Też myślę, że to najlepsze rozwiązanie, są to dobre opony, jedna moja uwaga to tylko uważaj na te wyprzedaże bo często są wyprzedawane te opony które już swoje przeleżały i kończy się już ich okres leżakowania który wynosi bodajże 3 lata, a co za tym idzie guma trochę traci swoich właściwości, pół biedy jak były właściwie przechowywane, to można śmiało brać, ale wiadomo żyjemy w Polsce i trzeba o tym pamiętać, że nie każdy zakład przestrzega zasad przechowywania opon.
2
169 odpowiedzi w tym temacie
#31
Napisano 26 listopada 2009 - 16:09
#32
Napisano 26 listopada 2009 - 19:54
michelangelo, Pisałem emaila i później dzwoniłem do gościa co handluje oponami. Mówi że opony są z pierwszych tygodni 2009roku. Pytałem jak były przechowywane... gadał że prawidłowo, że się tym zajmuje od lat i opona będzie 100% dobra.
Wspomniałeś o okresie przydatności, właśnie gdzieś w necie czytałem że jest to 3-4lata, a zaś inny znawca tematu mówił że jak opona jest prawidłowo przechowywana, to nie ma znaczenia ile siedzi na magazynie, tylko musi być co 4 tygodnie obracana o 90 stopni.
Poczytałem jeszcze opinie w sklepach internetowych i wybór padł na MICHELIN-y. Matadory podobno są do bani.
michelangelo, dzięki i pozdr
Wspomniałeś o okresie przydatności, właśnie gdzieś w necie czytałem że jest to 3-4lata, a zaś inny znawca tematu mówił że jak opona jest prawidłowo przechowywana, to nie ma znaczenia ile siedzi na magazynie, tylko musi być co 4 tygodnie obracana o 90 stopni.
Poczytałem jeszcze opinie w sklepach internetowych i wybór padł na MICHELIN-y. Matadory podobno są do bani.
michelangelo, dzięki i pozdr
#33
Napisano 26 listopada 2009 - 21:57
Nie trzeba o 90 stopni wystarczy tylko o kilka, żeby guma się nie odcisnęła pod swoim ciężarem, dobrze poszperałeś i słuszny wybór co do opon, należy mieć tylko nadzieje, że gościu mówi prawdę.
#35
Napisano 27 listopada 2009 - 11:08
mbaszyns napisał:
a następnie kup najtańsze z najlepszych
Pozdr
#36
Napisano 27 listopada 2009 - 16:48
Ostatnio miałem przypadek opon, które były z 2003 tak uleżane, że trzeba było z butli strzelać, żeby wskoczyły na miejsce, były zapadnięte do środka tak, że prawie sie stykały
#37
Napisano 27 listopada 2009 - 22:26
Dwa sezony jeżdżę na oponach Kleber Hydraxer i sobie chwale, bardzo dobra przyczepność, idealnie odprowadza wodę, podczas deszczu auto przyklejone do jezdni, ciche, fajne oponki
#38
Napisano 28 listopada 2009 - 09:22
Hej,
Ja używam od pół roku UNIROYAL RainExpert. Kupiłem je w sklepie internetowym coś powyżej 200 PLN`ów za szt. (9 i 19 tydzień 2009r). Swietnie sie sprawują, zwłaszcza w deszu! Naprawdę zasługują na napis na obrzeżu opony - RAIN TIRE. Są ciche, dobrze trzymają. Miałem na nich dwa awaryjne chamowania - i żadnego poslizgu!
Polecam!
Ja używam od pół roku UNIROYAL RainExpert. Kupiłem je w sklepie internetowym coś powyżej 200 PLN`ów za szt. (9 i 19 tydzień 2009r). Swietnie sie sprawują, zwłaszcza w deszu! Naprawdę zasługują na napis na obrzeżu opony - RAIN TIRE. Są ciche, dobrze trzymają. Miałem na nich dwa awaryjne chamowania - i żadnego poslizgu!
Polecam!
#39
Napisano 28 listopada 2009 - 13:16
Z początku brałem pod uwagę UNIROYALy, jednak zrezygnowałem po tym jak kolega wpadł w „dziurę” i na oponie z boku pojawiło się wybulenie (opona o profilu 60). Gumiarz powiedział że są to bardzo dobre opony jeżeli chodzi o przyczepność ale są strasznie wrażliwe. To samo dzieje się z continental-kami.
#40
Napisano 28 listopada 2009 - 23:30
roxa napisał:
mbaszyns napisał/a:
poszukaj testów opon ADAC-u (ADAC) )
osobiście tym bym się nie sugerował i nie sugeruje. Nalezy zwrócić uwagę, na jakich autach są one testowane. Jak dla mnie , co innego jest test na VW, jakimś japońcu, a co innego na MB... ciężkim bądź, co bądź autku. Dla mnie tylko MICHELIN wchodzi w gre z indeksem H.
poszukaj testów opon ADAC-u (ADAC) )
osobiście tym bym się nie sugerował i nie sugeruje. Nalezy zwrócić uwagę, na jakich autach są one testowane. Jak dla mnie , co innego jest test na VW, jakimś japońcu, a co innego na MB... ciężkim bądź, co bądź autku. Dla mnie tylko MICHELIN wchodzi w gre z indeksem H.
dlatego też należy brać pod uwagę opony z segmentu co najmniej wyższego, a nie najniższego.
Co od mnie, to kupując moją gwiazdę dostałem ją z paromiesięcznymi Bridgestone ER300 - nie za drogimi oponami z czołówki rankingu opon letnich ADAC i co ważne przeznaczonymi dla samochodów takich jak nasze gwiazdy. I jestem z nich bardzo zadowolony, z czystym sumieniem polecam. Zimówki już sam musiałem kupić, wybrałem też po przestudiowaniu wielu ocen, rankingu ADAC oraz stanu portfela - wypadło na Conti TS830. I też mogę je spokojnie polecić.
A z indeksem prędkości też nie ma co przesadzać - te z wyższymi są mniej komfortowe, bo muszą być sztywniejsze.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] Opony letnie R15 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Benz190 |
|
||
Jakie powinny być sprężyny do E200 94' |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | artmerol |
|
|
|
Opony 195 50 R15 jeździł ktoś na takim niskim profilu? |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Marxim |
|
|
|
CB RADIO + ANTENA. Ale jakie? |
CB-Radio, GPS i Nawigacje | MŁYNEK |
|
||
Kabel Adapter AUX do jakiego radia pasuje? |
Car Audio, Multimedia, Nawigacje | PiotrZG |
|