Skocz do zawartości




Zakup W124 w benzynie tolerujący gaz


57 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 11 sierpnia 2018 - 19:38

Panowie jeśli auto podskakuje wymiana gruszek jakieś około 500zł plus robocizna (kombi). Czy sedan też posiada takie zawieszenie czy tylko kombi? jesli chodzi o w124?



#32 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2018 - 00:31

w sedanach/coupe było jako wyposażenie opcjonalne. Czasami spotyka się w V8. W kombi NIVO było w standardzie.

#33 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2018 - 05:50

Rozumiem ale niema co się bać nivo cena naprawy już nie jest taka wygórowana?
Poszukiwania nadal trwają na spokojnie.

#34 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2018 - 15:02

Najdroższe są części, czyli gruchy, siłowniki i przewody gruszka <-> siłownik, których nie da się dosztukować z miedzi i trzeba kupić oryginał, 500 zł. za 2 sztuki.

#35 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 12 sierpnia 2018 - 15:10

Amortyzatory do kombi też kosztują niemało...

#36 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 12 sierpnia 2018 - 23:39

Czyli tańsze zawieszenie jest w sedanie jeśli jest to wersja bez nivo.

#37 Offline   klisza


  • Postów: 9
  • Na forum od: 28 maj 2018
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 sierpnia 2018 - 13:06

W kombi rolę amortyzatorów pełnią akumulatory ciśnienia, zwane gruszkami. Febi robi dobre zamienniki, nie są jakoś specjalnie drogie a i nie wymienia się ich co roku, a nawet co 5 lat. O ile się nie jeździ przeładowanym autem. To, co jest w miejscu amortyzatorów to siłowniki, które wykonują pracę (ale za amortyzację odpowiadają rzeczone "gruszki" - bańki z jednej strony wypełnione płynem hydraulicznym ZH-M, z drugiej gazem, pomiędzy jest gumowa membrana, której usterka powoduje wymianę płynu z gazem i w konsekwencji nie ma amortyzacji). Siłowniki są trwałe, czasem jednak mogą zacząć się pocić albo wyciera się mocowanie i stukają. Da się je jednak zregenerować (firma zdaje się o nazwie Nanegast). Przewody grube gruszka - siłownik są faktycznie nie do naprawy, ale też raczej trzeba mieć pecha, żeby coś się z nimi stało. Ja miałem ;) - przy wymianie gruszek uszkodzili mi gwint. Można kupić używane w dobym stanie i pomalować (co też zrobiłem) i jeżdzić kolejne 10 lat. Nieszczelny również może być zawór / regulator wzniosu, ale to też nie jest jakaś nagminna usterka. Jak to z mechaniką, zepsuć się może wszystko, ale nie musi,

Nivo w sedanie najczęściej występowało łącznie z fabrycznym hakiem, co ma sens jak się podepnie ciężką przyczepę.

Nie ma co się tego bać, jedyne problemy mogą sprawiać przerdzewiałe przewody idące wzdłuż auta do pompy, można je dosztukować z miedzi i będzie dobrze. Natomiast komfort i możliwość załadowania auta, które się wypoziomuje, jest bez porównania fajniejszy, niż w przypadku zwykłego zawiasu. A dodam, że zwykłe amortyzatory też nie są za darmo rozdawane. Bać się można patentów w postaci usuniętego nivo.

#38 Offline   Mariano85


  • Postów: 29
  • Na forum od: 01 sie 2018
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 sierpnia 2018 - 14:14

Rozumiem cenę gruszek znam (febi jakość ok)ale poza gruszkami są jeszcze te siłowniki dobrze zrozumiałem? a koszt siłowników? czasem spotykam wersje kombi własnie z uszkodzonym zawieszeniem a to siedzi a to nie podskakuje tak mówią ;-)
Ps. Akurat na kombi mi nie zależy bo auto do normalnego użytkowania będzie służyło nie wożę na co dzień jakiś dużych przedmiotów itd.
Ale jak się trafi ładny egzemplarz można się skusić.

#39 Offline   inutile


  • Postów: 1 458
  • Na forum od: 18 kwi 2015
  • Miejscowość: lorem ipsum
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 14 sierpnia 2018 - 16:30

Wyświetl postUżytkownik klisza dnia 14 sierpnia 2018 - 13:06 napisał

Siłowniki są trwałe, czasem jednak mogą zacząć się pocić albo wyciera się mocowanie i stukają. Da się je jednak zregenerować (firma zdaje się o nazwie Nanegast).
https://www.redmars....S-124-NIVO.html
Nie ma tragedii.

Wyświetl postUżytkownik klisza dnia 14 sierpnia 2018 - 13:06 napisał

Przewody grube gruszka - siłownik są faktycznie nie do naprawy, ale też raczej trzeba mieć pecha, żeby coś się z nimi stało. Ja miałem
Ja też - były mocno przerdzewiałe.

#40 Offline   klisza


  • Postów: 9
  • Na forum od: 28 maj 2018
  • Miejscowość: Wrocław
  • Mercedes:W124 3.2E - M104
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpnia 2018 - 06:08

Ale da się kupić używane w dobrym stanie za 100-150 zł i ewentualnie zabezpieczyć. Resztę zrobić z miedzi a nowe tylko gruszki, bo używane to loteria.

Nivo to fajna sprawa.

Użytkownik klisza edytował ten post 16 sierpnia 2018 - 06:08









Podobne tematy Zwiń