Witam,
Szukam konkretnej informacji która powinna znajdować sie w WIS do W126.
Potrzebuję sprawdzić ciśnienia paliwa do w126 z silnikem v8, wersja europejska z 1981, kod silnika M116.981, auto z klimą.
Czy macie dostep do takich informacji. W necie są najczescie parametry dla wersji U.S.
Nie jestem specem od K-jet, moze przy okazji podpowiecie procedure sprawdzania ciśnieni dla k-jet (nie KE)
Pozdrawiam
Wowek
0
Informacja z WIS do W126 3.8 V8
Rozpoczęty przez Wowek, gru 25 2014 18:35
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 25 grudnia 2014 - 18:35
#3
Napisano 27 grudnia 2014 - 16:30
Pomogło! Jestem na 500Eboard ale nie widziałem tej pomocy! Dzieki serdeczne.
Napisze jak mi poszło
Napisze jak mi poszło
#4
Napisano 31 grudnia 2014 - 04:17
Witam,
Udało mi się pomierzyć ciśnienia i zweryfikować działanie k-jet.
Stwierdziłem - poprawne ciśnieni robocze 5bar,
Poprawne sterowanie regulatora grzania - (warm up regulator)
Ale: po zgaszeniu auta ciśnienie w układzie spada momentalnie z 5 do 2bar...i do 0 w ciagu 3-5sekund. Gdzie w k-jet jest zawór zwrotny? Przejrzałem przewody - szczelnie wiec pozostaje zawór, czy on jest w "zestawie pomp, po stronie powrotu paliwa czy w smym rozdzielaczu?
Podpowiecie sprawdzony sposób na te dolegliwość.
Auto przez to cięzko łapie szczegolnie na ciepłym silniku.
Silnik to M116.960/M116.961 a nie jak pisałem wczesniej 981.. czeski bład.
I jeszcze druga sprawa, tutaj potrzebuje pomocy wzgledem śruby do regulacji mieszanki - śruby jest ukręcona, w metalowej tulejce w środku nie ma miejsca na klucz 6-kątny. Nie zaglądałem tam wcześniej ale po naprawie ciśnienia warto było mieć możliwość regulacji.
Udało mi się pomierzyć ciśnienia i zweryfikować działanie k-jet.
Stwierdziłem - poprawne ciśnieni robocze 5bar,
Poprawne sterowanie regulatora grzania - (warm up regulator)
Ale: po zgaszeniu auta ciśnienie w układzie spada momentalnie z 5 do 2bar...i do 0 w ciagu 3-5sekund. Gdzie w k-jet jest zawór zwrotny? Przejrzałem przewody - szczelnie wiec pozostaje zawór, czy on jest w "zestawie pomp, po stronie powrotu paliwa czy w smym rozdzielaczu?
Podpowiecie sprawdzony sposób na te dolegliwość.
Auto przez to cięzko łapie szczegolnie na ciepłym silniku.
Silnik to M116.960/M116.961 a nie jak pisałem wczesniej 981.. czeski bład.
I jeszcze druga sprawa, tutaj potrzebuje pomocy wzgledem śruby do regulacji mieszanki - śruby jest ukręcona, w metalowej tulejce w środku nie ma miejsca na klucz 6-kątny. Nie zaglądałem tam wcześniej ale po naprawie ciśnienia warto było mieć możliwość regulacji.
Użytkownik Wowek edytował ten post 31 grudnia 2014 - 04:26
#6
Napisano 31 grudnia 2014 - 10:57
Użytkownik m00n dnia 31 grudnia 2014 - 10:13 napisał
Jakie objawy?
Objawy to ciezkie zapalanie na ciepłym. Jak miałem podłączony manometr to po wyłaczeniu zapłonu pompka chodziła przez 1,5-2sekundy i cisnienie dobijało do 5bar, pompka sie rozłączała i ciśnienie bardzo szybko spadało do 2bar a następnie do 0bar w ciagu kolejnych 5-7sekund.
Ksiązka mowi ze cisnienie 2 bar ma si utrzymaywać do 30 minut na wejsciu na k-jet po zgaszeniu auta.
Obaw tego nieksiego cisnienia to mała czkawka przy odpalaniu na ciepło.
#7
Napisano 31 grudnia 2014 - 11:35
W K-Jecie zawór zwrotny jest w pompie. Nie wiem, czy przypadkiem nie da go się wymienić oddzielnie, bez konieczności wymiany całej pompy.
#8
Napisano 01 stycznia 2015 - 19:25
Tak, znalazłem schemat gdzie jest zawór zwrotny na i w EPC tez jest:) oby to było to.
Tutaj tez już znalazłem rozwiazanie, sa w ASO zestawy regeneracyjne, ale potrzeba jest zdjąć górna część rozdzielacza- tak mi sie zdaje bo trzeba rozwiercić nity orginalnej obudowy sruby regulacyjnej. Troszkę dłuższa robota ale bede musiał z tym powalczyć.
Przy okazji wymienię uszczelki pod wtryskami i sprawdzę czy wtryskiwacze są "równe".
Pozdrawiam
Użytkownik Wowek dnia 31 grudnia 2014 - 04:17 napisał
I jeszcze druga sprawa, tutaj potrzebuje pomocy wzgledem śruby do regulacji mieszanki - śruby jest ukręcona, w metalowej tulejce w środku nie ma miejsca na klucz 6-kątny. Nie zaglądałem tam wcześniej ale po naprawie ciśnienia warto było mieć możliwość regulacji.
Przy okazji wymienię uszczelki pod wtryskami i sprawdzę czy wtryskiwacze są "równe".
Pozdrawiam
#9
Napisano 05 stycznia 2015 - 11:26
I mam pytanie:
Co do sruby mieszanki:
Tak wygląda u mnie w środku - brak możliwości regulacji,
Tak wygldada mocowanie podstawy śruby:
W ASO sa zastawy regeneracyjne, gdzie kupuje się cały element wraz ze śrubami montażowymi - nie z nitami. I tu mam parę pytań żeby przygotować się do naprawy, Nie rozbierałem wiec pytam.
Czy nity które widać u mnie to oryginalny montaż? Czy jakaś przeróbka?
Nity muszę rozwiercić, nie zrobię tego na silniku bo opiłki z rozwiercania i ponownego montażu wpadną do silnika.
Czy można zdjąć górną część obudowy klapy wraz z klapa i rozdzielaczem. Czy muszę najpierw zdemontować rozdzielacz?
Pzd
Co do sruby mieszanki:
Tak wygląda u mnie w środku - brak możliwości regulacji,
Tak wygldada mocowanie podstawy śruby:
W ASO sa zastawy regeneracyjne, gdzie kupuje się cały element wraz ze śrubami montażowymi - nie z nitami. I tu mam parę pytań żeby przygotować się do naprawy, Nie rozbierałem wiec pytam.
Czy nity które widać u mnie to oryginalny montaż? Czy jakaś przeróbka?
Nity muszę rozwiercić, nie zrobię tego na silniku bo opiłki z rozwiercania i ponownego montażu wpadną do silnika.
Czy można zdjąć górną część obudowy klapy wraz z klapa i rozdzielaczem. Czy muszę najpierw zdemontować rozdzielacz?
Pzd
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
WIS Mercedes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Wymiana wiskozy na elektromagnes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolumbryna |
|
||
Niemiecka książka serwisowa |
HydePark | elymz |
|
||
Odkręcająca się wiskoza (niszczy chłodnice) |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | TomaszK4 |
|