Skocz do zawartości




- - - - -

Informacja z WIS do W126 3.8 V8


8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 25 grudnia 2014 - 18:35

Witam,
Szukam konkretnej informacji która powinna znajdować sie w WIS do W126.
Potrzebuję sprawdzić ciśnienia paliwa do w126 z silnikem v8, wersja europejska z 1981, kod silnika M116.981, auto z klimą.

Czy macie dostep do takich informacji. W necie są najczescie parametry dla wersji U.S.
Nie jestem specem od K-jet, moze przy okazji podpowiecie procedure sprawdzania ciśnieni dla k-jet (nie KE)

Pozdrawiam
Wowek



#2 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 27 grudnia 2014 - 11:00

Powinno pomoc
http://500eboard.com...38/07.3-120.pdf

#3 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 grudnia 2014 - 16:30

Pomogło! Jestem na 500Eboard ale nie widziałem tej pomocy! Dzieki serdeczne.
Napisze jak mi poszło :)

#4 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 grudnia 2014 - 04:17

Witam,
Udało mi się pomierzyć ciśnienia i zweryfikować działanie k-jet.
Stwierdziłem - poprawne ciśnieni robocze 5bar,
Poprawne sterowanie regulatora grzania - (warm up regulator)

Ale: po zgaszeniu auta ciśnienie w układzie spada momentalnie z 5 do 2bar...i do 0 w ciagu 3-5sekund. Gdzie w k-jet jest zawór zwrotny? Przejrzałem przewody - szczelnie wiec pozostaje zawór, czy on jest w "zestawie pomp, po stronie powrotu paliwa czy w smym rozdzielaczu?
Podpowiecie sprawdzony sposób na te dolegliwość.
Auto przez to cięzko łapie szczegolnie na ciepłym silniku.


Silnik to M116.960/M116.961 a nie jak pisałem wczesniej 981.. czeski bład.


I jeszcze druga sprawa, tutaj potrzebuje pomocy wzgledem śruby do regulacji mieszanki - śruby jest ukręcona, w metalowej tulejce w środku nie ma miejsca na klucz 6-kątny. Nie zaglądałem tam wcześniej ale po naprawie ciśnienia warto było mieć możliwość regulacji.

Użytkownik Wowek edytował ten post 31 grudnia 2014 - 04:26


#5 Offline   m00n


  • Postów: 1 411
  • Na forum od: 05 wrz 2012
  • Miejscowość: Elbląg/Morąg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w140 500SE 1992

Napisano 31 grudnia 2014 - 10:13

Wowek, Nie iwem jak w k-jet jest ale zawór zwrotny znajduje się w pompie paliwa. Także wydaje mi się że masz pompe do wymiany. Jakie objawy?

#6 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 grudnia 2014 - 10:57

Wyświetl postUżytkownik m00n dnia 31 grudnia 2014 - 10:13 napisał

Jakie objawy?

Objawy to ciezkie zapalanie na ciepłym. Jak miałem podłączony manometr to po wyłaczeniu zapłonu pompka chodziła przez 1,5-2sekundy i cisnienie dobijało do 5bar, pompka sie rozłączała i ciśnienie bardzo szybko spadało do 2bar a następnie do 0bar w ciagu kolejnych 5-7sekund.
Ksiązka mowi ze cisnienie 2 bar ma si utrzymaywać do 30 minut na wejsciu na k-jet po zgaszeniu auta.

Obaw tego nieksiego cisnienia to mała czkawka przy odpalaniu na ciepło.

#7 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 31 grudnia 2014 - 11:35

W K-Jecie zawór zwrotny jest w pompie. Nie wiem, czy przypadkiem nie da go się wymienić oddzielnie, bez konieczności wymiany całej pompy.

#8 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 stycznia 2015 - 19:25

Tak, znalazłem schemat gdzie jest zawór zwrotny na i w EPC tez jest:) oby to było to.

Wyświetl postUżytkownik Wowek dnia 31 grudnia 2014 - 04:17 napisał

I jeszcze druga sprawa, tutaj potrzebuje pomocy wzgledem śruby do regulacji mieszanki - śruby jest ukręcona, w metalowej tulejce w środku nie ma miejsca na klucz 6-kątny. Nie zaglądałem tam wcześniej ale po naprawie ciśnienia warto było mieć możliwość regulacji.
Tutaj tez już znalazłem rozwiazanie, sa w ASO zestawy regeneracyjne, ale potrzeba jest zdjąć górna część rozdzielacza- tak mi sie zdaje bo trzeba rozwiercić nity orginalnej obudowy sruby regulacyjnej. Troszkę dłuższa robota ale bede musiał z tym powalczyć.
Przy okazji wymienię uszczelki pod wtryskami i sprawdzę czy wtryskiwacze są "równe".
Pozdrawiam

#9 Offline   Wowek


  • Postów: 177
  • Na forum od: 13 sie 2011
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 stycznia 2015 - 11:26

I mam pytanie:
Co do sruby mieszanki:
Dołączona grafika
Tak wygląda u mnie w środku - brak możliwości regulacji,
Tak wygldada mocowanie podstawy śruby:
Dołączona grafika

W ASO sa zastawy regeneracyjne, gdzie kupuje się cały element wraz ze śrubami montażowymi - nie z nitami. I tu mam parę pytań żeby przygotować się do naprawy, Nie rozbierałem wiec pytam.
Czy nity które widać u mnie to oryginalny montaż? Czy jakaś przeróbka?
Nity muszę rozwiercić, nie zrobię tego na silniku bo opiłki z rozwiercania i ponownego montażu wpadną do silnika.
Czy można zdjąć górną część obudowy klapy wraz z klapa i rozdzielaczem. Czy muszę najpierw zdemontować rozdzielacz?

Pzd








Podobne tematy Zwiń