Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] czarna plama pod silnikiem.


1 odpowiedź w tym temacie

#1 Offline   marcin921


  • Postów: 13
  • Na forum od: 24 wrz 2010
  • Miejscowość: Rybnik
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 09 listopada 2019 - 22:32

Witam.
Pacjent: W201 2.0d 75 km, 1991r. Przebieg +/- 360 tyś km. Skrzynia 4 biegowa manualna.
Od dłuższego czasu mam problem z poceniem się silnika i plamami pod samochodem.
Pół roku temu zauważyłem mokry silnik i problemy z odpalaniem ( silnik nie odpalał na "strzał", tylko po 2-3 sek). Winny ? Wycieki ropy w okolicy pompy wtryskowej- górne uszczelnienie na króccach wykonane. Brak śladów na posadzce.
Kilka dni temu zmieniałem koła na zimowe. Niestety po podniesieniu prawej strony i opuszczeniu zauważyłem wyciek oleju na posadzce.
Kilka zdjęć:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Wiem, że silnik ma swoje lata, będzie się "pocił", nie będzie lśnij, w pełni to rozumiem.

Tylko, skąd mogę mieć wyciek skoro:
1) Brak ubytku oleju między wymianami,
2) Brak ubytku płynu hamulcowego w zbiorniku,
3) brak ubytku płynu chłodniczego
4) brak masła pod korkiem oleju
5) brak oleju w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego.
6) W czasie jazdy ciśnienie trzyma 3. Po wrzuceniu luzu spada na ok 1.5 przy czym czasami "wskazanie" skacze między 1.4 a ok 1,8. Po wrzuceniu biegu i ruszeniu wraca normalnie na 3.
7) Silnik bardzo szybko łapie temperaturę 82*C ( po 2-3 km). Samochód trzymany w garażu, w zimę temp. w garazu ok 5-8*C.

Do głowy przychodzi mi: skrzynia biegów, wał ? Niestety nie mam dostępu do kanału więc diagnoza w chwili obecnej to "wróżenie" na podstawie zdjęć. Nie chcę oddać samochodu do mechanika będąc kompletnie zielony, wiemy jak może się to skończyć.. Zakładam, że plamy na podłodze pojawią się w chwili przepełnienia osłony znajdującej się pod silnikiem.

Samochód używany raczej rekreacyjnie. Do pracy 3 km jedynie w deszczu ( normalnie jeżdżę rowerem), i weekendy studia trasa ok 300km łącznie. Niedziela 1km do kościoła z starszą osobą. Wiem, wiem diesel jest na trasy. Samochód jest w rodzinie ponad 15 lat i niestety szkoda nam go sprzedać w obce ręce.

Z góry dziękuję za pomoc i poświęcony czas.
Pozdrawiam.

Użytkownik marcin921 edytował ten post 09 listopada 2019 - 22:39




#2 Offline   Bogdan 190


  • Postów: 1 091
  • Na forum od: 12 paź 2013
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Honda CB 750 Nighthawk

Napisano 10 listopada 2019 - 16:52

Wyciek spod czujnika poziomu oleju...90% tak ma w tym modelu, albo oring pod czujnikiem chyba 44x3 lub przeciek wewnątrz czujnika, a jak z "wyżej" to nie olej a ropa z sekcji z pompy...czyli podkładki plus oringi...zresztą na żywo to minuta i diagnoza...tak to mogę wróżyć haha

Użytkownik Bogdan 190 edytował ten post 10 listopada 2019 - 16:55









Podobne tematy Zwiń