Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Wkładka stacyjki - demontaż



80 odpowiedzi w tym temacie

#51 Offline   yamaha00


  • Postów: 139
  • Na forum od: 19 cze 2014
  • Miejscowość: jelenia góra
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 17 lutego 2015 - 08:28

Wiecej pier...... niz to wszystko warte. Poprostu chyba nie warto sie o nic pytać na forum . Ale jak wystawie w dziale sprzedaj nie połamana kratke srodkową nawiewów to zaraz sie rzesza kupujących znajdzie co wejdzie do du.... bez wazeliny bez urazy pozdrawiam wszystko wiedzących

Wyświetl postUżytkownik carl00s dnia 17 lutego 2015 - 07:39 napisał

Ty chyba jesteś niepoważny. Tak, to ja Ci powiedziałem "zrób sobie". Bo to nie jest fizyka kwantowa. Tydzień czasu czekałeś na to, aż wrzucę opis i materiały, zamiast wziąć się w garść, pójść do auta, zdjąć koło i wymyślić, jak taki sworzeń można zdjąć. Skoro ja mogłem to wymyślić, to uważam, że każdy mógł, tylko Ty wolałeś siedzieć i czekać na gotowca, a teraz jeszcze się tym chwalisz?
Wstyd.

Autora tematu przepraszam za offtopa, ale nie mogłem się powstrzymać.
Trzeba bylo nie wrzucac , opatentuj to najlepiej w urzedzie i nadaj prawa autoroskie pozdr ziomuś

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 17 lutego 2015 - 11:28




#52 Gość_barzu_


  • Na forum od: --

Napisano 17 lutego 2015 - 10:40

Witajcie, mam problem z wkładką do stacyjki posiliłem się tym filmikiem


https://www.youtube....h?v=Ox5l-bfLZQQ


W samochodzie wkładkę wyciągnąłem bez problemu ale niestety w nowej stacyjce nie da się wyciągnąć tej wkładki blokuje się nie wiem jak to powiedzieć druty dochodzą do końca a przy próbie wyciągnięcia kluczyka z wkładką nie idzie. Jakieś rady ?

Dołączona grafika

#53 Gość_barzu_


  • Na forum od: --

Napisano 17 lutego 2015 - 11:20

PANOWIE DAŁEM SOBIE RADE ! :hooray: :hooray: po wsadzeniu drutów położyłem całą stacyjkę na stole zaparłem się i zacząłem na zmianę drutami góra dół i wszyło bez problemu wyszło :E



Dołączona grafika

Dołączona grafika

#54 Offline   Haku


  • Postów: 9
  • Na forum od: 27 lis 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.5 D

Napisano 21 lutego 2015 - 13:44

Witam, problem jak w temacie, nie mogę zamontować wkładu stacyjki. Zdemontowałem starą ponieważ raz, że kluczyk latał w niej już jak chciał, rozrusznik uruchamiał silnik dopiero po 3-krotnym podgrzaniu świec,elektryk zalecił więc wymianę stacyjki. Chciałem zrobić to sam trzymając się wskazówek z forum,stary wkład jakoś wyszedł, ale nowego nie mogę wstawić. Wchodzi kawałek i stop. Blokada kierownicy nie zaskoczyła jeszcze jeśli to ma znaczenie. Zamiennik jest identycznych wymiarów. W gnieździe wkładu też nie zostało nic. Auto zaparkowane przy ulicy więc sytuacja dość poważna :). Swoją drogą świece i tak chyba do wymiany...

#55 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 21 lutego 2015 - 15:30

A tak zapytam, co ma stacyjka do tego, że silnik się uruchamiał dopiero po 3 krotnym grzaniu? Raczej do wymiany są świece :)

#56 Offline   biszkopt


  • Postów: 887
  • Na forum od: 27 wrz 2013
  • Miejscowość: Poznań
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:124 300 CE-24

Napisano 21 lutego 2015 - 16:39

Nie trzeba tam wcisnąć dwóch cycków, żeby wskoczylo ? Raz to robiłem, dawno temu. :)

Użytkownik biszkopt edytował ten post 21 lutego 2015 - 16:43


#57 Offline   Haku


  • Postów: 9
  • Na forum od: 27 lis 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.5 D

Napisano 21 lutego 2015 - 17:38

Tak,świece swoją drogą. Ale kluczyk prawie wylatywał, ogromny luz , jest/była oryginalna chyba od samego początku. Naczytałem się o psikusach stacyjek w najmniej oczekiwanych momentach na forum i wziąłem się za to od razu ;) . Kurcze, jestem kucharzem a nie mechanikiem hehe :) . To moja trzecia Gwiazdka,wcześniej dwie 190-tki, tam takiego problemu nie miałem bo o ten temat byłbym już mądrzejszy. No nic, spróbuję jutro to wcisnąć jakoś

#58 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 22 lutego 2015 - 12:14

Żeby włożyć wkład wszystko musi być ustawione w pierwszej pozycji - zarówno wkładka jak i blokada.
Kluczyk wsadzamy i wyciągamy ze stacyjki w pozycji "zero", pozycja "druga" to zapłon (zapalają się kontrolki,ale rozrusznik nie działa) pozycja "pierwsza" to ta, w której słuchamy radia. Odpowiednią pozycję można ustawić pokręcając widocznym wewnątrz blokady bolcem przy pomocy śrubokręta. Bolec jest w głebi otworu, w który wsadzamy wkład stacyjki.
Dla wkładu stacyjki pozycja pierwsza to pozycja w której pokrywają się nacięcia służące do włożenia drutów odblokowywujących (narzędzie zrobione np. ze szprychy rowerowej)

#59 Offline   Haku


  • Postów: 9
  • Na forum od: 27 lis 2012
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.5 D

Napisano 22 lutego 2015 - 14:50

Dzięki Gerri, trochę mi to rozjaśniłeś. Idę dalej powalczyć. Stara wkładka wchodzi leciutko, choć przy demontażu ułamał się ten odstający na jej końcu bolec i ułamał się front (jest para w łapie :). Zamiennik, który kupiłem (33zł) może jest niedopasowany do końca? Ech, na oryginał mogę sobie pozwolić za ok. tydzień, popróbuję jeszcze. Dziwna sprawa, jak śrubokrętem przekręcam ten bolec na pozycję''2'' , kontrolka świec się pali i gaśnie normalnie, a przez stacyjkę zapalała się raz na X przekręceń :hmm:

#60 Offline   wodzuu


  • Postów: 25
  • Na forum od: 09 mar 2014
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 29 kwietnia 2016 - 18:50

Witam ponownie,

Tak, wiem - temat setki tysięcy razy poruszany na forum :)
Mój problem polega jednak na tym, że stacyjka się zacinała, więc kupiłem zamiennik wkładki i wymieniłem. Jednak ten też się czasem zacina (mea culpa - nigdy więcej gów...nych zamienników!), więc postanowiłem go wymienić, ale ani myśli drgnąć. Czarna osłona bez problemu schodzi, druty ładnie wchodzą i widać, że zaciskają się blokady na obudowie, jednak wkładu w ogóle ruszyć nie mogę. Odpala, jeździ, ale nie wiem jak długo..
Czy pozostaje mi wymiana całej stacyjki?

Użytkownik wodzuu edytował ten post 29 kwietnia 2016 - 18:54









Podobne tematy Zwiń