Skocz do zawartości




- - - - -

[w201/w124] Srebrny przekaźnik



103 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Michał


  • Postów: 261
  • Na forum od: 28 gru 2010
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 19 listopada 2011 - 13:52

Gerri napisał:

Wniosek z mojego wywodu jest taki, że znając zasadę działania i porównując rozkład końcówek można sobie łatwo tą zamienność sprawdzić.

Więc powinieneś wiedzieć skoro sprawdziłeś że czerwony ma dwa bezpieczniki czarny jeden tak na pierwszy rzut oka. Dodam że przekaźnik czerwony był stosowany w autach wyposażonych w ABS i ASD i zastąpienie go przekaźnikiem czarnym z jednym bezpiecznikiem skutkuje nie działaniem ASD.
A tak nawiasem mówiąc to nigdzie się tego nie naczytałem. Naprawiane :) to moja praca od 15lat.



#12 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 20 listopada 2011 - 13:10

Michał Łódź napisał:

A tak nawiasem mówiąc to nigdzie się tego nie naczytałem.
Gdzie się tego doczytałeś W MOJEJ WYPOWIEDZI. Nigdzie nie napisałem, że wszystkie są zamienne. Jeżeli by tak było, to bym napisał, że są zamienne, a nie wysilał się na opisywanie zasady działania.

Michał Łódź napisał:

Więc powinieneś wiedzieć skoro sprawdziłeś że czerwony ma dwa bezpieczniki czarny jeden tak na pierwszy rzut oka.
Ciekawe rzeczy piszesz. Dziwne, że przez piętnaście lat umknęło Twojej uwadze, że przekaźnik z czerwoną górą i JEDNYM bezpiecznikiem to w sumie najpopularniejszy przekaźnik w modelu 124. Proszę - oto link do przykładowej aukcji:
http://moto.allegro.pl/przekaznik-modol ... 25359.html
Natomiast jak tak lubisz kolory, to te przekaźniki występowały jeszcze w kolorze niebieskim:
http://moto.allegro.pl/przekaznik-00054 ... 48028.html

Michał Łódź napisał:

Dodam że przekaźnik czerwony był stosowany w autach wyposażonych w ABS i ASD i zastąpienie go przekaźnikiem czarnym z jednym bezpiecznikiem skutkuje nie działaniem ASD.
Ten przekaźnik występował również w autach bez ASD. Natomiast auta pierwszej serii (z ABS-em i ASD oraz z ASD ale bez ABS-u) miały przekaźnik z jednym bezpiecznikiem. Według takich reguł dobierania to można by książkę napisać, a dalej wszystkich możliwości się nie wyczerpie...

#13 Offline   Michał


  • Postów: 261
  • Na forum od: 28 gru 2010
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 20 listopada 2011 - 16:25

Gerri napisał:

One wszystkie działają na tej samej zasadzie i mają wewnątrz takie same "bebechy". Jeżeli jest taki sam rozkład nóżek i mają taki sam opis to nie ma znaczenia czy będzie miał czerwoną górę czy czarną.
Według mnie tu napisałeś coś co sobie zaprzecza.
Osobiście uważam, że jeśli przekaźniki działają na tej samej zasadzie mają te same "bebechy", taki sam rozkład nóżek i w dodatku taki sam opis to nie mogą mieć takich samych kolorów.

Poza tym, nie zgadzam się z tym z że ten przekaźnik 201 540 08 45 http://moto.allegro.pl/przekaznik-modol ... 25359.html jest najpopularniejszy w modelu 124. To przekaźnik o numerze 201 450 32 45 występuje najczęściej.

Kolego Gerri rozmawialiśmy o modelu 201 i 124 przekaźnik o kolorze niebieskim 000 540 50 45 występuje wyłącznie w modelu 202 http://www.automerc....aznik_397t.html. A sugerowanie się opisami z z all... bez uwzględnienia weny twórczej osób wystawiających owe przedmioty jest bez sensu.

Z tego co mi wiadomo w 124 i 201 występowały takie przekaźniki przepięciowe i i tak je można zamieniać.



201 540 31 45 / 5 pinów czarny jeden bezpiecznik
201 540 08 45 / 5 pinów czerwony jeden bezpiecznik
201 540 30 45 / numer zamienny / 201 540 37 45 / 9 pinów czerwony dwa bezpieczniki
201 540 32 45 / numer zamienny / 201 540 38 45 / 7 pinów czarny jeden bezpiecznik
000 540 67 45 / 9 pinów biały jeden bezpiecznik

Jeśli nie uwzględniłem jakiegoś numeru proszę mnie poprawić. Nie chciałem pisać książki.
Tak że kolego Gerri chyba nic nie umknęło mojej uwadze.

