czemu nie zawsze o połowe taniej ale zbiornik lepiej wstaw tam gdzie koło zapasowe mój na gazie jeździ tak samo jak na bęzynie:P
0
Zagazowywać czy nie ?
Rozpoczęty przez ksenio, lut 13 2007 10:28
114 odpowiedzi w tym temacie
#71
Napisano 10 marca 2008 - 19:53
#72
Napisano 03 kwietnia 2008 - 09:24
Na 1000 km miesięcznie to w/g mnie nie ma sensu montować instalacji.
Jeszcze nie mam , i niebardzo wiem jak zachowują się na gazie,ale z mojej praktyki z gazem raczej skłaniam się ku kupnie diesla.
Mam również przebiegi rzędu 1000 - 1200 km miesięcznie i sądzę że porównując jazdę na gazie z dieslem dużo nie zaoszczędzę .
Jedno wiem o auto z gazem trzeba bardziej dbać .
Jeszcze nie mam , i niebardzo wiem jak zachowują się na gazie,ale z mojej praktyki z gazem raczej skłaniam się ku kupnie diesla.
Mam również przebiegi rzędu 1000 - 1200 km miesięcznie i sądzę że porównując jazdę na gazie z dieslem dużo nie zaoszczędzę .
Jedno wiem o auto z gazem trzeba bardziej dbać .
#73
Napisano 10 kwietnia 2008 - 17:12
piotrek_190E napisał:
nie rozumiem co ma piernik do wiatraka
Otóż ma : MˇKĘ
#74
Napisano 11 kwietnia 2008 - 23:58
Piszę to ku przestrodze, aby nikt przypadkiem nie powtarzał moich (no nie do końca) błędów przy zakładaniu instalacji LPG... albo żeby w ogóle to przemyślał trochę głębiej...
No to nie pozostaje nic jak pogratulować jakości instalacji i montażu - u mnie była zakładana po kosztach, i efekt jest taki, że 190D 2.0 mnie spokojnie objeżdża :? , a pod lekkie wzniesienie rozpędza się do 160km/h na trzecim biegu (skrzynia 4 biegowa), a po wrzuceniu czwórki zaczyna zwalniać
Dodam tylko, że nastawy są tak dobrane, aby auto jak najlepiej, najbezpieczniej i najbardziej ekonomicznie jeździło na gazie, bo benzyny w ogóle nie widzi :roll:
Najlepsza, zaraz po dynamice jazdy jest ekonomia - 13,5l/100km gazu to raczej bardzo przeciętny wynik jak na 1.8 :sad:
Jedynym plusem tej instalacji jest to, że nigdy nie miałem wystrzału gazu ani problemów z rozruchem, nawet mimo bardzo złego stanu elektryki
Moje doświadczenia z tą instalacją są takie, że moja następna to będzie bankowo Diesel - w najgorszym wypadku będę wtedy tankował w McDonaldsie
Prze_Cinek napisał:
mój na gazie jeździ tak samo jak na bęzynie:P
Dodam tylko, że nastawy są tak dobrane, aby auto jak najlepiej, najbezpieczniej i najbardziej ekonomicznie jeździło na gazie, bo benzyny w ogóle nie widzi :roll:
Najlepsza, zaraz po dynamice jazdy jest ekonomia - 13,5l/100km gazu to raczej bardzo przeciętny wynik jak na 1.8 :sad:
Jedynym plusem tej instalacji jest to, że nigdy nie miałem wystrzału gazu ani problemów z rozruchem, nawet mimo bardzo złego stanu elektryki
Moje doświadczenia z tą instalacją są takie, że moja następna to będzie bankowo Diesel - w najgorszym wypadku będę wtedy tankował w McDonaldsie
#75
Napisano 12 kwietnia 2008 - 01:18
Prze_Cinek, po pierwsze widzac dane Twojego auta stwierdzam, ze takiego nie ma, bo silnik M102 o pojemnosci 2.3 montowano maksymalnie do 10.92, a Ty podajesz 95 r. Jeżeli data produkcji jest ok, to zapewne masz silnik 2.2 a ten ma juz inne sterowanie wtryskiem, wiec nic dziwnego, ze nic sie u Ciebie nie dzieje.
#76
Napisano 13 maja 2008 - 13:01
Witam ja odziedziczyłem moja 190 po rodzicach już zagazowaną mam kilka z nią problemów ale spróbuje je usunąć w tamtym roku robiłem regeneracje parownika, po przeczytaniu całego topicu zaczynam dbać o teraz zamierzam wymieniać przewody, świece, kopułkę ,sondę lambda, oraz palec zobaczę czy cześć z moich problemów z gazem zniknie.
Chcę jeszcze opisac 1 z moich problemów gdy jeżdżę na gazie jest w miarę wszystko porządku gdy tylko przełączę na benzynę silnik gaśnie gdy np. dojerzdam do świateł i wpada na niskie obroty czym to może być powodowane może ktoś poradzi.
