Użytkownik biszkopt dnia 03 lutego 2015 - 16:49 napisał
Niestety - jest to schemat z "amerykana" i są tu pewne różnice w porównaniu z autem europejskim.Robimy tak:Po włączeniu świateł POZYCYJNYCH na bezpieczniku nr 4 powinno pojawić się napięcie 12 volt. Sprawdzamy kontrolką z żarówką względem masy.
To napięcie wraca do głównego włącznika świateł na styk oznaczony "NSE". Tam też sprawdzamy żarówką z kabelkami. Na przełączniku jest kabel brązowy, więc nie musimy do sprawdzenia szukać dodatkowej masy. Po pociągnięciu gałki w pierwszą pozycję (światła przeciwmgielne przednie) powinno się pojawić napięcie na styku "N", a po pociągnięciu w drugą pozycję napięcie będzie jednocześnie na stykach "N" (światła przednie) i "NS" (światło tylne) Później prąd leci na moduł kontroli świateł i do lamp.
Jest jeszcze możliwość, że w którymś momencie nastąpiło przekłamanie w przykręcaniu kabli do włącznika świateł - bo tu też można popełnić błąd. Na razie sprawdź to, co podałem.
Z bezpiecznika 4 do styku "NSE" włącznika świateł idzie przewód koloru szaro - żółto - zielony
Do styku "N" przypięty jest kabel szaro - zielony
Do styku "NS" przypięty jest kabel szaro - zielono - biały