Skocz do zawartości




- - - - -

Automatyczna klima z m102?


4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   danielmag2


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 lut 2011
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:E220

Napisano 29 kwietnia 2014 - 06:30

Witam. Czy ta kombinacja jest możliwa? Wychodziły takie fabrycznie? Mam sprawną klimę automatyczną którą mogę wymontować z auta i przełożyć, lecz u siebie mam m102. Klima siedzi w 300ce-24v. W.g. schematu http://www.autolib.d...AGRAMS/4140.pdf
kilka przewodów idzie do ECU (prawa strona), czy ECU z m102 będzie współpracował po podpięciu do tych samych miejsc (oznaczenia numeryczne na schemacie). Pozdrawiam.



#2 Offline   mdymczyk


  • Postów: 289
  • Na forum od: 13 paź 2008
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 kwietnia 2014 - 21:05

No to tak.

Wydaje mi się, że taki zestaw występował, szczególnie na rynku włoskim. Ktoś tutaj na forum miał 200CE z M102 i automatyczną klimę.

Połączenie elektryczne z ECU dotyczy głównie (jeśli nie jedynie) tego, by w razie dużego obciążenia silnika wyłączać kompresor. O ile mi wiadomo, odpowiedzialny za to jest czarny przekaźnik za akumulatorem (i wnioskując z tego, że zwykle jest na nim zapisana liczba cylindrów to do M102 będziesz musiał załatwić inny).

#3 Offline   peter77


  • Postów: 3
  • Na forum od: 05 wrz 2011
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W114 1971

Napisano 30 kwietnia 2014 - 13:56

Ja mam 200E z M102 oryginalnie z automatyczną klimą - właśnie z Włoch.

#4 Offline   szymtro


  • Postów: 530
  • Na forum od: 07 cze 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1986
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Trzeci Mercedes:ex, trafił na strażacką
  • Inne auto:WB63128, Baby Blos, EFI

Napisano 30 kwietnia 2014 - 22:55

Jeżeli auto nie ma m104 z wtryskiem elektronicznym to powinno mieć ke-jet ze zwykłym sterownikiem cis-e i wtedy napewno będzie przekaźnik kompresora "klima".
Jeżeli tak jest to sygnał do sterownika silnika masz tylko jeden: z czarnego przekaźnika do cis-e i jest to równoległy stgnał do sprzęgła elektromagnetycznego: +12v jak sprzęgło ma się załączyć. Podnosi obtroty silnika aby sprężarka pracowała wydajniej.

Panel automatyczny korzysta jeszcze z sygnału temperatury silnika i jest to drugi kabel który ma styczność z silnikiem.
Reszta to zasilanie i sygnał plus po stacyjce.
Więcej czarów tam nie ma.

Czarny przekaźnik ma sygnał obrotów silnika z modułu ezl jak również z czujnika w kompresorze - jak zbyt duża różnica obrotów jednego i drugiego sprzęgło jest wyłączane(generowany jest błąd samego przekaźnika że niby pasek się ślizga) tylko nie pamiętam czy na jakiś czas czy do następnego uruchomienia silnika.

#5 Offline   danielmag2


  • Postów: 51
  • Na forum od: 15 lut 2011
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Drugi Mercedes:E220

Napisano 01 maja 2014 - 20:51

Dziękuję bardzo za pomoc ;)








Podobne tematy Zwiń