Skocz do zawartości




- - - - -

[W140] NIVO i ADS


25 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   rolbas


  • Postów: 431
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Kaszëbë
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:C140 5.0
  • Inne auto:E39 3.0i+LPG

Napisano 28 stycznia 2015 - 11:54

Kupic nowe i po bolu na nastepne 10 lat .
http://allegro.pl/ak...4998991477.html
Choc tez regeneruja takie rzeczy za kilkadziesiat zl gdy sie okaze, ze tylko gaz trzeba doladowac.

Np: http://tanienabijanie.w.interia.pl/
http://www.nagengast...rtyzatorow.html

W Citroenach to jest bardzo popularne i moj kolega posiadajac BX-a sam takie gruchy azotem doladowal dorabiajac zaworek do przyszych doladowan.

Użytkownik rolbas edytował ten post 28 stycznia 2015 - 12:06




#12 Offline   mario0990


  • Postów: 125
  • Na forum od: 09 lip 2010
  • Miejscowość: Kedziory
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 stycznia 2015 - 13:24

Dzieki jeszcze raz za info :). A jak sprawdzic czy to na pewno siadly te gruchy a nie np amory ?. Aa z przodu tez sa te gruchy czy one tylko sa z tylu ?

Użytkownik mario0990 edytował ten post 28 stycznia 2015 - 13:25


#13 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 28 stycznia 2015 - 14:04

Wyświetl postUżytkownik mario0990 dnia 28 stycznia 2015 - 13:24 napisał

A jak sprawdzic czy to na pewno siadly te gruchy a nie np amory ?
Te gruchy to amory :) miałem okazję jechać CL500 z uszkodzonymi gruchami i tył skacze jak piłka wtedy. Nie da się tego pomylić z niczym innym.

#14 Offline   mario0990


  • Postów: 125
  • Na forum od: 09 lip 2010
  • Miejscowość: Kedziory
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 stycznia 2015 - 14:44

Dokladnie strzal w dziesiatke-tyl skacze jak pilka!. ało nie wiedzialem. To skoro gruchy to amory to do czego sluza amorki przy sprezynach :)?

#15 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 28 stycznia 2015 - 15:14

Te amorki przy sprężynach to są siłowniki do regulacji wysokości tylnego zawieszenia. One unoszą albo opuszczają samochód tylko. Amortyzatorem jest grucha.

#16 Offline   mario0990


  • Postów: 125
  • Na forum od: 09 lip 2010
  • Miejscowość: Kedziory
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 stycznia 2015 - 16:21

Wielkie dzieki za wyjasnienie. A co z przodem ? Z przodu tez sie wymienia gruchy ?. Mam jeszcze pytanie o zbiorniczek na olej od nivo i o pompe wspomagania. Zauwazylem, ze od zbiorniczka idzie przewod do pompy wspomagania czyli pompa jest jedna od wspomagania i od nivo obsluguje dwa uklady ?. Pytam bo do wspomagania lalem inny olej a do zbiorniczka nivo lalem ZH-M

Użytkownik mario0990 edytował ten post 28 stycznia 2015 - 16:22


#17 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 28 stycznia 2015 - 20:45

Z przodu nie ma gruch w W140. Są amortyzatory ze zintegrowanymi zaworami od ADS.
pompa jest dwufunkcyjna. Posiada jedną komore do pompowania plynu atf do wspomagania kierownicy i drugą komorę do pompowania plynu zhm do nivo.

#18 Offline   mario0990


  • Postów: 125
  • Na forum od: 09 lip 2010
  • Miejscowość: Kedziory
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1997
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 stycznia 2015 - 21:12

Ok ok. Kubasz a jak bede wykrecal stare gruchy i wkladal nowe to co wtedy. Wystarczy, ze odpale silnik uzupelnie olej zh-m i sam sie uklad odpowietrzy ?

#19 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 29 stycznia 2015 - 13:50

Odpowietrzanie podobno tak się odbywa - samo się odpowietrza. Przed odkręceniem gruch trzeba unieść samochód z tyłu. Wtedy przy odkręcaniu gruszek płyn zhm nie będzie wypływał pod ciśnieniem.

#20 Offline   Kaloteck


  • Postów: 12
  • Na forum od: 29 paź 2014
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 stycznia 2015 - 22:27

A ten cały ADS to wpływa jakoś na komfort jazdy, tzn. sposób resorowania czy tylko zapobiega bujaniu ?








Podobne tematy Zwiń