odmy idącą do ZPD a i resztę muszę dokładnie przeglądnąć. Oryginały w ASO niestety są dość drogie. Są dostępne zamienniki kilku firm np:
http://www.iparts.pl/wysz...k4N3wxfDA=.html
Mamy do wyboru: Meyle, Febi, Vaico, Swag i Trucktec Automotive.
Ktoś może polecić z której firmy kupić? Pytam bo kolega kupił jedną z rurek Meyle i miał problemy z pracą silnika. Okazało się, że podczas manewrowania gazem rurka była tak miękka, że podciśnienie zasysało ją i zamykało przepływ powietrza.
Co z zamienników jest najlepsze? Proszę o wypowiedź ludzi którzy temat już przerabiali. Przyda się mnie i pewnie wielu innym osobom.
A tak z ciekawości ktoś może wie jaka firma robiła te rurki na pierwszy montaż? Dołączona grafika

#16 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 24 listopada 2015 - 10:57

Z Meyle podejrzewam że to wyjątkowy pech, że trafiła się taka sztuka. Nawet u siebie miałem założone Meylowskie i nie mogę się czepiać. Myślę, że wszystkie zamienniki zrobią tak samo dobrą robotę. Dla spokojności umysłu wybrałbym Swag'a.

Ja u siebie mam teraz oryginały, ale nie mam zielonego pojęcia kto je produkował. Jest tylko Mercedesowska gwiazda i numer. Nigdzie nie dokopałem się właściwego producenta po tym numerze. Chyba że to Mercedes był wytwórcą ;P Albo BOSCH...

#17 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopada 2015 - 13:57

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 24 listopada 2015 - 10:57 napisał

Z Meyle podejrzewam że to wyjątkowy pech, że trafiła się taka sztuka.
Jak widzisz koledzy wyżej tez mieli problemy z zamiennikami Meyle jak i Febi. Wyglada na to, że te zamienniki nic nie warte.

W0jta5 dzięki za dołączenie do istniejącego tematu. Szukałem podobnego tematu ale chyba źle to robiłem :( .

#18 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 24 listopada 2015 - 15:39

Albo to ja miałem do nich szczęście...

Komplety które zamawiałem pochodziły ze strony Redmars- i zawsze to były Meyle (wiadomo, po kosztach ludzie chcą a to "tylko rurka gumowa").

Raz się tylko zdarzyło, że U była pęknięta wzdłuż, ale taka już przyszła- wymieniona na nową bez kłopotu.

Sam w końcu kupiłem oryginały, ale to była fanaberia...

Użytkownik Sawyer edytował ten post 24 listopada 2015 - 15:40


#19 Offline   Sly108


  • Postów: 1 147
  • Na forum od: 16 gru 2008
  • Miejscowość: Trzebinia
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 24 listopada 2015 - 15:53

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 24 listopada 2015 - 15:39 napisał

Albo to ja miałem do nich szczęście...
To chyba faktycznie miałeś szczęście bo jak czytam to jako jedyny na nie nie narzekasz. Ja wolał bym nie ryzykować czy będę miał szczęście czy nie tylko zakupić dobrej klasy zamiennik tylko nie wiem który :hmm: . Szkoda, że ori są dość drogie.
Zastanawiam się nad tą firmą Vaico. Piszą, że przewody odmy robią jako części OME.

#20 Offline   7even


  • Postów: 64
  • Na forum od: 23 lut 2013
  • Miejscowość: Częstochowa
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 listopada 2015 - 23:04

Ja mam meyle'a już drugi rok i nie ma problemów acz kolwiek woze na zapas w bagażniku febiego w razie w.








Podobne tematy Zwiń