Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Naprawa wiskozy


52 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   fayapan


  • Postów: 132
  • Na forum od: 16 sie 2010
  • Miejscowość: Szczecin
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:EX w123 200D
  • Inne auto:EX Citroen Xantia II Break

Napisano 25 lipca 2012 - 18:46

U mnie właśnie wali na ciepłym, prawdopodobnie też sekcja pompy. Co do wisko to można kichnąć jakiegoś oleju do modeli ponoć.



#32 Offline   Truckerek


  • Postów: 213
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ibiza 1.9SDi 2001

Napisano 25 lipca 2012 - 22:19

Trzeba spróbować zawsze taniej niż wydawać 300zł. Tutaj nie ma znaczenia w sumie wtrysk.

#33 Offline   Truckerek


  • Postów: 213
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ibiza 1.9SDi 2001

Napisano 26 lipca 2012 - 20:55

Czyli jak dobrze kumam, to blaszkę z przodu należny obrócić aby odsłonić korek w moim wypadku zielony, korek powinien być skierowany do dołu i nalewamy oleju aż zacznie wypływać z korka?

#34 Offline   Truckerek


  • Postów: 213
  • Na forum od: 20 maj 2011
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1996
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Ibiza 1.9SDi 2001

Napisano 12 sierpnia 2012 - 14:48

A mam pytanie, Dziś wymieniłem wisko zdobyłem drugie średnio sprawne, ale dolałem oleju( siliconowego 5000) i wydawało się ok. Problem jest taki ze trzyma non stop co tez nie jest bardzo OK. Za to w starym wisko zawiesił się ten "korek", "włącznik". Rozruszałem go i dolalem z 10ml oleju. Teraz pytanie czy za duża ilość oleju może powodować blokadę wisko, czy należny rozgrzać silnik do tych 80 aby wisko zaskoczyło na swój tryb pracy? Dolewałem jak ktoś tu kazał otworem do dołu i lałem do jego poziomu odczekałem chwilę aż trochę spłynie i złożyłem.

#35 Offline   Msliextreme


  • Postów: 146
  • Na forum od: 19 mar 2012
  • Miejscowość: Salzgitter
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Audi coupe 2.3

Napisano 26 lutego 2014 - 12:29

podpinam się.
juz kiedyś visco zaczeło piszczeć i potem samo się naprawiło.
minął rok i sytuacja sie powtórzyła
nie wiem czy to zaraz sie ma rozlecieć czy co??

#36 Offline   F3ear


  • Postów: 375
  • Na forum od: 23 lip 2012
  • Miejscowość: Zgierz
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mercedes 190 2.0E

Napisano 26 lutego 2014 - 12:42

rozlecieć się nie rozleci, ale nie będzie działać poprawnie może auto się gotować a to za sobą może pociągnąć inne konsekwencje :/
w wiskozie jest olej który pod wpływem temp. zmienia swoją objętość i załącza wentylator. Przy rozwalonej wiskozie częsty objaw tego, że podczas jazdy pęd powietrza zatrzymuje ją bądź kręci wentylator nawet w drugą stronę co zaraz się pokazuje na wskaźniku temp.

#37 Offline   Msliextreme


  • Postów: 146
  • Na forum od: 19 mar 2012
  • Miejscowość: Salzgitter
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Audi coupe 2.3

Napisano 26 lutego 2014 - 21:42

no ale kreci sie równo z silnikiem gdy piszczy.nie grzeje sie po drugie,z temperatura jest jak najbardziej wporządku.

#38 Offline   BiG BoSs


  • Postów: 371
  • Na forum od: 28 lut 2010
  • Miejscowość: Żyrardów
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 września 2015 - 20:01

ja zawsze myślałem że dźwięk dodatkowych 6 cylindrów który włącza się na granicy 85-87 stopni to normalne...

ale ostatnio zbyt często wiatrak jest włączony a nie ma już takich temperatur jak w lipcu czy sierpniu...

Czy wisko mam do wymiany bo ewidentnie blokuje się za wcześnie?

Użytkownik BiG BoSs edytował ten post 24 września 2015 - 20:02


#39 Offline   Misiek95


  • Postów: 22
  • Na forum od: 19 sty 2016
  • Miejscowość: Wleń
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Audi A4 B5

Napisano 07 listopada 2016 - 18:40

Podpowiedzcie Panowie bo zaraz mnie szlag trafi... Problem dotyczy wiskozy z m103
W którą strone ma sie wygiąć bimetal po nagrzaniu? Ma wcisnąć ten grzybek pod nim, czy odpuścić aby sie podniósł. Rozmontowałem to u siebie i na mój chłopski rozum jest odrotnie niż być powinno :E

#40 Gość_Rafał 1972_


  • Na forum od: --

Napisano 07 listopada 2016 - 20:25

Bimetal po nagrzaniu wygina się w stronę chłodnicy zwalniając zaworek, czy grzybek jak piszesz. Grzybek wychodzi na zewnątrz i tym samym umożliwia przelanie oleju wewnątrz wiskozy tak by ta płynnie przyśpieszała.








Podobne tematy Zwiń