Skocz do zawartości




- - - - -

[R129]Alarm na podczerwień


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 04 marca 2008 - 12:12

Mam mały problem z alarmem oryginalnym na podczerwień Mercedesa. Otóż raz działa raz nie. W pilocie wymienione baterie i raczej to jest kwestia nie odbierania sygnału przez samochód. Czujniki są w klamkach. Podejrzewam, że w W124 jest dokładnie taki sam system alarmu, tak więc jeżeli ktoś już taki temat przerabiał to byłbym wdzięczny za jakieś wskazówki.

Jak do tej pory byłem w firmie zajmującej się alarmami i powiedzieli, że jedyne wyjście do ASO Mercedesa. Coś nie chce mi się wierzyć, że nie ma innej metody na zażegnanie problemu :roll:



#2 Offline   SzmicioW124


  • Postów: 734
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 04 marca 2008 - 13:55

Z tego co wiem no to te kluczyki na podczerwień sa "zapisywane" w aucie ale sie dziwie czemu firma zajmujaca sie tym problemem nie zrobiła tego ? Wujek chce dorobic kluczyki do TE 95' i sie dowiadywałem co i jak bo ASO to 700zł zaspiewali.I koles powiedział że może załatwic uzywany kluczyk dorobic grot i zainstalować na nowo w aucie...Może to powtorne zainstalowanie cos pomoze

#3 Offline   ksenio


  • Postów: 2 761
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW GOLF IV Variant 1.9 TDI

Napisano 04 marca 2008 - 14:21

Koles mial taki sam albo podobny problem w okularze 96r. Pomoglo tylko ASO.... ale nie polskie tylko niemieckie. 80 km dalej ale 200-300 zl mniej :jump:

#4 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 04 marca 2008 - 16:20

SzmicioW124 napisał:

że może załatwic uzywany kluczyk

A jak się taki kluczyk używany załatwia ? :jump:


Cytat

Otóż raz działa raz nie
Domyślam się że masz tzw "scyzoryk"?
Może oberwał się mikrowyłącznik pod przyciskiem ?
Baterie zasilają część kluczyka odpowiedzialną za działanie centralnego zamka. Obwód immobilizera działa nawet z niesprawną baterią pilota.

#5 Offline   SzmicioW124


  • Postów: 734
  • Na forum od: 28 paź 2007
  • Miejscowość: Poznań

Napisano 04 marca 2008 - 17:28

Rob, Nie wiem jak...mnie to juz nie interesuje mi tak koleś powiedział co sie zajmuje naprawą ,dorabianiem kluczyków...Pewnie legalnie kupuje heheh... :jump:

#6 Offline   R129


  • Postów: 98
  • Na forum od: 03 paź 2007
  • Miejscowość: Wawa

Napisano 04 marca 2008 - 17:38

Też jestem na etapie przerabiania tego "tematu" w jednym z SLi. Ciężka sprawa z tymi alarmami. Raz miałem taki przypadek, że nie zaskakiwał czujnik umieszczony w zamku maski i alarm nie uzbrajał się.

EssiRS, twoja wersja ma kontrolki alarmu w obu klamkach czy w drzwiach kierowcy i w lusterku wewnętrznym?
U mnie w jednym SL, ten pilot nie działa na odległość - musze stać przy samym aucie.

#7 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 04 marca 2008 - 23:16

Byłem dziś w ASO. Dorobienie kluczyka 800zł, a sprawdzenie co się dzieje z alarmem w ASO 250zł.

Rob napisał:

Domyślam się że masz tzw "scyzoryk"?
Dokładnie tak wygląda.

Rob napisał:

Może oberwał się mikrowyłącznik pod przyciskiem ?
Moim zdaniem pilot jest sprawny, bo baterie nowe i przejrzałem całą płytkę, w poszukiwaniu jakiś problemów, ale nie zauważyłem nic. Mierników odpowiednich nie miałem by sprawdzić inaczej, ale moim zdaniem znacznie większe prawdopodobieństwo, że wina leży po stronie odbiorników w samochodzie.

Cytat

EssiRS, twoja wersja ma kontrolki alarmu w obu klamkach czy w drzwiach kierowcy i w lusterku wewnętrznym?
Mam wersję z kontrolkami w klamkach i w zamku klapy bagażnika. Taki system z lampkami w lusterku wstecznym jest u nas w CL'u, więc chyba jest to już nowszy system.

Cytat

U mnie w jednym SL, ten pilot nie działa na odległość - musze stać przy samym aucie.
Z tego co wiem, to właśnie tak powinno być, bo zarówno w SL'u jak i CL'u trzeba stać max 1,5 metra od samochodu by odblokować alarm. Moim zdaniem to akurat dobrze, bo ciężej jest wystrzelić sygnał w "powietrze", a więc i dać szansę przechwycenia sygnału.

#8 Offline   R129


  • Postów: 98
  • Na forum od: 03 paź 2007
  • Miejscowość: Wawa

Napisano 05 marca 2008 - 12:42

EssiRS napisał:

Mam wersję z kontrolkami w klamkach i w zamku klapy bagażnika. Taki system z lampkami w lusterku wstecznym jest u nas w CL'u, więc chyba jest to już nowszy system.

Czyli musisz mieć wersję z końca 94 lub sam początek 95, bo wiem że już w marcu 1995 wprowadzili w R129 kontrolki w drzwiach kierowcy i lusterku wew.
To pewnie masz kluczyk - scyzoryk szerszy?
W jednym SL w ogóle nie mam oryginalnych pilotów i alarm włączam poprostu przekręcając kluczyk w drzwiach.

#9 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 05 marca 2008 - 15:18

Scyzoryk mam z szerszym kluczykiem, ale u mnie po przekręceniu kluczyka w drzwiach alarm się nie uzbraja.

Rozumiem, że nikt nie zna firmy zajmującej się takimi alarmami... :roll:

#10 Offline   dudziako


  • Postów: 155
  • Na forum od: 16 mar 2008
  • Miejscowość: Aleksandrów Łódzki

Napisano 24 marca 2008 - 18:23

Sprobuj pod tym tel 502 240 400. e-mail:elsmed@poczta.onet.pl
Co prawda w Lodzi, ale moze warto sprobowac facet konkretny naprawial mi pilota kompletni zdruzgotanego(inny woz).Powodzenia.








Podobne tematy Zwiń