[W124] AiM 2.3E '86
#531
Napisano 21 października 2017 - 06:26
#533
Napisano 21 października 2017 - 20:51
#534
Napisano 21 października 2017 - 21:22
Nieoryginalna (czyt. nowa-wymieniona) - prawy tył.
Brak oznaczeń na klapie - po vin'ie
Użytkownik AiM edytował ten post 21 października 2017 - 21:23
#536
Napisano 11 listopada 2017 - 21:44
Nawet trochę tego było, mimo pogody. Kilka Amerykańców, trochę PRL'u, Mercedesów też nawet...
Biały na lufcie I piękny Trabant - miałem podobnego, identyczna kolorystyka
Cuuuuudo...
Obok mojego - szeroka listwa, budyń przemalowany na taki kolor jak u mnie, po-taxówkowy, przebieg coś chyba dwie bańki i MB-Tex w stanie prawie nienaruszonym Chyba 2.0 w klekocie
Użytkownik AiM edytował ten post 11 listopada 2017 - 21:47
#537
Napisano 18 listopada 2017 - 21:58
Może znajdę więcej czasu to coś porobię przy Gwieździe.
Wymieniłem płyn chłodniczy na Dynagel.
Olej i filtr w skrzyni i konwerterze. Weszło ponad 6 litrów, więc zeszło wszystko. Olej był czysty, skrzynia jest po remoncie lub nowa, ale nie znałem przebiegu. Jest kilka niejasności w jej działaniu, więc zabieram się za regulację.
No i taka blaszka zakupiona
Jeszcze nie zdecydowałem gdzie wpadnie, ani jak zamocuję
Użytkownik AiM edytował ten post 18 listopada 2017 - 22:03
#538
Napisano 23 grudnia 2017 - 16:18
Przy okazji uszczelka i odma, bo stara "wylata".
Dźwięk był identyczny z tym jakie wydają dogorywające szklanki, ale na szczęście stetoskop (taki zwykły, lekarski) uchronił mnie przed niepotrzebną wymianą sprawnych elementów.
Przed wymianą łańcuch ewidentnie był luźniejszy, podczas kręcenia wałem łyżwa znacznie się cofała a powinna tylko trochę. Stara sprężyna musiała być mocno zmęczona, nie porównywałem długości (a szkoda), ale przy demontażu sprężyna nie wywoływała prawie nacisku na korek, a nową żeby założyć musiałem się zaprzeć obiema nogami
Napinacz poskładany zgodnie z procedurą, jest minimalny luz łańcucha, ale nie może być zbyt napięty, bo ukręci wałek.
Nic nie wyje, nie jęczy, jeżdżę na razie spokojnie bez katowania i monitoruję sytuację.
Zrobiłem około 70km więc raczej będzie dobrze. Przy okazji sprawdziłem sobie wszystko co na wierzchu - ślizgi, łańcuch, koło, wałek, krzywki, sprężyny...
Wszystko wygląda bardzo fajnie, silnik czysty bez nagaru, dodatkowo zmierzyłem naciąg - wyszło 2 stopnie (o ile to w ogóle możliwe).
Myślałem, że przy okazji pochwalę się nową zabawką
ale niestety uległa uszkodzeniu i będę próbował reklamować. Dziwne, bo przez lata byłem bardzo zadowolony z ich narzędzi.
Niebawem czeka mnie wymiana rurki odpowietrzającej regulatora ciśnienia paliwa przy K-Jecie (już zamówiona w ASO)
Genuine Mercedes Benz - 0000780281 - Hose Fitting
...i zastanawiam się jak tą starą, pękniętą tuż przy wejściu do regulatora wyjąć bez oderwania i pozostawienia w środku tej szerszej części. Pewnie zakrzywiony drut tu pomoże Ma ktoś jakiś patent?
Użytkownik AiM edytował ten post 23 grudnia 2017 - 16:24
#539
Napisano 23 grudnia 2017 - 18:31
Pzdr.
#540
Napisano 23 grudnia 2017 - 18:40
Prosta robota tylko trzeba być mega-ostrożnym z rozrządem... Lepiej wszystko 5 razy sprawdzić, niż raz się pomylić
No i jest "procedura" montażu napinacza w m102...
Wkręcasz najpierw korpus (tuleja gwintowana, imbus 17, 10nm), potem wciskasz trzpień, tak by zaczął napierać na łyżwę napinacza, potem sprężyna i korek na 80nm i po korkiem oczywiście nowa uszczelka aluminiowa.
A sam łańcuch warto zabezpieczyć - może cofnąć się łyżwa i dostanie zbyt dużo luzu.
Zdejmujesz pokrywę zaworów, ustawiasz na znakach, spinasz u góry na kole łańcuch trytytkami żeby nie spadł, ja włożyłem delikatnie wąż gumowy odmy pod łyżwę napinacza by się nie cofnął, zaznaczasz wzajemne położenie łańcucha na kole, potem wymiana zgodnie z procedurą, zdjęcie zabezpieczeń, obrót wałem kilka razy, kluczem 27, ustawienie na znakach i sprawdzenie czy się zgadzają z tym co zaznaczyłeś. Jeśli tak to sprawdzasz naciąg na podziałce, napięcie palcem nad łyżwą napinacza (po lewej), jeśli ok to zakładasz pokrywę zaworów, odpalasz bez paska, słuchasz czy nie klepie lub nie wyje...zaraz potem gasisz i składasz resztę...pasek te sprawy..musisz zdjąć bo alternator przeszkadza i też go na bok "odkładasz"
No i patelnię też musisz zdjąć, wiadomo...
Użytkownik AiM edytował ten post 23 grudnia 2017 - 18:58
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w126] DaiMlerek SEC 5.0 USA |
Prezentacje - Galeria Mercedesów użytkowników forum | DaiMlerek |
|
||
Żegnaj Daimler, witaj Mercedes-Benz |
HydePark | MICHAL200 |
|
||
Daimler szuka kupca na Chryslera |
HydePark | MICHAL200 |
|
|