Skocz do zawartości




- - - - -

ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI


35 odpowiedzi w tym temacie

#21 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 17 grudnia 2023 - 20:21

Wyświetl postUżytkownik andrzejon26 dnia 17 grudnia 2023 - 20:00 napisał

Podpowie ktoś jakie powinno być przełożenie w dyfrze Mercedes W124 E280 1994r.
Ja ci kolego nie podpowiem. Nauczcie się wreszcie, że Mercedes to nie jest Trabant klepany w jednym modelu i bez VIN-u to możesz iść do wróżki.



#22 Offline   andrzejon26


  • Postów: 19
  • Na forum od: 08 mar 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W124 E200 kombi 1995/1996
  • Trzeci Mercedes:Mercedes W124 E220 coupe 1994

Napisano 18 grudnia 2023 - 12:22

"Ja ci kolego nie podpowiem. Nauczcie się wreszcie, że Mercedes to nie jest Trabant klepany w jednym modelu i bez VIN-u to możesz iść do wróżki."
Już spieszę że sprostowaniem nr. VIN: WDB1240281C164446 i dalej proszę o informację dot. przełożenia w dyferencjale.

#23 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 18 grudnia 2023 - 13:39

Proszę bardzo. W aucie jest pięciobiegowa ASB - w takim przypadku przełożenie to 1:3,69

#24 Offline   andrzejon26


  • Postów: 19
  • Na forum od: 08 mar 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W124 E200 kombi 1995/1996
  • Trzeci Mercedes:Mercedes W124 E220 coupe 1994

Napisano 23 grudnia 2023 - 16:03

Pierścienie i czujniki ABS-u wyczyszczone, olej w moście wymieniony (wyleciał z niego jakiś gęsty glut). Nie stety problem nie ustąpił. Po przekroczeniu 100 km/h nadal zapala się kontrolka z wykrzyknikiem. Jakieś pomysły co dalej?

#25 Offline   andrzejon26


  • Postów: 19
  • Na forum od: 08 mar 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W124 E200 kombi 1995/1996
  • Trzeci Mercedes:Mercedes W124 E220 coupe 1994

Napisano 29 grudnia 2023 - 07:23

Wyświetl postUżytkownik andrzejon26 dnia 23 grudnia 2023 - 16:03 napisał

Pierścienie i czujniki ABS-u wyczyszczone, olej w moście wymieniony (wyleciał z niego jakiś gęsty glut). Nie stety problem nie ustąpił. Po przekroczeniu 100 km/h nadal zapala się kontrolka z wykrzyknikiem. Jakieś pomysły co dalej?

Dodam jeszcze, że przełożenie w moście jest takie jak wskazał kolega Gerri (a przynajmniej tak jest napisane na obudowie dyferencjału).

#26 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 29 grudnia 2023 - 14:33

Poczytaj ten wątek może trzeba szukać gdzie indziej https://mb201-124.eu...trolka%20%20abs
U mnie kiedyś w 3.0D zapalała się kontrolka ABS powyżej 100km/h (kontroli trakcji nie było na wyposażeniu) i winnym okazał się alternator.

Użytkownik januszek1971 edytował ten post 29 grudnia 2023 - 14:40


#27 Offline   andrzejon26


  • Postów: 19
  • Na forum od: 08 mar 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W124 E200 kombi 1995/1996
  • Trzeci Mercedes:Mercedes W124 E220 coupe 1994

Napisano 06 stycznia 2024 - 11:24

Wyświetl postUżytkownik januszek1971 dnia 29 grudnia 2023 - 14:33 napisał

Poczytaj ten wątek może trzeba szukać gdzie indziej https://mb201-124.eu...trolka%20%20abs
U mnie kiedyś w 3.0D zapalała się kontrolka ABS powyżej 100km/h (kontroli trakcji nie było na wyposażeniu) i winnym okazał się alternator.
Alternator został kompleksowo zregenerowany przy okazji naprawy klimatyzacji, wymiany rolki napinacza paska, amortyzatora napinacza paska, wymiany pompy wody, uszczelnieniu układu NIVO i jeszcze kilku "drobnych" napraw po zakupowych jednakże poproszę o sprawdzenie ładowania na wysokich obrotach i zamienię profilaktycznie akumulatory.

#28 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 06 stycznia 2024 - 13:08

Parę informacji - bo idziecie w złą stronę.
Reakcja na zbyt wysokie napięcie: brak ze strony układu ABS. Sterownik jest jedynie zabezpieczony przed zniszczeniem z powodu wysokiego napięcia - jest to "Overvoltage Protection Relay" - czyli dobrze wszystkim znany srebrny przekaźnik. W przypadku gdy napięcie wzrośnie do ok 18 woltów (o ile mnie pamięć nie myli) przepala się znajdujący się na nim bezpiecznik i odcina zasilanie do podłączonych do niego sterowników.
Reakcja na zbyt niskie napięcie: W przypadku gdy napięcie w sieci pojazdu spadnie poniżej 10.5V zapali się kontrolka ABS i układ się wyłączy. Zdecydowano, że poniżej tego napięcia ABS nie zapewnia wystarczającego bezpieczeństwa sprawnego działania. Jest to JEDYNA sytuacja, że kontrolka może zapalić się w czasie jazdy i ponownie zgasnąć gdy napięcie w instalacji powróci do normy. Wszystkie inne uszkodzenia/błędy powodują zapalenie się kontrolki NA STAŁE - aż do momentu wyłączenia zapłonu. Układ ABS w modelach 201, 124, 126 nie ma stałej pamięci uszkodzeń możliwej do odczytania przez komputer diagnostyczny. Jeżeli w aucie jest ASD, to on taka pamięć ma - część uszkodzeń układu ABS można sobie zdiagnozować właśnie odczytując pamięć uszkodzeń układu ASD.

#29 Offline   januszek1971


  • Postów: 111
  • Na forum od: 30 lip 2013
  • Miejscowość: Zabrze
  • Mercedes:W124 2.5D <93r. - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 2.0 D ,1991r. sedan OM601.912

Napisano 06 stycznia 2024 - 20:22

Wyświetl postUżytkownik Gerri dnia 06 stycznia 2024 - 13:08 napisał

Parę informacji - bo idziecie w złą stronę.
Bo my tak po omacku ,dobrze że tu zaglądasz i w porę kopniesz nas w zadki ,kiedy skręcamy w maliny :)

#30 Offline   andrzejon26


  • Postów: 19
  • Na forum od: 08 mar 2019
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.8E - M104
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Mercedes W124 E200 kombi 1995/1996
  • Trzeci Mercedes:Mercedes W124 E220 coupe 1994

Napisano 22 marca 2024 - 18:36

Witam
Sporo wody w Wiśle upłynęło ale są postępy. Wymienione piasty kół, przy okazji łożyska.
Testy przy 140km/h wykazały brak palącej się trójkątnej lampki sygnalizującej poślizg.
Przyczyną był skorodowany pierścień ABS-u przez co były błędy w odczycie prędkości koła.
Problem rozwiązany, dziękuję za podpowiedzi.