Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Oryginalne koło zapasowe nie kręci się


20 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Jacon


  • Postów: 15
  • Na forum od: 09 lis 2017
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W203
  • Trzeci Mercedes:SLK R170

Napisano 24 października 2018 - 18:59

Dla potomnych, śruby do alufelg są zawsze dłuższe a do felgi stalowej krótkie, oczywiście mówię o gwincie wynika to z budowy felgi.



#12 Offline   vader


  • Postów: 32
  • Na forum od: 10 mar 2016
  • Miejscowość: Zamość
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 27 października 2018 - 22:31

Do alusa standard (24mm stożek)

Dołączona grafika

do stalówki (standard) taka mała śmieszna 20mm kula

Dołączona grafika

Ja w alusach miałem troszkę za długie, tarło o sprężynkę ręcznego, skróciłem gumówką 1mm, i jest git.

Polecam wozić w bagażniku 5szt do stalówki- 20mm gwintu,(febi 4zł szt.)

(foto z internetu)

#13 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 października 2018 - 17:32

Do fabrycznych felg w124 zawsze szła śruba z łbem (płaszczyzną przylegania) typu kula. Nie stożek.
Przeważnie były to śruby o długości roboczej ok 40mm

Ale sprawa jest posta i do sprawdzenia dla każdego. Śruba musi wystawać poza felgę jakieś 1,7-1,8mm.
EDIT: 1,7-1,8 cm

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 28 października 2018 - 18:01


#14 Offline   mars121


  • Postów: 181
  • Na forum od: 28 kwi 2015
  • Miejscowość: Małopolska
  • Mercedes:W124 2.0E <92r - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 28 października 2018 - 17:42

Wyświetl postUżytkownik w0jta5 dnia 28 października 2018 - 17:32 napisał

Do fabrycznych felg w124 zawsze szła śruba z łbem (płaszczyzną przylegania) typu kula. Nie stożek.
Przeważnie były to śruby o długości roboczej ok 40mm

Ale sprawa jest posta i do sprawdzenia dla każdego. Śruba musi wystawać poza felgę jakieś 1,7-1,8mm.
chyba cm ;)

Użytkownik mars121 edytował ten post 28 października 2018 - 17:42


#15 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 28 października 2018 - 18:01

Wyświetl postUżytkownik mars121 dnia 28 października 2018 - 17:42 napisał

chyba cm ;)
Oczywista sprawa. :)

#16 Offline   maciek1057


  • Postów: 22
  • Na forum od: 03 kwi 2019
  • Miejscowość: Miasto
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 lipca 2020 - 06:41

Witam, nie wiem czy piszę w dobrym temacie ale mam problem z kołem zapasowym/dojazdowym do S124. Poszukuję koła żeby zmieściło się w oryginalną wnękę na zapas w bagażniku, dodam że mam silnik M104 i duże hamulce, znaczy przód 4-tlocxkowe, z tyłu też tarczowe wentylowane. Jaka powinna być dojazdowka, jakie ET. Na aucie mam 16stki, ET bodajże 37.

#17 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 02 lipca 2020 - 07:28

Jeśli masz oryginalną instrukcję obsługi to ostatnie strony o tym mówią.Odnajdź motor 320 i będą podane wszystkie parametry koła.
Typowych dojazdówek w w124 nie było, tylko zawsze pełne koło zapasowe.

Dodatkowo w kombi na feldze stalowej była mała owalna naklejka z napisem T - Model, te felgi były wzmacniane.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 02 lipca 2020 - 07:38


#18 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 02 lipca 2020 - 08:29

https://w124-club.me...ell_Typ_124.pdf

#19 Offline   maciek1057


  • Postów: 22
  • Na forum od: 03 kwi 2019
  • Miejscowość: Miasto
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 lipca 2020 - 09:03

Teraz to już sam zgłupiałem, za dużo tych rozmiarów, myślisz że ta pośrednia, czyli 7jx16 H2 ET46 R16 wejdzie na te duże tarcze fi290 i zaciski czterotloczkowe?

#20 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 02 lipca 2020 - 19:12

Wg.prospektu z 1992 r.rozmiar opony to 195/65/ZR 15

Niestety nie ma podanego ET i miary felgi w calach

Użytkownik Kristoff edytował ten post 02 lipca 2020 - 19:15









Podobne tematy Zwiń