Skocz do zawartości




- - - - -

Chrobotanie/wiertarka z tunelu środkowego


3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   nerubion


  • Postów: 8
  • Na forum od: 08 cze 2017
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2019 - 12:49

Cześć,
Byłem już u 2 mechaników którzy nic nie poradzili na mój problem, poza wymianą tarcz kotwicznych ręcznego, co nie przyniosło żadnego efektu. W moim w124 od kilku miesięcy z tunelu środkowego słychać chrobotanie/dźwięk wiertarki w czasie jazdy na niskich obrotach (na każdym biegu), trochę częściej na zakrętach/rondzie. Dorzucam filmik, może ktoś coś poradzi?
https://www.youtube....eature=youtu.be
(najlepiej słychać w 31-33 sekundzie, kiedy to chrobotanie na chwile ustaje)



#2 Offline   andrzejrz


  • Postów: 526
  • Na forum od: 30 gru 2017
  • Miejscowość: Rzewnie
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:208D kaczka
  • Trzeci Mercedes:W124 2,5d 1986 rok
  • Inne auto:Mercedes 123 2szt i Garbus

Napisano 01 marca 2019 - 13:14

Ciężko coś wywnioskować z filmu,ale może to być jakieś łożysko zmielone w skrzyni biegów

#3 Offline   nerubion


  • Postów: 8
  • Na forum od: 08 cze 2017
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W124 3.0D-24V >93r. - OM606
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2019 - 14:25

Jest mozliwe ze to skrzynia, jesli halas jest na postoju, a wciskanie sprzegla lub zrzucenie na luz w czasie toczenia sie nie powoduje zmiany i wciąż to slychac? Faktycznie mam problem ze wstecznym, ktory nie zawsze chce wskoczyć

#4 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 01 marca 2019 - 18:13

Pamiętaj, że przy toczeniu się, wałek główny skrzyni chodzi cały czas, nieważne, czy to luz, czy wciśnięte sprzęgło. Bez zrzucania skrzyni, to chyba najlepiej wjechać na kanał, odkręcić wał i kręcić samą skrzynią na luzie, coby ustalić, z której części skrzyni dobiega chrobotanie.








Podobne tematy Zwiń