Korek mam 120 bo sprawdziłem rano:-) na zimnym niewywala mi płynu. Dziś dolałem płynu, z odkręconym korkiem poczekałem aż się zagrzeje, miał ok. 75',zakręciłem korek i chodził dalej, potem pojechałem pozałatwiać sprawy i ani kropla nie uciekła:-) zobaczymy co będzie dalej...
0
[m102/m103] Objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą? /UPG
Rozpoczęty przez elektryko, maj 31 2013 16:03
38 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 01 czerwca 2013 - 11:35
#12
Napisano 03 czerwca 2013 - 16:37
No i w pewnym sensie problem się rozwiązał, stojąc ponad godzinę w korku temperatura przekroczyła dużo 100'C i wentylator się na załączył... Próbowałem na krótko ale nic z tego, problem w tym, że nawet nie słychać żeby elektromagnes się odezwał, wiskoza do wymiany?? czujnik też??
#13
Napisano 03 czerwca 2013 - 21:11
U mnie w korkach temperatura dochodzi do 115 st. C i wentylator tez sie nie zalacza. Nie jestem pewien, czy to przypadkiem nie powinno tak byc. W koncu czerwone pole jest dopiero na ponad 120 st.C, a w cisnieniowym ukladzie plyn sie nie zagotuje nawet powyzej 100 st. C. Ogolnie wentylator u mnie caly czas sie obraca i to dosyc szybko, juz od odpalenia silnika. Normalnie temperatura 82-85 st. C ale w korkach skacze do 115. Z tego co tu czytalem na forum, to inni koledzy tez tak maja, ale niektorym wentylator wlacza sie juz przy 100 st C. Mysle ze taka roznica to kwestia wieku naszych aut. Ale na krotko wentylator powinien sie zalaczyc. Skoro sie nie zalacza to chyba raczej wiskoza, ale glowy sobie uciac nie dam. Jak masz kumpla ktory ma Mercedesa, sproboj podmienic, i wtedy wyjdzie co to jest.
#14
Napisano 03 czerwca 2013 - 21:15
Mieszacie pojęcia wentylatora wiskotycznego i załączanego elektromagnesem. To dwie całkiem różne ustrojstwa. W 300D Turbo jest wentylator załączany sprzęgłem wiskotycznym. Do tego, z metalowymi łopatami
#15
Napisano 03 czerwca 2013 - 21:59
Sytuacja wygląda tak, że na krótko działa, wcześniej źle podłączyłem , mi zawsze wentylator się włączał po przekroczeniu 100'C, dziś pierwszy raz nastąpiła ta zła zmiana. Ogólnie to popełniłem błąd odkręcając zbiorniczek bo przy tak nagrzanym silniku i dużym ciśnieniu spora ilość płynu została wyrzucona jak gejzer... Tylko mam małe pytanko, po podłączeniu wentylatora na krótko przy dodaniu gazu rosła szybciej temperatura i doszła tak do ok 105'C i stała w miejscu, czy to przez to, że czujnik był odłączony?? Muszę dojść do ładu z tym problemem, założę jutro nowy czujnik, zaleję płyn, no i zapewne układ będę musiał znów odpowietrzyć
#16
Napisano 05 czerwca 2013 - 21:21
Przy podłączonym na krótko wentylatorze temperatura szybko doszła do 105? Przy sprawnym chłodzeniu to raczej niemożliwe. Sprawdź działanie termostatu, przy nagrzewaniu poniżej 87 st. C może być tylko lekko ciepła, powyżej powoli otwiera się termostat, powinna być gorąca. Maksymalne otwarcie termostatu jest coś koło 100C. Może jeszcze być zatkana chłodnica, padnięta pompa wody albo ta uszczelka.
#17
Napisano 07 czerwca 2013 - 19:20
Nie to był niski stan płynu w zbiorniczku, dolałem i jest okej
#18
Napisano 17 czerwca 2013 - 14:18
No i dobra mam już go dosyć... Znów nie włącza się wentylator... temperatura ponad 100C i g...o, nie chodzi, czujnik wymieniłem jakieś 2 tyg temu, przed chwilą wymieniłem termostat bo znów się dzieje to co na początku, tylko tym razem przy ok. 90C zaczął wywalać wodę... Brak mi już do niego sił, zaprowadzę go chyba jutro do mechanika niech się pomęczy, na uszczelkę nie wskazuje bo węże nie są twarde, woda w układzie czysta, zmian w oleju nie ma, nie mam już pomysłu....
#20
Napisano 17 czerwca 2013 - 21:19
elektryko, kolego jaki kupiłeś czujnik ? czy na pewno odpowiedni do twojego silnika ? jak jakiś włoski to różnie to może być ...a wymiana uszczelki na pewno nie będzie ci załączać wentylatora ,pomyśl ,że jak ci się woda będzie gotować to i nową uszczelkę szlag trafi ,i pieniądze
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] Podsufitka szyberdachu |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pavlus |
|
||
W124 M111 problem z podciśnieniem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawelza |
|
||
[W201] Problem z podświetleniem zegarów |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | ksiumaxx |
|
|
|
[w124] wskazówka temperatury cieczy się nie podnosi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W124] wymiana uszczelki kolektora wydechowego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|