Skocz do zawartości




- - - - -

kolektor ssący z 2.0 16v do 2.3 8v?


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 21 marca 2014 - 17:57

Witam! czy kolektor ssący z 2.0 16v podchodzi bez problemu do 2.3 8v ?
Rozstaw śrub i średnice wyglądają bardzo podobnie.
Jakie średnice rur ma kolektor z 2.0 ? ciężko znaleźć zdjęcia tego kolektora..

Jakie kolektory wchodzą do 2.3 bez przeróbek ?
np. 2.0 mb gaźnik ? (ma ktoś zdjęcia tego kolektora? nie potrafie dopaść...)
i ile mają średnicy rury ? :P

najbardziej interesuje mnie kolektor od 2.0 16 =)



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 21 marca 2014 - 18:55

Jaki jest cel owej modyfikacji ? m102 ma po 2 zawory na cylinder, m111 - 4. Raczej nie pokryją się kanały ssące.

#3 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 21 marca 2014 - 19:04

póki co, zbieram informacje.
czyli, jak siądą śruby, to na kanałach mogą nie równo siedzieć ?

#4 Offline   Johny


  • Postów: 1 685
  • Na forum od: 19 lis 2009
  • Miejscowość: Bydgoszcz
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 marca 2014 - 09:29

Są marki i modele w których zabieg adaptacji kolektora ssącego ma sens i daje pewne efekty (zazwyczaj z większego silnika do mniejszego i chyba dla samej frajdy posiadania). W twoim przypadku właściwie żaden kolektor ssący nie będzie plug&play, a dorabianie flansz i jakakolwiek inna rzeźba nie ma sensu ze względu na pogorszenie parametrów adaptowanego kolektora. Jeśli chcesz cokolwiek osiągnąć poprzez podmianę kolektora ssącego to lepiej wyspawać "customowy" z dobrze obliczoną pod wazględem pojemności i kształtu puszką (najlepiej pod większą przepustnicę) i długością kanałów ssących, da się w ten sposób znacznie poprawić przepływ mas powietrza. Żaden inny zabieg z wyjątkiem lekkiej optymalizacji kanałów ssących standardowego kolektora nie ma sensu w twoim przypadku.

#5 Offline   JuR


  • Postów: 896
  • Na forum od: 01 lis 2012
  • Miejscowość: uk
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Rzeźbie COUPE :D
  • Trzeci Mercedes:Je*ać VIN :D
  • Inne auto:Najwolniejsze qp w kraju :D

Napisano 23 marca 2014 - 22:22

Dzieki bardzo, za konkret odpowiedz =)








Podobne tematy Zwiń