Skocz do zawartości




[C124] bydle 420CE 199?


221 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 09 sierpnia 2016 - 22:38

Auto stalo z 3 lata wiec ten olej jest stary bardzo, wole wymienic z 5tke i zrobic plukanke dopiero wtedy.

Dzisiaj silnik wywalony z coupety, jutro dalej dzialam z tematem.

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika



#12 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 sierpnia 2016 - 18:07

Popieram pomysł zalania go najpierw jakimkolwiek olejem aby pochodził trochę, niech syf się rozrusza, wtedy płukanka i wlewamy coś lepszego. Zalanie płukanki do oleju który leżakował sobie 3 lata w misce i wymagał już wtedy wymiany może nie dać oczekiwanego rezultatu.
Bardzo ładne coupe :) Szkoda, że zestaw M119+CE nie szedł seryjnie. Nie każdy chce mieć SECa albo bułowatego W140.

#13 Offline   majsterus


  • Postów: 4 467
  • Na forum od: 10 lis 2011
  • Miejscowość: wielkopolskie
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:drugi to za dużo
  • Trzeci Mercedes:skuter chińczyk
  • Inne auto:i rower

Napisano 10 sierpnia 2016 - 18:49

Równie dobrze możesz dolać ropy czy nafty i odpalić ma takie same właściwości jak ta płukanka.

#14 Offline   nicu89


  • Postów: 773
  • Na forum od: 08 wrz 2013
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 10 sierpnia 2016 - 20:25

Wyświetl postUżytkownik inutile dnia 10 sierpnia 2016 - 18:07 napisał

Nie każdy chce mieć SECa
że co? Chyba każdy chcę ale nie każdy ma tyle siana na 560SEC.

#15 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 10 sierpnia 2016 - 23:43

Szczerze to jak bym chcial to bym kupil W126 SEC ale jakos nie czuje az tak klimaty mimo iz auto baaaardzo mni sie podoba. Szukalem tez CL C140 w sensownych pieniadzach ale za sensowny model trzeba polozyc minimum 30 tys a jak bym chcial go doprowadzic do stanu zadowalajacego mnie to niewiem czy razem z zakupem auta zmiesciil bym sie w 60 tys zl. Wiec ciesze sie ze po raz 4 bede mial coupe po raz 5 z serii W124 a po raz 6 marke Mercedes :)

Dzisiaj dalsza czesc zmagan byla, w coupe cos tam porozkrecalem ale nie mialem jakos szczegolnie weny w sumie spod maski to musze jeszcze tylko usunac serwo i wiazke do ktorej musze zdemontowac jutro deske rozdzielcza.
Wiec nie majac weny zabralem sie za 420stke i wymienilem w niej olej. Spucilem troche starego i zalalem 5L GM'a 5w30 zeby silnik chwile pochodzil na nim i jutro bede zalewac plukanke do niego. Oto co zlalem z tego silnika:

Dołączona grafika

i co zalalem

Dołączona grafika

Niestety zagladajac pod korek koleju zauwazylem ze jest taki chu...wy nalot tak jak by ktos lał do niego tego 'zajebistego' zjeb..ego Castrola wiec nie wiem czy skonczy sie na jednej plukance. Tak to mniej wiecej wyglada:

Dołączona grafika

Tak naprawde to okaze sie wszystko dopiero jak zdejme pokrywe zaworow ale to zrobie po wyjeciu dopiero silnka. W ostatecznosci kupie dwie uszczelki pod glowice i dam do wyczyszczenia ten caly syf. Ciekawe jeszcze jak to wyglada od spodu, to tez sie okaze po zdjeciu miski olejowej.
Ciekawy jestem tez czy zacznie gdzies sie lac z tego silnika po tym plukaniu.

Silnik odpalony rozgrzany - jest dobrze! Generalnie pali od strzala tak jak powinien :) Pod warsztatem autem normlanie mozna jezdzic :)

https://www.youtube....h?v=uwqEMzoTxqQ

Jedyne co mi sie nie podoba to to jak juz na rozgrzanym silniku sie auto wkreca na obroty. Jakies pomysly dlaczego tak moze byc? Wiadomo wymienie jeszcze swiece, ale moze tez wymienic kable WN i moze kopułki przeczyscic. Mam filnik ale ch..ja na nim slychac i widac. Moze jakies podpowiedzi czym to moze byc spowodowane? Gdzie zajrzec, jakie zabiegi przeprowadzic?

https://www.youtube....h?v=dmd93y6KEEc

Użytkownik bydle edytował ten post 10 sierpnia 2016 - 23:44


#16 Offline   EssiRS


  • Postów: 5 564
  • Na forum od: 07 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:cabrio
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:SL500
  • Inne auto:Mercedes V12 Biturbo

Napisano 11 sierpnia 2016 - 08:49

W tym silniku najczesciej tego typu objawy powodują palce rozdzielacza i kopulki. Rozbierz i przeczysc wszystko. Jak samochod stoi pod chmurką to taka procedure mozesz powtarzac nawet co tydzien. Ten typ tak ma.

