Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Hamulce - prawe przednie koło się blokuje


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   p0wel


  • Postów: 9
  • Na forum od: 23 maj 2008
  • Miejscowość: Polska

Napisano 25 maja 2008 - 20:16

Mam pewien problemik. posiadam :mrgreen: 190 200D z ABS. Kontrolka z abs się świeci czyli jakby abs nie działa. jadąc tak ok 50km/h nacisnę do końca pedał hamulca to po puszczeniu coś blokuje prawe przednie koło. czo może być przyczyną? czy odpięcie abs pomoże?? proszę o pomoc

Poprawiono tytuł



#2 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 25 maja 2008 - 20:49

mylisz kolego pojęcia. ABS nie działa więc koła będą się blokowały podczas gwałtownego hamowania. A to że blokuje się nawet po puszczeniu hamulca to zupełnie inna, niezależna od ABS-u sprawa. Do sprawdzenia zacisk hamulcowy (czy nie jest zapieczony, czy tłoczek się cofa) oraz stan klocków hamulcowych.

#3 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 25 maja 2008 - 21:43

p0wel napisał:

Kontrolka z abs się świeci czyli jakby abs nie działa.

Napisz kiedy się zapala, czy świeci cały czas od zapalenia i w czasie jazy, czy zapala się po przekroczeniu jakiejś prędkości itd? Dokładny opis jest ważny, bo już jeden kolega wymienił pół auta bo miał stuki a okazało się że rura mu się oberwała :mrgreen:

#4 Offline   p0wel


  • Postów: 9
  • Na forum od: 23 maj 2008
  • Miejscowość: Polska

Napisano 26 maja 2008 - 16:55

czasami świeci, czasami nie, ale i tak nie działa. jak świeci to już cały czas.

#5 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 maja 2008 - 18:31

p0wel napisał:

czasami świeci, czasami nie, ale i tak nie działa. jak świeci to już cały czas.

No nie wiem, czy nie potrafisz dokładniej tego opisać :)
Np tak: "Zapalam auto ABS świeci, po chwili gaśnie, ruszam i przy prędkości xx km/h zapala się, jadę trochę gaśnie i znów się zapala. Prąd ładowania mam w porządku bo był sprawdzany i nie ma gwałtownych spadków napięcia. "

Mniej więcej po takim opisie można próbować coś radzić.

#6 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 maja 2008 - 18:56

Cytat

czasami świeci, czasami nie, ale i tak nie działa. jak świeci to już cały czas.
Rob, kolega się z nami bawi w kotka i myszkę. Jego ABS działa chyba jak kierunkowskaz raz działa raz nie działa - tylko nie wiadomo jak gdzie i kiedy :mad:
A sedno sprawy nie jest związane z ABS-em moim zdaniem. Bo ABS nie zablokuje koła, tak by po

p0wel napisał:

puszczeniu [hamulca]coś blokuje prawe przednie koło
Co ma ABS wspólnego z trzymającym zaciskiem hamulcowym po naciśnięciu i puszczeniu pedału hamulca do końca? Po puszczeniu pedału (czy ABS jest sprawny czy nie jest sprawny, czy raz świec,i raz nie świeci a i tak nie działa - a jak świeci to już cały czas) zacisk hamulcowy ma również być zluzowany, a nie trzymać dalej tarczę.

#7 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 26 maja 2008 - 19:00

Oby się jeszcze nie okazało że auto nie posiada abs a świecąca kontrolka informuje o zużyciu klocków :jump:

#8 Offline   luki79


  • Postów: 566
  • Na forum od: 17 sty 2007
  • Miejscowość: Wieliczka
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 maja 2008 - 19:03

darul, właśnie w mojej pierwszej odpowiedzi pisałem m.in. by sprawdzić stan klocków hamulcowych. Byłyby jaja, gdyby to była ta kontrolka! :jump: a chyba wszystko na to wskazuje :grin:

#9 Offline   markusso77


  • Postów: 942
  • Na forum od: 06 lip 2007
  • Miejscowość: GRCHW
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 26 maja 2008 - 21:06

roxa napisał:

Wiecie co, szykuje nam się nowy "diagnosta". Nr1 Markusso77

No teraz to już przegiąłeś :) :jump:

Rob napisał:

już jeden kolega wymienił pół auta bo miał stuki a okazało się że rura mu się oberwała

A nie prościej napisać "kupa" :ok:

Piszecie dużo porad na forum ale nigdy nie piszecie o swoich problemach z :) :ok:

#10 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 26 maja 2008 - 22:25

markusso77 napisał:

Piszecie dużo porad na forum ale nigdy nie piszecie o swoich problemach z :jump: :ok:

Bo np ja takich nie mam. Każde potchnięcie silnika, skrzyni, ukł hamulcowego czy każdego innego jest natychmiast likwidowane. A że przez te kilkanaście lat obcowania z MB dość dobrze poznałem MB potrafię w 90% zdiagnozować co zaczyna odmawiać posłuszeństwa, mam trochę układów w hurtowniach z częściami znam paru dobrych mechaników i po prostu zdaję sobie sprawę że "szkłem się dupy nie wytrze" tzn nie wiążę drutem, ale wymieniam na nowe jeżeli potrzeba. Inna sprawa to że staram sie kupować auta w dobrym stanie, niejednokrotnie przepłacając cenę przy zakupie co później się bilansuje w eksploatacji. I jeszcze rada dla młodszych stażem kolegów w posiadaniu MB: to nadzwyczaj trwałe auta, ale niestety kiedyś też potrafią zawieść, ale to zazwyczaj z winy zaniedbań poprzednich i obecnego właściciela, nigdy nic samo z siebie sie nie psuje to taki łańcuszek nieszczęść, mniejszych awarii które w przypadku zaniedbań kumulują się i przewyższają wartość auta. Więc się je sprzedaje i ktoś znowu trafia na forum i pisze: mój MB ma niecałe 200kkm przebiegu, filtr powietrza brudny w oleju, nierówno pracuje, skrzynia szarpie i dyfer wyje itd....

Pozdrawiam








Podobne tematy Zwiń