Skocz do zawartości




- - - - -

błyskanie światłami długimi nie działa


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   pawełek26


  • Postów: 19
  • Na forum od: 06 sty 2012
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:honda crv

Napisano 24 sierpnia 2013 - 17:18

Witam
co może być przyczyną, że przestało działać tzw "błyskanie światłami długimi"???? Światła długie włączane po zapoaleniu świateł mijania działają tj, jak przełącznik jest w położeniu " do szyby przedniej', natomias pociągnięcie dźwigni do siebie nie powoduje chwilowego zapalenia świateł długich.Proszę o pomoc



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 649
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 24 sierpnia 2013 - 17:31

Temat już był poruszany na forum - pewnie nawet wielokrotnie. Przełącznik pod kierownicą uszkodzony. Jak masz zacięcie majsterkowicza, to w sieci jest kilka manuali po polsku jak to naprawić. M. in. jeden mojego autorstwa.
Pzdr. G

#3 Offline   pawełek26


  • Postów: 19
  • Na forum od: 06 sty 2012
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:honda crv

Napisano 24 sierpnia 2013 - 18:17

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 24 sierpnia 2013 - 17:31 napisał

Temat już był poruszany na forum - pewnie nawet wielokrotnie. Przełącznik pod kierownicą uszkodzony. Jak masz zacięcie majsterkowicza, to w sieci jest kilka manuali po polsku jak to naprawić. M. in. jeden mojego autorstwa.
Pzdr. G

Dzięki za szybką odpowiedź
znalazłem opis kolegi, natomiast wolałbym założyć nowy i tu dylemat, gdyż na alegro znalazłe kilka modeli przełączników:12 pinowe, 14 pinowe, z wygiętą dźwignią. Natomias auto użytkuje ciągle bez przerwy moja żona i ciężko mi rozebrać kierownice i dopasowywać co pasuje.Może jest jakiś sposób na określenie jaki przełącznik będzie pasował??????
pozdrawiam

#4 Offline   maryusz123456


  • Postów: 2 048
  • Na forum od: 26 cze 2011
  • Miejscowość: WWL
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W126 260SE '86
  • Inne auto:W140 S350 - OM603 TURBO

Napisano 24 sierpnia 2013 - 18:20

Masz E-klasę więc pewnie ten z krzywym pałąkiem i wtyczką 14 pinową ;)
Chyba że jakaś rzeźba była.

#5 Offline   GEORGE P.


  • Postów: 315
  • Na forum od: 02 wrz 2007
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:ex 124 250D '86
  • Inne auto:OPEL CORSA

Napisano 24 sierpnia 2013 - 19:51

Miałem tak w poprzednim 124, wiecie co? Przez 5lat tego nie zrobiłem, hahahaha :hahaha:

#6 Offline   stachu22


  • Postów: 460
  • Na forum od: 01 kwi 2010
  • Miejscowość: Bytom
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kangoo 1.5/Vectra C 2.2

Napisano 24 sierpnia 2013 - 20:05

A jak masz wątpliwości jaką masz wtyczkę to zdejmij osłonę spod kierownicy (wyciągasz pokrętło przełącznika świateł, odkręcasz spod niego nakrętkę, zdejmujesz czarny plastik, odkrecasz spod niego 3 śruby 8 albo 10, po drugiej stronie zdejmujesz czarny plastik na około stacyjki, odkręcasz 2 śruby spod plastiku) i tam znajdziesz tą wtyczkę

#7 Offline   pawełek26


  • Postów: 19
  • Na forum od: 06 sty 2012
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:honda crv

Napisano 24 sierpnia 2013 - 21:01

Wielkie dzięki za pomoc
pozdrawiam

#8 Offline   pawełek26


  • Postów: 19
  • Na forum od: 06 sty 2012
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:honda crv

Napisano 26 sierpnia 2013 - 16:30

Witam ponownie
Czy ktos z kolegów moze podpowiedziec co to jest??? jest to podłączone do wtyku przełącznika zespolonego 12 pinowego( dobrałem się do wtyku)

http://speedy.sh/jqPkE/DSC-0164.jpg
http://speedy.sh/bF6tM/DSC-0163.jpg
http://speedy.sh/GpmPH/DSC-0162.jpg

#9 Offline   XM


  • Postów: 2 650
  • Na forum od: 24 lis 2009
  • Miejscowość: Puławy
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 sierpnia 2013 - 19:25

Ale żeś hosting na zdjęcia wymyślił. Ze dwie minuty kombinowałem w co się tam klika żeby pobrać bez ściagania jakiegoś badziewnego menadżera. Przeczytaj i nie grzesz więcej :) : http://mb201-124.eu/...szczania-zdjec/

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Po mojemu, to jest miejsce wcięcia się z alarmem do kierunkowskazów. Ja tam preferuję dolutowywanie się we wtyczce, ale tak jest o wiele łatwiej.
A co jest w tym czarnym? Sprawdź, zapewne da się otworzyć (np. ściskasz i obracasz). Może bezpiecznik.

#10 Offline   pawełek26


  • Postów: 19
  • Na forum od: 06 sty 2012
  • Miejscowość: warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D turbo - OM603
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:honda crv

Napisano 26 sierpnia 2013 - 20:48

Wyświetl postUżytkownik XM dnia 26 sierpnia 2013 - 19:25 napisał

Ale żeś hosting na zdjęcia wymyślił. Ze dwie minuty kombinowałem w co się tam klika żeby pobrać bez ściagania jakiegoś badziewnego menadżera. Przeczytaj i nie grzesz więcej :) : http://mb201-124.eu/...szczania-zdjec/

Dołączona grafika Dołączona grafika Dołączona grafika

Po mojemu, to jest miejsce wcięcia się z alarmem do kierunkowskazów. Ja tam preferuję dolutowywanie się we wtyczce, ale tak jest o wiele łatwiej.
A co jest w tym czarnym? Sprawdź, zapewne da się otworzyć (np. ściskasz i obracasz). Może bezpiecznik.
Sory za sposób zamieszczenia zdjęć ale nie doczytałem jak to zrobić prawidłowo.
Co do tego czegoś czarnego walcowatego to jest to jakby - po rozłaczeniu- jak wtyk męski i żeński, tylko okrągłe i w plastikowej obudowie wlcowatej. A swoją drogą dzięki za podpowiedź co to może być.








Podobne tematy Zwiń