Użytkownik andrzejon26 dnia 17 grudnia 2023 - 20:00 napisał
2
ABS/ASD/KONTROLA TRAKCJI
Rozpoczęty przez TOM0808, cze 23 2019 11:37
35 odpowiedzi w tym temacie
#21
Napisano 17 grudnia 2023 - 20:21
Podpowie ktoś jakie powinno być przełożenie w dyfrze Mercedes W124 E280 1994r.
#22
Napisano 18 grudnia 2023 - 12:22
"Ja ci kolego nie podpowiem. Nauczcie się wreszcie, że Mercedes to nie jest Trabant klepany w jednym modelu i bez VIN-u to możesz iść do wróżki."
Już spieszę że sprostowaniem nr. VIN: WDB1240281C164446 i dalej proszę o informację dot. przełożenia w dyferencjale.
Już spieszę że sprostowaniem nr. VIN: WDB1240281C164446 i dalej proszę o informację dot. przełożenia w dyferencjale.
#23
Napisano 18 grudnia 2023 - 13:39
Proszę bardzo. W aucie jest pięciobiegowa ASB - w takim przypadku przełożenie to 1:3,69
#24
Napisano 23 grudnia 2023 - 16:03
Pierścienie i czujniki ABS-u wyczyszczone, olej w moście wymieniony (wyleciał z niego jakiś gęsty glut). Nie stety problem nie ustąpił. Po przekroczeniu 100 km/h nadal zapala się kontrolka z wykrzyknikiem. Jakieś pomysły co dalej?
#25
Napisano 29 grudnia 2023 - 07:23
Użytkownik andrzejon26 dnia 23 grudnia 2023 - 16:03 napisał
Pierścienie i czujniki ABS-u wyczyszczone, olej w moście wymieniony (wyleciał z niego jakiś gęsty glut). Nie stety problem nie ustąpił. Po przekroczeniu 100 km/h nadal zapala się kontrolka z wykrzyknikiem. Jakieś pomysły co dalej?
Dodam jeszcze, że przełożenie w moście jest takie jak wskazał kolega Gerri (a przynajmniej tak jest napisane na obudowie dyferencjału).
#26
Napisano 29 grudnia 2023 - 14:33
Poczytaj ten wątek może trzeba szukać gdzie indziej https://mb201-124.eu...trolka%20%20abs
U mnie kiedyś w 3.0D zapalała się kontrolka ABS powyżej 100km/h (kontroli trakcji nie było na wyposażeniu) i winnym okazał się alternator.
U mnie kiedyś w 3.0D zapalała się kontrolka ABS powyżej 100km/h (kontroli trakcji nie było na wyposażeniu) i winnym okazał się alternator.
Użytkownik januszek1971 edytował ten post 29 grudnia 2023 - 14:40
#27
Napisano 06 stycznia 2024 - 11:24
Użytkownik januszek1971 dnia 29 grudnia 2023 - 14:33 napisał
Poczytaj ten wątek może trzeba szukać gdzie indziej https://mb201-124.eu...trolka%20%20abs
U mnie kiedyś w 3.0D zapalała się kontrolka ABS powyżej 100km/h (kontroli trakcji nie było na wyposażeniu) i winnym okazał się alternator.
U mnie kiedyś w 3.0D zapalała się kontrolka ABS powyżej 100km/h (kontroli trakcji nie było na wyposażeniu) i winnym okazał się alternator.
#28
Napisano 06 stycznia 2024 - 13:08
Parę informacji - bo idziecie w złą stronę.
Reakcja na zbyt wysokie napięcie: brak ze strony układu ABS. Sterownik jest jedynie zabezpieczony przed zniszczeniem z powodu wysokiego napięcia - jest to "Overvoltage Protection Relay" - czyli dobrze wszystkim znany srebrny przekaźnik. W przypadku gdy napięcie wzrośnie do ok 18 woltów (o ile mnie pamięć nie myli) przepala się znajdujący się na nim bezpiecznik i odcina zasilanie do podłączonych do niego sterowników.
Reakcja na zbyt niskie napięcie: W przypadku gdy napięcie w sieci pojazdu spadnie poniżej 10.5V zapali się kontrolka ABS i układ się wyłączy. Zdecydowano, że poniżej tego napięcia ABS nie zapewnia wystarczającego bezpieczeństwa sprawnego działania. Jest to JEDYNA sytuacja, że kontrolka może zapalić się w czasie jazdy i ponownie zgasnąć gdy napięcie w instalacji powróci do normy. Wszystkie inne uszkodzenia/błędy powodują zapalenie się kontrolki NA STAŁE - aż do momentu wyłączenia zapłonu. Układ ABS w modelach 201, 124, 126 nie ma stałej pamięci uszkodzeń możliwej do odczytania przez komputer diagnostyczny. Jeżeli w aucie jest ASD, to on taka pamięć ma - część uszkodzeń układu ABS można sobie zdiagnozować właśnie odczytując pamięć uszkodzeń układu ASD.
Reakcja na zbyt wysokie napięcie: brak ze strony układu ABS. Sterownik jest jedynie zabezpieczony przed zniszczeniem z powodu wysokiego napięcia - jest to "Overvoltage Protection Relay" - czyli dobrze wszystkim znany srebrny przekaźnik. W przypadku gdy napięcie wzrośnie do ok 18 woltów (o ile mnie pamięć nie myli) przepala się znajdujący się na nim bezpiecznik i odcina zasilanie do podłączonych do niego sterowników.
Reakcja na zbyt niskie napięcie: W przypadku gdy napięcie w sieci pojazdu spadnie poniżej 10.5V zapali się kontrolka ABS i układ się wyłączy. Zdecydowano, że poniżej tego napięcia ABS nie zapewnia wystarczającego bezpieczeństwa sprawnego działania. Jest to JEDYNA sytuacja, że kontrolka może zapalić się w czasie jazdy i ponownie zgasnąć gdy napięcie w instalacji powróci do normy. Wszystkie inne uszkodzenia/błędy powodują zapalenie się kontrolki NA STAŁE - aż do momentu wyłączenia zapłonu. Układ ABS w modelach 201, 124, 126 nie ma stałej pamięci uszkodzeń możliwej do odczytania przez komputer diagnostyczny. Jeżeli w aucie jest ASD, to on taka pamięć ma - część uszkodzeń układu ABS można sobie zdiagnozować właśnie odczytując pamięć uszkodzeń układu ASD.
#30
Napisano 22 marca 2024 - 18:36
Witam
Sporo wody w Wiśle upłynęło ale są postępy. Wymienione piasty kół, przy okazji łożyska.
Testy przy 140km/h wykazały brak palącej się trójkątnej lampki sygnalizującej poślizg.
Przyczyną był skorodowany pierścień ABS-u przez co były błędy w odczycie prędkości koła.
Problem rozwiązany, dziękuję za podpowiedzi.
Sporo wody w Wiśle upłynęło ale są postępy. Wymienione piasty kół, przy okazji łożyska.
Testy przy 140km/h wykazały brak palącej się trójkątnej lampki sygnalizującej poślizg.
Przyczyną był skorodowany pierścień ABS-u przez co były błędy w odczycie prędkości koła.
Problem rozwiązany, dziękuję za podpowiedzi.