Wystarczy wpisać w google "sprzęgło wiskotyczne" i wszystko jasne
.
Działa to mniej więcej tak, że to sprzęgło składa się z odpowiednio ponacinanych cienkich blaszek (tarcz sprzęgła), o różnej ilości tych nacięć i ze specjalnej cieczy, która zwiększa swoją lepkość wraz ze wzrostem temperatury.
No i kiedy silnik jest zimny, to ciecz w wiskozie ma niską lepkość i w miarę swobodnie przepływa pomiędzy nacięciami tarcz. Kiedy silnik się nagrzewa, to wzrasta lepkość cieczy, przez co nie przepływa ona swobodnie przez część tarcz, tylko zaczyna obracać w tym wypadku wiatrakiem. Im się bardziej nagrzeje, to zaczyna ciągnąć za większą ilość tarcz i wiatrak przyspiesza.
To tak w skrócie. Ale niech bardziej doświadczeni się wypowiedzą, czy nic nie pomyliłem
.
Jeszcze poniżej masz link do wikipedii, który Ci powinien pomóc:
http://pl.wikipedia....82o_wiskotyczne
A regeneruje się chyba dlatego, bo ciecz w tym sprzęgle traci swoje właściwości. Choć tego pewnym nie jestem na 100%
Użytkownik Szarik edytował ten post 28 listopada 2014 - 22:13