Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] demontaż koła pasowego pompa cieczy chłodzącej


45 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Wobbuffet7777


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 wrz 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 listopada 2014 - 21:15

Wyświetl postUżytkownik Johny dnia 28 listopada 2014 - 19:02 napisał

(...)przy demontażu w celu regeneracji(...)

Dlaczego ten element się regeneruje? Z czystej ciekawości pytam. Co on w ogóle robi? Jakoś nie znajduję dla niego w wyobraźni zastosowania skoro wszystko i tak kręci się razem z paskiem i nie ma tam żadnych czujników itp :)



#12 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 28 listopada 2014 - 22:07

Wystarczy wpisać w google "sprzęgło wiskotyczne" i wszystko jasne :).
Działa to mniej więcej tak, że to sprzęgło składa się z odpowiednio ponacinanych cienkich blaszek (tarcz sprzęgła), o różnej ilości tych nacięć i ze specjalnej cieczy, która zwiększa swoją lepkość wraz ze wzrostem temperatury.
No i kiedy silnik jest zimny, to ciecz w wiskozie ma niską lepkość i w miarę swobodnie przepływa pomiędzy nacięciami tarcz. Kiedy silnik się nagrzewa, to wzrasta lepkość cieczy, przez co nie przepływa ona swobodnie przez część tarcz, tylko zaczyna obracać w tym wypadku wiatrakiem. Im się bardziej nagrzeje, to zaczyna ciągnąć za większą ilość tarcz i wiatrak przyspiesza.
To tak w skrócie. Ale niech bardziej doświadczeni się wypowiedzą, czy nic nie pomyliłem :D .
Jeszcze poniżej masz link do wikipedii, który Ci powinien pomóc:
http://pl.wikipedia....82o_wiskotyczne

A regeneruje się chyba dlatego, bo ciecz w tym sprzęgle traci swoje właściwości. Choć tego pewnym nie jestem na 100% :)

Użytkownik Szarik edytował ten post 28 listopada 2014 - 22:13


#13 Offline   Wobbuffet7777


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 wrz 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudnia 2014 - 10:11

Błągam o pomoc. Chcę zdjąć pasek wieloklinowy wcześniej usiłując go poluzować. Wykręciłęm śrubę od tej sprężyny u góry i wyjąłem ją z bloku, sprężyna jest luźna a pasek nadal sztywny. Czy coś jeszcze trzeba odkręcić? Czy coś może się zabrudziło i trzeba gdzieś postukać? Błągam o pomoc :)

#14 Offline   tomuss1980


  • Postów: 417
  • Na forum od: 25 sty 2013
  • Miejscowość: Middle North
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,3E USA
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0E SPORTLINE

Napisano 09 grudnia 2014 - 12:53

Szarpnij go do gory, pozniej pchnij do dołu, kiwaczaka powinna sie zluzowac. Chyba ze masz ja tak zajechana ze lozysko w niej stoi.

#15 Offline   Wobbuffet7777


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 wrz 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudnia 2014 - 13:59

Ale co mam szarpnąć? :hmm: Za pasek? Przepraszam, nigdy tak nie miałem :/ Chcę też wymienić pasek, bo sądząc po jego wyglądzie 10 lat nie było to dotykane albo i lepiej.

Rozumiem, że do odkręcenia jest tylko ta śruba co wchodzi w blok, tak? Bo ja sprężynę mogę nawet zdjąć a na pasku nie robi to wrażenia. :(

Użytkownik Wobbuffet7777 edytował ten post 09 grudnia 2014 - 14:00


#16 Offline   Wobbuffet7777


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 wrz 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudnia 2014 - 14:57

Dodam jeszcze, że po nawet całkowitym zdjęciu tej sprężyny pasek ani drgnie :/ Czy możliwe jest zrobienie tam jakiejś rzeźby (w przeszłości mógł ktoś coś zakombinować?)??? Można szarpać paskiem i nic. Mogę jej jakoś mechanicznie pomóc? Oczyiście z rozsądkiem? Łożysko w kiwaczce chyba powinno hałasować? A u mnie nic się nie dzieje poza tym, że pompa cieknie.

Póki co włożyłem wisko z powrotem, przykręciłem. Ktoś kiedyś pytał jak zablokować koło pasowe. Ja zaangażowałem brata i żonę i oni uciskali pasek (żona od góry a brat na alternatorze) a ja odkręcałem śrubę, która puściła. Wystarczy uciąć imbus (jest nr 8).

Ale pokonał mnie głupi pasek ;(

#17 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 09 grudnia 2014 - 18:43

Weź pręt albo łyżkę i zrób dzwignię :

Dołączona grafika

#18 Offline   Wobbuffet7777


  • Postów: 29
  • Na forum od: 23 wrz 2014
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudnia 2014 - 19:05

Mogę na chama? Chyba nie mam wyjścia, co? Bo i tak muszę zacząć od paska, co nie? Co bym nie robił. Rozumiem, że w tym miejscu musi się "podnieść"? W tak w ogóle co mogło się stać? Bo dodam, że pasek nie piszczy, nie rezonuje, nie rzęrzy... Nawet pompa już nie chałasuje, tylko kapie na czoło i w oczy podczas odkręcania wisko :) W osprzęcie cisza.

Użytkownik Wobbuffet7777 edytował ten post 09 grudnia 2014 - 19:06


#19 Offline   markslew


  • Postów: 2 342
  • Na forum od: 02 kwi 2011
  • Miejscowość: Cieszyn
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:VW Vento 1.9 TDi

Napisano 09 grudnia 2014 - 19:22

Wyświetl postUżytkownik Wobbuffet7777 dnia 09 grudnia 2014 - 19:05 napisał

Mogę na chama?

Możesz ale z głową ;) Musi pójść.

#20 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 grudnia 2014 - 20:36

Pewnie trzyma amortyzatorek. Albo dźwignia, jak pokazał Markslew, albo ciągnąć przez parę chwil pasek ze stałą siłą, aż amotryzatorek się "ściśnie". Chyba, że ktoś założył o tyle krótszy pasek, że nie trzeba kawiczki, żeby go napiąć...

Ewentualnie, jeśli uszkodzony jest amotryzatorek w taki sposób, że się zablokował, to po prostu go odkręć od głowicy i wtedy pójdzie na pewno.








Podobne tematy Zwiń