Witam. Czy ta kombinacja jest możliwa? Wychodziły takie fabrycznie? Mam sprawną klimę automatyczną którą mogę wymontować z auta i przełożyć, lecz u siebie mam m102. Klima siedzi w 300ce-24v. W.g. schematu http://www.autolib.d...AGRAMS/4140.pdf
kilka przewodów idzie do ECU (prawa strona), czy ECU z m102 będzie współpracował po podpięciu do tych samych miejsc (oznaczenia numeryczne na schemacie). Pozdrawiam.
0
Automatyczna klima z m102?
Rozpoczęty przez danielmag2, kwi 29 2014 06:30
4 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 29 kwietnia 2014 - 06:30
#2
Napisano 29 kwietnia 2014 - 21:05
No to tak.
Wydaje mi się, że taki zestaw występował, szczególnie na rynku włoskim. Ktoś tutaj na forum miał 200CE z M102 i automatyczną klimę.
Połączenie elektryczne z ECU dotyczy głównie (jeśli nie jedynie) tego, by w razie dużego obciążenia silnika wyłączać kompresor. O ile mi wiadomo, odpowiedzialny za to jest czarny przekaźnik za akumulatorem (i wnioskując z tego, że zwykle jest na nim zapisana liczba cylindrów to do M102 będziesz musiał załatwić inny).
Wydaje mi się, że taki zestaw występował, szczególnie na rynku włoskim. Ktoś tutaj na forum miał 200CE z M102 i automatyczną klimę.
Połączenie elektryczne z ECU dotyczy głównie (jeśli nie jedynie) tego, by w razie dużego obciążenia silnika wyłączać kompresor. O ile mi wiadomo, odpowiedzialny za to jest czarny przekaźnik za akumulatorem (i wnioskując z tego, że zwykle jest na nim zapisana liczba cylindrów to do M102 będziesz musiał załatwić inny).
#3
Napisano 30 kwietnia 2014 - 13:56
Ja mam 200E z M102 oryginalnie z automatyczną klimą - właśnie z Włoch.
#4
Napisano 30 kwietnia 2014 - 22:55
Jeżeli auto nie ma m104 z wtryskiem elektronicznym to powinno mieć ke-jet ze zwykłym sterownikiem cis-e i wtedy napewno będzie przekaźnik kompresora "klima".
Jeżeli tak jest to sygnał do sterownika silnika masz tylko jeden: z czarnego przekaźnika do cis-e i jest to równoległy stgnał do sprzęgła elektromagnetycznego: +12v jak sprzęgło ma się załączyć. Podnosi obtroty silnika aby sprężarka pracowała wydajniej.
Panel automatyczny korzysta jeszcze z sygnału temperatury silnika i jest to drugi kabel który ma styczność z silnikiem.
Reszta to zasilanie i sygnał plus po stacyjce.
Więcej czarów tam nie ma.
Czarny przekaźnik ma sygnał obrotów silnika z modułu ezl jak również z czujnika w kompresorze - jak zbyt duża różnica obrotów jednego i drugiego sprzęgło jest wyłączane(generowany jest błąd samego przekaźnika że niby pasek się ślizga) tylko nie pamiętam czy na jakiś czas czy do następnego uruchomienia silnika.
Jeżeli tak jest to sygnał do sterownika silnika masz tylko jeden: z czarnego przekaźnika do cis-e i jest to równoległy stgnał do sprzęgła elektromagnetycznego: +12v jak sprzęgło ma się załączyć. Podnosi obtroty silnika aby sprężarka pracowała wydajniej.
Panel automatyczny korzysta jeszcze z sygnału temperatury silnika i jest to drugi kabel który ma styczność z silnikiem.
Reszta to zasilanie i sygnał plus po stacyjce.
Więcej czarów tam nie ma.
Czarny przekaźnik ma sygnał obrotów silnika z modułu ezl jak również z czujnika w kompresorze - jak zbyt duża różnica obrotów jednego i drugiego sprzęgło jest wyłączane(generowany jest błąd samego przekaźnika że niby pasek się ślizga) tylko nie pamiętam czy na jakiś czas czy do następnego uruchomienia silnika.
#5
Napisano 01 maja 2014 - 20:51
Dziękuję bardzo za pomoc
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] Automatyczna Skrzynia Biegów- awarie i usterki |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | liroy-1 |
|
||
Mercedes sprinter 906 uruchomienie klimatyzacji |
Pozostałe modele | pawel14b3 |
|
||
Klimatyzacja w201 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gwiazda424 |
|
|
|
[W201] Problem z nawiewem-klimatyzacja automatyczna. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | tomuss1980 |
|
||
[W124] Przywrócenie do życia klimatyzacji. Niedziałający motorek pompy chłodziwa? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Mice |
|