Chcę jeszcze opisac 1 z moich problemów gdy jeżdżę na gazie jest w miarę wszystko porządku gdy tylko przełączę na benzynę silnik gaśnie gdy np. dojerzdam do świateł i wpada na niskie obroty czym to może być powodowane może ktoś poradzi.
#77
Napisano 13 maja 2008 - 14:57
Kemiro, po pierwsze:
Problemy się rozwiązuje w nowo założonych tematach, o ile nie były już omawiane w innym temacie - w ten sposób zwiększasz szanse na to, że ktoś udzieli Ci satysakcjonującej odpowiedzi w związku z Twoim problemem - to tak na przyszłość, bo pewnie i tak zostanie przeniesione ;-)
Po drugie:
W celu usprawnienia działania instalacji LPG stosuje się różnorakie sztuczki: kombinacje z zapłonem (z reguły opóźnienie zapłonu), zmniejszenie / przesłonienie wlotu powierza do filtra... To takie najczęstsze - ja mam obie zastosowane, i obie co zrozumiałe wpływają dość poważnie na działanie silnika na Pb :?
Inną opcją może być spustoszenie w silniku wywołane przez strzał, o ile taki wystąpił...
Poza tym za problemy z działaniem na "będzynie", mogą mieć związek z zasyfieniem filtra paliwa... Nie piszesz czy ma to miejsce na ciepłym bądź zimnym silniku, jaką masz instalację, itd. :roll:
Opcji trochę jest - ja bym stawiał na zbyt mocno opóźniony zapłon, gdyby autko trochę muliło, ale najpierw chyba lepiej będzie sprawdzić filtr paliwa
Problemy się rozwiązuje w nowo założonych tematach, o ile nie były już omawiane w innym temacie - w ten sposób zwiększasz szanse na to, że ktoś udzieli Ci satysakcjonującej odpowiedzi w związku z Twoim problemem - to tak na przyszłość, bo pewnie i tak zostanie przeniesione ;-)
Po drugie:
W celu usprawnienia działania instalacji LPG stosuje się różnorakie sztuczki: kombinacje z zapłonem (z reguły opóźnienie zapłonu), zmniejszenie / przesłonienie wlotu powierza do filtra... To takie najczęstsze - ja mam obie zastosowane, i obie co zrozumiałe wpływają dość poważnie na działanie silnika na Pb :?
Inną opcją może być spustoszenie w silniku wywołane przez strzał, o ile taki wystąpił...
Poza tym za problemy z działaniem na "będzynie", mogą mieć związek z zasyfieniem filtra paliwa... Nie piszesz czy ma to miejsce na ciepłym bądź zimnym silniku, jaką masz instalację, itd. :roll:
Opcji trochę jest - ja bym stawiał na zbyt mocno opóźniony zapłon, gdyby autko trochę muliło, ale najpierw chyba lepiej będzie sprawdzić filtr paliwa
#78
Napisano 13 maja 2008 - 16:48
Dzięki za odpowiedz, następnym razem przy pisaniu posta będę sie stosował do twoich wskazówek.
Uściślając silnik na pb gaśnie nie zależnie od temperatury. Nie wiem jak to jest instalacja gazowa była zakładana w 2002 z komputerem (kosztowała koło 2000 zl).
Co do strzałów miałem ale takie co tylko mi rurka od podciśnienia wypadała. A co może taki strzał uszkodzić w silniku ??
Uściślając silnik na pb gaśnie nie zależnie od temperatury. Nie wiem jak to jest instalacja gazowa była zakładana w 2002 z komputerem (kosztowała koło 2000 zl).
Co do strzałów miałem ale takie co tylko mi rurka od podciśnienia wypadała. A co może taki strzał uszkodzić w silniku ??
#79
Napisano 13 maja 2008 - 22:45
Kemiro, jeżeli miałeś strzały, to mogły one tak uszkodzić silnik... Tak naprawdę to nie wiadomo jak teraz sprawy pod maską się mają, i w związku z tym, raczej nikt gotowej odpowiedzi co zrobić Ci nie da. :?
Ja tam podtrzymuję to co napisałem, za wyjątkiem opóźnienia zapłonu - generalnie chyba mi się pojęcia przyspieszenia i opóźnienia trochę mylą :oops:
Ale to nieważne, ponieważ winy raczej należy szukać właśnie w wystrzałach :roll:
O strzałach i ich szkodliwości dla silnika było już nieraz - wystarczy poszukać
Polecam np. TEN wątek na dobry początek ;-)
Ja tam podtrzymuję to co napisałem, za wyjątkiem opóźnienia zapłonu - generalnie chyba mi się pojęcia przyspieszenia i opóźnienia trochę mylą :oops:
Ale to nieważne, ponieważ winy raczej należy szukać właśnie w wystrzałach :roll:
O strzałach i ich szkodliwości dla silnika było już nieraz - wystarczy poszukać
Polecam np. TEN wątek na dobry początek ;-)
#80
Napisano 14 maja 2008 - 22:18
Tanio jezdzic to kupic diesla, milutko jezdzi to kupic 190 E,LPG= zawsze schody tylko niekiedy niewielkie