#14 Offline   kamilb


  • Postów: 27
  • Na forum od: 05 cze 2011
  • Miejscowość: Działoszyn
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2012 - 21:08

panowie mam pytanie mam bezpiecznik 201 540 32 45 (srebrny z czarnym 1bezpiecznik) no i mam taki problem ze pomppa abs mi pobierała prad (chodziła 24h na dobe) okazało sie ze był mostek zrobiony w pompie abs po rozlutowaniu nie dzialal abs. wiec wskazywało by to chyba na koniec zywotu przekaznika czy na jakas ingerencje w elektryke poprzedniego wlasciciela? jak wyjme swoj 'mostek' to abs jest ale powraca problem pierwotny i pompa caly czas robi mnie w konia:/

#15 Gość_bisqit_


  • Na forum od: --

Napisano 11 stycznia 2012 - 21:15

Wyświetl postUżytkownik kamilb dnia 11 stycznia 2012 - 21:08 napisał

wiec wskazywało by to chyba na koniec zywotu przekaznika czy na jakas ingerencje w elektryke poprzedniego wlasciciela?

Jedno a w skutek pierwszego - drugie. Szukaj drugiego sprawnego przekaźnika.

#16 Offline   kamilb


  • Postów: 27
  • Na forum od: 05 cze 2011
  • Miejscowość: Działoszyn
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2012 - 21:20

hmm tak myslalem ale zakładajac ze juz nie ma wiecej czarow w elektronice po wymianie przekaznika nie powinienem juz miec problemow z cichym zlodziejem pradu? problem lezy w kasie nie sztuka bedzie wydac stowke na przekaznik i druga na elektryka zeby 'cos' zrobil z zlodziejaszkiem:P tylko czy problem zniknie,

#17 Gość_bisqit_


  • Na forum od: --

Napisano 11 stycznia 2012 - 21:26

Skoro po wyłączeniu zapłonu na pompę dalej idzie prąd a po wyjęciu przekaźnika problem znika, no to masz ewidentną przyczynę. Stówa to trochę drogo, 50 zł to normalna cena. Sprecyzuj jeszcze dokładnie o co chodziło ci z tym:

Wyświetl postUżytkownik kamilb dnia 11 stycznia 2012 - 21:08 napisał

chodziła 24h na dobe

Dochodził do niej prąd, czy cały czas pracowała ?

#18 Offline   kamilb


  • Postów: 27
  • Na forum od: 05 cze 2011
  • Miejscowość: Działoszyn
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2012 - 21:34

dochodził prąd do pompy niezależnie od pozycji stacyjki,
z tym kupnem z allegro to rożnie tez może być kupie zapłacę przyjdzie i tez może być zepsuty;p z alternatorem coś takiego przerabiałem :/ szrot to chyba najlepsza opcja.

to jeszcze jedno pytanko mam ;) czy jeżdżąc bez przekaźnika ABS może mi przynieść jakieś nieporządane skutki?? dzięki za w/w pomocne wypowiedzi:)

#19 Gość_bisqit_


  • Na forum od: --

Napisano 11 stycznia 2012 - 21:38

Przekaźnik można sprawdzić na dwa sposoby. Odpalasz i patrzysz, czy zgasła kontrolka oraz włączasz zapłon i osłuchujesz pompę ABS. Ma wydać dwa kliknięcia (przekaźniki)

Wyświetl postUżytkownik kamilb dnia 11 stycznia 2012 - 21:34 napisał

czy jeżdżąc bez przekaźnika ABS może mi przynieść jakieś nieporządane skutki??

Jeśli mowa o dieslu, to żadne. Przy benzynie na wtrysku KE nie będziesz miał wzbogacania mieszanki na zimnym silniku oraz sterowania jałowymi obrotami
(uzupełnij profil :/ )

#20 Offline   kamilb


  • Postów: 27
  • Na forum od: 05 cze 2011
  • Miejscowość: Działoszyn
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 stycznia 2012 - 21:47

diesel. bez mostkow jak założe kleme na aku to klika dwa razy stacyjka raz. jak jest mostek to przy zakladaniu klemy wogole(chyba) przy stacyjce dwa razy. wiec wszystko juz wiem ;) jeszcze raz dzieki za wszystkie sugestie, pozdrawiam :)








Podobne tematy Zwiń