Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Brak ssania w silniku 200D


45 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 27 listopada 2008 - 21:06

u mojego brata do dzisiaj również nie było ssania. Przyczyną było mikroskopijne pękniecie przewodu, które zauważyłem podczas sprawdzania filterka wspomnianego przez kolegę roxa



#12 Offline   Naspin


  • Postów: 51
  • Na forum od: 10 maj 2008
  • Miejscowość: Legnica
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:V70 2.5tdi

Napisano 27 listopada 2008 - 22:33

podpisuje sie pod tematem, razem z kolega Loyd, co zrobic jak sa identyczne objawy w silniku benzynowym ?

#13 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 28 listopada 2008 - 21:20

Jednak nie naprawiliśmy tego ssania :oops: okazało sie dopiero dzisiaj że po naprawieniu przewodu idącego od filterka do termozaworu silnik cały czas pracuje jakby był zimny. Tzn. na na wolnych obrotach pracuje szybciej. Zawór jest dobry. Filterek zastępowaliśmy kawałkiem przewodu i nic nie pomaga.

#14 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 30 listopada 2008 - 18:40

Otóż jest dokładnie tak:
Nie było ssania wcale. Wyjęliśmy ten filterek i zauważyłem że przewód jest dziurawy. Skróciliśmy go odcinając dziurawy kawałek przewodu. Filterek przedmuchaliśmy ale ledwie co przepuszcza powietrze. Po zamontowaniu filterka silnik zimny jak i ciepły pracował na podwyższonych wolnych obrotach. co ciekawe szybsze obroty załączają sie po zamocowaniu filterka na przewód idący do termozaworu nawet gdy drugi przewód na filterek nie jest założony. Gdy zamiast filterka daliśmy kawałek przewodu to sytuacja była identyczna. Nie wiem co jest grane. Dałem przewód podciśnienia bezpośrednio z zasilania do puszki. Obroty wzrosły a po odłaczeniu natychmiast spadły

#15 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 30 listopada 2008 - 20:00

roxa napisał:

tutaj coś namieszałeś, to sie kupy nie trzyma
dokładnie jest tak. zakładam przewód idący od termozaworka to włącza sie ssanie. Gdy przytkam palcem ten przewód to też włącza sie ssanie. Pomieszane przewody podciśnieniowe??

#16 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 30 listopada 2008 - 20:18

kolorów przewodów nie pamiętam. egr nie ma. jutro wrzucę zdjęcie to łatwiej będzie. dziś nie mogę bo brat zabrał auto.

#17 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 30 listopada 2008 - 21:00

roxa napisał:

Chodziło o zwezki
wiem ze o to chodziło. Jak juz mówiłem postaram sie jutro wrzucić kilka fotek i najwyżej machnę schemacik jak tam jest podłączone

#18 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 01 grudnia 2008 - 18:45

no więc sprawa wygląda tak. obwód jest następujący:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/090 ... 34d54.html

zdjecia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43a ... 87988.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/21d ... 308bf.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/311 ... 79f36.html
filterek jest odczepiony ponieważ jak jest założony to są cały czas wyższe obroty na wolnych

#19 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 01 grudnia 2008 - 20:26

roxa napisał:

czy na pompie z boku masz taką "skrzyneczke"
czy to jest opcjonalne? ani u mnie ani u mojego brata nie zauważyłem nic takiego. do czego to jest i jak wygląda dokładnie?

#20 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 01 grudnia 2008 - 22:43

w takim razie po co jest ten trójnik za zaworkiem?

[ Dodano: Pon Gru 01, 2008 22:43 ]
przed chwilą byłem przy moim samochodzie sprawdzić jak to u mnie jest. i po głębszej analizie doszedłem do wniosku że u mnie jest identycznie :sciana: na przewodzie do serwa nie ma trójnika. do gaszaka idzie brązowo niebieski przewód. a na przewodzie idącym z termozaworu do puszki też jest trojnik a z niego poprzez jakiś filterek czy kryze idzie czarny przewód pcv do kabiny








Podobne tematy Zwiń