Proponowalbym za duzo go nie plukac a na pewno nie dawac zadnych myjacych srodków bo narobisz sobie biedy.
Polecam docelowo olej Shell Racing 10W60. Najlepszy olej do tego silnika, sam na takim jezdze od wielu lat a samochod nie ma ze mną lekko.

Dlaczego chcesz wymieniac scianę grodziową? Rozni się coupe i sedan?

#17 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 11 sierpnia 2016 - 08:53

Wyświetl postUżytkownik EssiRS dnia 11 sierpnia 2016 - 08:49 napisał

Dlaczego chcesz wymieniac scianę grodziową? Rozni się coupe i sedan?

Ściany grodziowe są inne w v8. Co więcej do wymiany belka pod silnikiem i mnóstwo innych szczegółów..

#18 Offline   bydle


  • Postów: 714
  • Na forum od: 13 sie 2008
  • Miejscowość: Kalisz-Minden
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:350Z

Napisano 11 sierpnia 2016 - 09:05

Wyświetl postUżytkownik EssiRS dnia 11 sierpnia 2016 - 08:49 napisał

W tym silniku najczesciej tego typu objawy powodują palce rozdzielacza i kopulki. Rozbierz i przeczysc wszystko. Jak samochod stoi pod chmurką to taka procedure mozesz powtarzac nawet co tydzien. Ten typ tak ma.

Proponowalbym za duzo go nie plukac a na pewno nie dawac zadnych myjacych srodków bo narobisz sobie biedy.
Polecam docelowo olej Shell Racing 10W60. Najlepszy olej do tego silnika, sam na takim jezdze od wielu lat a samochod nie ma ze mną lekko.

O kopułce juz mi ktos pisal na FB zeby to przeczyscic wiec napewno to zrobie.

Co do oleju to dolecowo bedzie zalany Millers 10w60 i wymiany bede robil tak jak robilem z Z'tce co 7 tys km.

A dlaczego mowisz zeby go nie plukac? Tam naprawde czarno jest pod ta pokrywa zaworow - mnie sie to osobiscie nie podoba. U mnie w 350tce zawsze bylo czysciutko, nie bralo oleju, silnik pracowal idealnie a cisnienie trzymal wzorowo a plukanie robic mozna mu bylo nawet przy kazdej wymianie oleju.

Pytanie jeszcze czy (bo nie znam tego silnika) czy mamy tam klasyczne zawory pod pokrywa czy sa szklanki? I czy jezeli sa szklanki to sa one regulowane manualnie (tutaj tez sie odniose do mojego ex auta gdzie szklanki byly samoregulacyjne)?

#19 Offline   Kamylek


  • Postów: 326
  • Na forum od: 05 gru 2010
  • Miejscowość: Wyszków-Wólka
  • Mercedes:W124 5.0E - M119
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 E500 93'
  • Trzeci Mercedes:W124 500E 91'

Napisano 11 sierpnia 2016 - 10:04

Z tego co czytam to długa przeprawa przed tobą..Silnik jeszcze w dawcy, długie miesiące jeszcze pracy żeby to miało ręce i nogi a Wy się zastanawiacie jaki olej wlać. Wymiany olejów zostawił bym na koniec, silnik i tak skoro będzie wyjęty musisz rozebrać uszczelnić sprawdzić smok pompę rozrząd i sto innych rzeczy.

#20 Offline   Leon90


  • Postów: 849
  • Na forum od: 27 gru 2014
  • Miejscowość: Lubin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W212

Napisano 11 sierpnia 2016 - 10:55

Tak czytam ten wątek i jestem pełen podziwu dla osoby, która wzięła się za tak poważną modyfikację. Podzielam zdanie kolegów i przede wszystkim odradzam również "płukanki" bo może źle skończyć się dla tej V8. Jak już chcesz płukać silnik to kup najtańszy olej półsyntetyczny, zalej i niech motor pracuje jakiś czas a potem wylej go i zalej właściwy. Po za tym dobry i zdrowy silnik nie płucze się tylko wymienia olej i dalej działa prawidłowo. Życzę dużo szczęścia w przedsięwzięciu oraz trzymam kciuki aby projekt nie skończył po roku lub dwóch na OLX jako "sprzedam 124 coupe V8 do ukończenia". Poza tym wielki plus za odwagę i dobry pomysł. Bo jeżeli złożysz tego Mercedesa to będzie świetne 124 coupe 500. Powodzenia !








Podobne tematy Zwiń