Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] ASR i LH-Mode poraz kolejny


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 12 kwietnia 2014 - 11:56

Witam
Kompletnie losowo wchodzi mi LH-mode. Czasem miesiac jezdze i nic a czasem przejade pare metrow po miescie i sie zalcza. Gdy sie zatrzymam i wrzucam na P/N obroty zaczynaja wariowac. Na D wszystko w porządku. Po zgaszeniu i uruchomieniu silnika ponownie wszsytko wraca do normy do nastepnego razu. Nagrałem filmik jak to wygląda

https://www.youtube....eature=youtu.be

Błedy

Pin 6 - CAN data bus to EA/CC/ISC control module (N4/1), interrupted

CAN data bus to LH-SFI control module (N3/1), Left LH-SFI control module
(N3/2), Right LH-SFI control module (N3/3), or Engine control module (N 3/4), Read out DTC for N3/1, N3/2, N3/3, N3/4: see
DM, Engines, Vol. 2, sections 1.1, 3.1 or 3.2
interrupted

Pin 7
CAN databus:
N4/1,
Message from EA/CC/ISC control module (N4/1) faulty
23 20.0
Message from ABS/ASR control module (N30/1) faulty
23 20.0
Message from LH-SFI control module (N3/1) faulty

Wiązka silnika zrobiona. Wiązka przepustnicy w idealnym stanie.



#2 Offline   lutek66


  • Postów: 386
  • Na forum od: 27 kwi 2011
  • Miejscowość: Wałbrzych
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:MB W140 400SEL(cyclone)

Napisano 12 kwietnia 2014 - 12:19

Dzwonie już :-)

#3 Offline   kasander


  • Postów: 157
  • Na forum od: 18 gru 2013
  • Miejscowość: Gelsenkirchen
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2014 - 13:13

Wiązka przepustnicy jest ok ,a przepływomierz w jakim stanie? Sprawdź najpierw cewki zapłonowe.

Użytkownik kasander edytował ten post 12 kwietnia 2014 - 13:21


#4 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 12 kwietnia 2014 - 15:37

kasander, Z tego co mi wiadomo ani przeplywka ani cewki nie powodują Limp home mode. W kazdym razie cewki sa nowe Beru. A przeplywka nie wiem. Błedu nie wyrzuca, po odpieciu jest zmiana w pracy silnika wiec wydaje sie ok.

#5 Offline   kasander


  • Postów: 157
  • Na forum od: 18 gru 2013
  • Miejscowość: Gelsenkirchen
  • Mercedes:W124 4.0E - M119
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2014 - 18:00

To sprawdź alternator jak tuleje wyglądają

#6 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2014 - 19:01

Przecież jak wół masz podane, że jest problem z komunikacją po CAN'ie. Sterownik LH, Egas, EZL i chyba Base posiada dwa cieniutkie przewody do owej komunikacji - zielony i biały. Trzeba pomierzyć cała "sieć". Jak napisałem, te przewody są bardzo cienkie i podatne na uszkodzenia.

#7 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 12 kwietnia 2014 - 19:18

m104, Moglbys napisac bardziej szczegolowo gdzie te przewody sie znajduja ?

#8 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 kwietnia 2014 - 19:54

Nie wiem, jak w m119. W m104 do sterownika HFM idą we wtyczce zasilań, ale są wyodrębnione - oddalone od pozostałych pinów wtyczki. Do sterownika e-gas idą oddzielną wiązką. Musisz przepatrzeć wiązkę. Łatwo je namierzyć - to dwa najcieńsze przewody w wiązce.

Masz tu jeszcze co nieco o procedurze testu w przypadku w.w błędów

Dołączona grafika

I lokalizację podglądową złączy CAN'u

Dołączona grafika

#9 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 16 kwietnia 2014 - 15:32

m104, Pomierzyłem dziś wszystki moduły podane na tym z wyciągu z WIS co wkleiłeś i:

- Moduł LH N3/1 - 115 ohm czyli w porządku
- E-gas - 115ohm - tego akurat na rozpisce nie było
- Moduł ABS/ASR N30/1 miał też 115ohm a według do kumentu powinno być 55-65 ohm Czy to jakiś trop jest ?

Dodatkowo rozkręciłem wszystkie moduły i posprawdzałem stan płytek drukowanych wizualnie i powiem szczerze ze 22letnia elektronika wygląda jakby z fabryki wyjechała dopiero. Wszystko w żelu pozatapiane ogolnie nie widze tam niczego co by sie moglo popsuc :)








Podobne tematy Zwiń