Skocz do zawartości




- - - - -

Nivo problem


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   TOM0808


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 grudnia 2018 - 10:01

Witam pacjent W124 e-klasa kombi 3.0td. Otóż mam problem z nivo, tył auta nie reaguje ani dół, ani góra na kręcenie dźwignią w prawo/lewo. W aucie wymienione gruchy na nowe i odpowietrznikiem na odpalonym aucie, odpowietrzony układ, zleciało 150ml płynu, pęcherzyków prawie nie było, poza tym nie ma wycieku. Gdzie szukać przyczyny że auto nie chce się podnieść ani opuścić ?



#2 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2019 - 16:56

Za podnoszenie/opadanie auta odpowiadają siłowniki - są w miejscu amortyzatorów. Szkoda, że wymieniłes gruchy, mogły być dobre - one odpowiadają za resorowanie. Wymienia się je kiedy auto skacze na dziurach jak taczka.

Weź ten korektor/regulator wymontuj i go przedmuchaj. Mi zdarzyło się, że się pozatykał i podnosiło tylko jedną stronę. Albo zamień z innego auta. Mi zamienili i było ok, one się niestety psują czasami.

Jak już będziesz pewny regulatora, załaduj 3 chłopa do kufra, odpal, daj mu 3000 obrotow i obserwuj czy podnosi. Jak podnosi to ok. Jak nie podnosi - obstawiam niestety siłowniki.

Użytkownik inutile edytował ten post 03 stycznia 2019 - 16:57


#3 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2019 - 21:45

A ile ci weszło płynu? i czy dedykowany do nivo żadne citroenowe bo nie będzie działać.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#4 Offline   TOM0808


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 lis 2009
  • Miejscowość: Sochaczew
  • Mercedes:W124 2.0 <92 - M102
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 stycznia 2019 - 22:30

Z tego co słyszałem to siłowniki się psują w momencie jak zaczynają mieć wycieku, z moich nic nie leci są suche, oleju trochę weszło, aktualnie jest max na bagnecie. Olej to Ravenol SSF https://www.ravenol....4835736412.html taki polecono mi w IC ze lepszy od febiego.

#5 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 stycznia 2019 - 07:20

No i masz przyczynę czułem że zalany inny olej, tylko ZHM febi, swag albo orginalny zlewa to raz dwa i ich opiekacz w intercarsie i niech Ci dają febi ZHM mają na stanie.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#6 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 stycznia 2019 - 18:21

Dokladnie, ma być ZHM. Frimy SWAG najtańszy zawsze był. LHM jest do Citroenów. Ten jest jakiś uniwersalny...

#7 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 20 października 2020 - 21:12

Witam.
Ja w nieco innym temacie ale też dotyczy nivo.
Ogólnie 2 pytania mam:
1) Ile potrzeba plynu ZHM do napelnienia całej instalacji?
2) Czy silowniki i gruchy nivo w zwyklej wesji sa takie same jak w sportline?
Dosc pilnie potrzebuje teych odpowiedzi, z góry dziekuje zainteresowanym.

#8 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 października 2020 - 21:26

Ja zawsze kupowałem 2 litry i coś zawsze zostało a odnośnie sportline to raczej zwykłe gruchy i siłowniki tylko pewnie przód obniżony i inne amory a tył to inne sprężyny i podregulowane nivo pod wysokość sportline

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka



#9 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 22 października 2020 - 21:07

Wyświetl postUżytkownik OSTRY2500 dnia 20 października 2020 - 21:26 napisał

sportline to raczej zwykłe gruchy i siłowniki tylko pewnie przód obniżony i inne amory a tył to inne sprężyny i podregulowane nivo pod wysokość sportline

Niestety nie jest tak jak napisales, w normalnej wersji silowniki maja oznaczenie 7 a w sportline oznaczone sa 6. Numery seryjne tez sie róznia.
Ciekawi mnie inna rzecz, mianowicie; czy mozna podpasowac jakies silowniki z w210 sa duzo bardziej dostepne. Jesli tak to o jakim oznaczeniu.

#10 Offline   OSTRY2500


  • Postów: 814
  • Na forum od: 29 lip 2016
  • Miejscowość: ZAMOSC
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 października 2020 - 21:19

Rozbieralem siłowniki nowo 7 i chyba 2 albo inny numer i niewidzialem różnicy, też się pytałem o te numery i nikt mi niemógł wytłumaczyć. To jest jak wielka strzykawka no poprostu siłownik z oddzielnym zbiornikiem.

Wysłane z mojego E5823 przy użyciu Tapatalka


https://youtu.be/bF23XWDJ27U

One są niezniszczalne tylko te przeguby dostają luzu, są dwa patenty na poprawienie tego
Wspawanie śruby która kasuje luz w przegubie
A drugi to zastąpienie przegubu oczkiem i wymiana wachaczy z sedana
A trzecia to kiedyś pisałem o zwykłych amorach z samuraja i takie rozwiązanie mam i sobie chwale bo niemam pompy na silniku.
I nawet dwie paki jadę to stabilny

Użytkownik OSTRY2500 edytował ten post 22 października 2020 - 21:33









Podobne tematy Zwiń