Skocz do zawartości




- - - - -

[W123 240D] Przesuniety lancuszek rozrzadu?



35 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 01 lutego 2014 - 21:47

Tak.

A rozciągnięcie łańcucha jak jest to będzie rozrzut w stopniach czytany na kole wału korbowego.



#12 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 lutego 2014 - 23:12

Witam,jutro podam Ci jak ustawić ten kont wtrysku.Było tam chyba 2 rodzaje silników 240d.W kazdym jest inne ustawienie.

#13 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 08:50

Ciekawe tylko czy do kolizji nie doszło :) . Chyba, że autor tematu, po tym błędnym złożeniu rozrządu, pokręcił dołem z pomocą klucza i nic nie waliło.

#14 Offline   lukasz89


  • Postów: 24
  • Na forum od: 05 wrz 2011
  • Miejscowość: Gołdap
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Uaz 469 2.4D 1985r

Napisano 02 lutego 2014 - 10:10

Krecilem z 10 razy przed odpaleniem, poza tym wczesniej regulowalem zawory i silnik ladnie lekko sie krecil, raczej nic sie nie stalo no ale troche sie boje- wiadomo ;)

Juri44:
musze w koncu spisac te numery wybite na bloku, wtedy bedzie wszystko wiadomo.

#15 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 10:31

240D 1976-78r  typ 616.912
poj.2404cm.sześ.
-OZD po GMP 11,5 stopni
-ZZD po DMP 13,5 stopni
-OZW przed DMP 21,0 stopni
-ZZW przed GMP 19,0 stopni
pompa wtryskowa-M od77r.MW.

............................
240D 1978-84r. typ 616.912
poj.2399cm.szes.
-OZD po GMP 9,0 stopni
-ZZD po DMP 15,0 stopni
-OZW przed DMP 27,0 stopni
-ZZW przed GMP 16.0 stopni
pompa wtryskowa -MW,od 79r.M/RSF

Dane książkowe .Ps.powodzenia w naprawie.

#16 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 10:45

Ehm...
Aż musiałem sobie zobaczyć co te skróty oznaczają i... [zerżnięte z forum http://corsa-a.pl, a skąd oni zerżnęli to nie wiem]
OZD - otwarcie zaworu dolotowego
ZZD - zamknięcie zaworu dolotowego
OZW - otwarcie zaworu wydechowego
ZZW - zamknięcie zaworu wydechowego

... Także to nie te dane co Lukaszowi89 trzeba :) . Chyba, że będzie tuningowy wałek wstawiał :E .

Juri44, jak masz książkę, to może coś więcej tam znajdziesz i podasz.

Użytkownik XM edytował ten post 02 lutego 2014 - 10:46


#17 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 10:56

Był tuningowany wałek z zaworami fabrycznie.Tak pisze książka.

#18 Offline   lukasz89


  • Postów: 24
  • Na forum od: 05 wrz 2011
  • Miejscowość: Gołdap
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Uaz 469 2.4D 1985r

Napisano 02 lutego 2014 - 11:35

Zanim zjechalem na dol to tez rozszyfrowywalem te skroty w goglach a potem dopiero zobaczylem ze XM juz to zrobil :P

To sa czasy rozrzadu chyba a nie kat wtrysku, chociaz w sumie dzieki tym danym mozna sprawdzic czy zgranie sie rozrzadu z walem jest stuprocentowe, a w moim przypadku gdy mam namieszane w rozrzadzie to to napewno nie zaszkodzi. Oczywiscie sa to dane dla pierwszego cylindra tego przy lancuchu, tak?

Użytkownik lukasz89 edytował ten post 02 lutego 2014 - 11:39


#19 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 12:07

Początek wtrysku przed GMP w suwie sprężania wynosi 24 stopnie.dla silnika 616.
Dla 1 cylindra trzeba ustawić wał ,tak jak wyzej napisałem.Pierwszą rurkę wysokiego ciśnienia na pompie odkręcasz i patrzysz czy paliwo wypływa.Pamietaj że trzeba ustawić na pompie gaszak w pozycji ON i dodać gazu żeby paliwa więcej wypływało.Dosunięcie pompy do silnika daje wcześniejszy początek tłoczenia paliwa.Odsunięcie pompy od silnika daje póżniejszy początek tłoczenia paliwa.Najpierw poluzuj śróby na kołnierzu pompy.Cisnienie na wtryskach do 12,5 MPA.

#20 Offline   Juri44


  • Postów: 65
  • Na forum od: 31 sty 2014
  • Miejscowość: Biała Podlaska
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lutego 2014 - 12:32

Świece żarowe musza być sprawne.!








Podobne tematy Zwiń