Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] zdjęcie konsoli/tunelu środkowego


16 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 08 lipca 2009 - 21:20

A ktoś się orientuje jak zdemontować tunel w 190tce? Gdzie są jakieś śruby, mocowania, co trzeba rozebrać?



#12 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 08 lipca 2009 - 22:04

musisz zdemontować konsole środkową. Potem odkręcasz 2 śruby na ósemkę klucz. Jedna jest dostępna po zdemontowaniu drewienka a druga jest pod tylnia popielniczką. Lewarek też trzeba odkręcić i zdjąć plastikowa osłonę ręcznego.. Potem trzeba go przesunąć ku tyłowi. Z tego co pamiętam było trochę gimnastyki przy zdejmowaniu go z dźwigni biegów.

#13 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2009 - 17:11

A jak zdjąć drewienko?wystarczy je szarpnąć?głównie chodzi mi o to żeby delikatnie go podnieść do góry, jego przednią część bo muszę coś tam sprawdzić.

#14 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2009 - 17:32

michelangelo napisał:

podnieść do góry, jego przednią część
NIE, zaczynasz podosic o tylu, potem przod wusuwasz ku tylowi. Bylo to juz ze stro razy opisywane :pub:.

#15 Offline   michelangelo


  • Postów: 1 471
  • Na forum od: 28 lis 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 lipca 2009 - 21:19

Dzięki chłopaki za wskazówki, poradziłem sobie.
swampshark, punkcik :pub:
Charlie9, szukałem ale pewnie było to opisywane pod jakąś inną frazą i nie znalazłem.

#16 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 września 2017 - 20:33

Uznałem, że lepiej odkopać, niż zakładać nowy temat - mam w124, automat. A nie mam podświetlenia paska biegów, co jest dość problematyczne, skoro coraz wcześniej jest ciemno. Nie mam pojęcia, jak zdjąć drewienko na tunelu, bo nie widzę żadnych mocowań, od schowka pod radiem, po popielniczkę w podłokietniku. A że to jest drewko, a nie imitacja, to nie ma co dłubać na siłę. Więc... jak się do tego dobrać?

Znalazłem też radę, żeby palcami giętkomałymi wymienić żarówkę bez zdejmowania drewka, ale mam tam za mało miejsca (a ile żarówka jest przy trybie P po lewej)

#17 Offline   Fah


  • Postów: 336
  • Na forum od: 12 wrz 2017
  • Miejscowość: Ciechanów
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 23 października 2017 - 20:59

Mam, znalazłem, wrzucam, jakby ktoś inny szukał, razem z fotorelacją.

1. Otwieramy schowek w podłokietniku, wyrzucamy z niego wszystko, żeby mieć dużo miejsca do dojścia. W tylnej ściance znajdziemy klapkę z miejscem na płaski śrubokręt - wtykamy i odginamy do środka schowka. Puści nam zapadka i ciągniemy tył schowka do góry.

Dołączona grafika

2. Przesuwamy schowek do tyłu, żeby wyskoczyły zaczepy spod drewienka

Dołączona grafika

3. Odkręcamy śrubę trzymającą drewienko (mogą być dwie)

Dołączona grafika

4. Podnosimy tył drewienka, aż przednia część wyskoczy z zaczepów

Dołączona grafika

5. Odkładamy drewienko na bok, dla większej wygody można odpiąć wtyczki od sterowania szybami i lusterkami, mi jednak to nie przeszkadzało, więc tylko obróciłem, żeby mieć dostęp

Dołączona grafika

6. Żarówka znajduje się w lewym górnym rogu, w oprawce nad literką P. Ciągniemy za białą oprawkę w dół (ew za kabelki) i wymieniamy na 1.2V. Mocniejsze mogą podtopić parę rzeczy, a po co sobie robić kłopot.

Dołączona grafika

Składamy w odwrotnej kolejności.

Mam nadzieję, że pomogłem








Podobne tematy Zwiń