Skocz do zawartości




- - - - -

Wypełnienie - analiza i co to w ogóle jest?


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Zielonalatarnia


  • Postów: 101
  • Na forum od: 14 lut 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 kwietnia 2014 - 17:31

Witam. Przeprowadziłem dziś analizę wypełnienia którą polecił mi wykonać Piotrek 190E w innym temacie.
Ale co to w ogóle jest to wypełnienie? Jak wpływa to na pracę silnika ? Co możecie powiedzieć o tych wynikach:

Wyniki na Pb:
przy wyłączonym silniku i włączonym zapłonie - 8,62 / 11,87
Na zimnym silniku - 7,3 / 13,5
Rozgrzany silnik - od 3,57 do 3,58 / od 13,8 do 13,83

Na LPG ( podam tak na wszelki wypadek ;) )
Na zimnym silniku - od 7,25 do7,3 / 13,55
Rozgrzany silnik - 11,2 do 11,4 / 13,9

[wynik miedzy pinem 5 i 3]/ [wynik miedzy pinem 5 i masą]



#2 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 kwietnia 2014 - 18:09

Wyniki na LPG są niepotrzebne. Co do Pb to na zimnym silniku normalne jest ok 7V bo sonda jeszcze się nie nagrzała i nie pracuje. Napięcie w gnieździe też nie bedzie oscylować. Na rozgrzanym wychodzi że masz błąd bo napięcie w gnieździe nie oscyluje. Wychodzi na 25%, tak niefortunnie, ja nie napiszę przez komp co to dokładnie bo wyniki wypełnienia się zaokrągla i nie wiadomo w którą strone to zrobic do 20% czy 30%.
20% - włącznik maksymalnego otwarcia przepustnicy
30% - uszkodzenie czujnika temperatury płynu chłodzącego
Jakbyś jutro był w Ol do 12 to bym mógł pomóc,sprawdzić o co chodzi.

Użytkownik nicu89 edytował ten post 20 kwietnia 2014 - 18:21


#3 Offline   Zielonalatarnia


  • Postów: 101
  • Na forum od: 14 lut 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 kwietnia 2014 - 18:27

wydaje mi się że to bedzie włącznik maksymalnego otwarcia przepustnicy bo ostatnio w trasie urwała mi się sprężyna przy przepustnicy i ten carny bolec nie latał już po rancie tej swojej szyny przez co obroty się zawieszały i działały z dużym opóźnieniem i luzem. musiałem coś na szybko wymyśleć i zastąpiłem tą sprężynę gumką do włosów :) Temperatura jest raczej w normie , wskazania też.

http://img545.images...5/1142/gazj.jpg

Co to jest to wypełnienie i jak to obliczacie?

Użytkownik Zielonalatarnia edytował ten post 20 kwietnia 2014 - 18:47


#4 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 kwietnia 2014 - 19:09

Regułki wypełnienia nie znam ale oblicza się je poprzez podzielenie wyniku napięcia w gnieździe diagnostycznym(3-5) przez napięcie 5-masa i to co wychodzi mnożysz przez 100% - tak sobie MB wymyślił. W twoim przypadku 3,57/13,8=0,25*100% ~25%.

#5 Offline   Bruce_Nolan


  • Postów: 479
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Ostrów Wielkopolski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 411, 2.2CDI

Napisano 20 kwietnia 2014 - 19:15

http://pl.wikipedia....ype%C5%82nienia :E

http://www.google.pl....65058239,d.bGE ;)

Użytkownik Bruce_Nolan edytował ten post 20 kwietnia 2014 - 19:17


#6 Offline   Zielonalatarnia


  • Postów: 101
  • Na forum od: 14 lut 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 kwietnia 2014 - 20:36

Nie bedę zakładał nowego tematu bo nie widzę sensu więc zapytam tutaj. Wyczytałem na pokrewnym forum że po regulacji potencjometru trzeba doregulować skład mieszanki kluczem nimbusowym 3mm przez pokrętło CO. Mógłby ktoś mnie oświecić i powiedzieć jak przeprowadzić takową regulację? żeby wiedzieć czy kręce w dobrym kierunku i kiedy pokrętło i skład jest dobrze ustawione?

#7 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 kwietnia 2014 - 20:56

Chyba na odwrót, po regulacji mieszanki trzeba podregulować potencjometr bo kręcąć śrubą w przepływce zmieniasz wychylenie klapy przepływki i napięcie na potencjometrze w dużym skrócie.

#8 Offline   Zielonalatarnia


  • Postów: 101
  • Na forum od: 14 lut 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 kwietnia 2014 - 21:13

Widzę żę ile osób tyle opini :) Mógłby mi ktoś jednak wytłumaczyć jak dokonać regulacji CO?

#9 Offline   Mastur


  • Postów: 180
  • Na forum od: 11 sty 2012
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 kwietnia 2014 - 22:44

Po zmianie mieszanki trzeba zmierzyć potencjometr i odwrotnie. Raczej nikt Ci nie powie jak regulować CO bo było 500 razy i jest w każdej książce.

#10 Offline   Zielonalatarnia


  • Postów: 101
  • Na forum od: 14 lut 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 21 kwietnia 2014 - 00:07

Dobra inne pytanie, czy śruba od regulacji CO zmienia tylko skład mieszanki Pb czy wpływa też na LPG? Potencjometr na LPG mam ustawiony na około 0,9








Podobne tematy Zwiń