Mam pytanie, odpowiedź będzie prosta jeśli ktoś ma taki silnik. Potrzebuję wiedzieć czy we wtyczkach od temperatury płynu chłodzącego tzw. ECT (dwie 4-pinowe) jest przejście między pinami? U mnie na jednej wtyczce pojawia się. Dwa obok siebie piny są dalej w instalacji połączone w jeden kabel.... Właśnie zdjąłem wiązkę i nie wiem czy oddawać do regeneracji czy naprawić samemu, bo to jest jedyne „ale” jakie mam do tej instalacji.
Z góry dziękuję za pomoc.
PS. Ktoś wie jak informacja z tych czujników jest odczytywana dla ECU? Z obu na raz (jeden do zapłonu a drugi do wtrysków?) czy z z jednego czujnika a drugi jest awaryjny?
Miłego dnia
3
[w140] M120 podłączenie czujników temperatury
Rozpoczęty przez Lewkowicz, kwi 10 2020 15:23
5 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 10 kwietnia 2020 - 15:23
#2
Napisano 10 kwietnia 2020 - 15:25
Chyba że ktoś ma schemat instalacji harness do m120 to odpowiem sobie na ewentualne przyszłe pytania sam, ale wątpię że takie schematy istnieją bo przeszukałem wszystko, co umiałem
#3
Napisano 10 kwietnia 2020 - 20:11
Odpowiedź na twoje pytanie jest prosta: musi być na bieżąco odczyt z obu czujników - a co będzie jak jedna głowica się zagotuje, a odczyt temperatury jest akurat z tej drugiej?
No więc 120 to jakby dwa motory R6 złożone ze sobą. Wszystko (prawie) jest zdublowane: są dwa komputery wtrysku, dwa układy zapłonowe, dwa przepływomierze, zdublowane czujniki. Jeżeli chodzi o czujnik, o którym piszesz, to ma on w środku dwa identyczne czujniki: jeden jest na potrzeby układu zapłonowego, drugi na potrzeby układu wtryskowego. Zdecydowana większość czujników silnika ma jeden z biegunów połączony z masą, a drugi jest "sygnałowy". Tak więc jeżeli mamy w jednej obudowie dwa czujniki - a każdy z nich ma jeden biegun połączony z masą - to chyba nasuwa się oczywisty wniosek, że takie dwie masy można połączyć w wiązce ze sobą.
Poszukaj kogoś kto ma dojście do programu serwisowego WIS (Werkstatt Information System). Tylko musiałaby być to starsza wersja - bo w nowej (on-line) mniej używane schematy zostały wycofane. A 120 właśnie do takich należy. Lub zagadaj kogoś w serwisie - ten schemat (a właściwie schematy - bo jest ich sporo do tego silnika) na pewno był wydany w grubych, szarych książkach/segregatorach które lata temu dostawał każdy serwis ASO. Może gdzieś leżą zakurzone na półkach serwisowego archiwum.
No więc 120 to jakby dwa motory R6 złożone ze sobą. Wszystko (prawie) jest zdublowane: są dwa komputery wtrysku, dwa układy zapłonowe, dwa przepływomierze, zdublowane czujniki. Jeżeli chodzi o czujnik, o którym piszesz, to ma on w środku dwa identyczne czujniki: jeden jest na potrzeby układu zapłonowego, drugi na potrzeby układu wtryskowego. Zdecydowana większość czujników silnika ma jeden z biegunów połączony z masą, a drugi jest "sygnałowy". Tak więc jeżeli mamy w jednej obudowie dwa czujniki - a każdy z nich ma jeden biegun połączony z masą - to chyba nasuwa się oczywisty wniosek, że takie dwie masy można połączyć w wiązce ze sobą.
Użytkownik Lewkowicz dnia 10 kwietnia 2020 - 15:25 napisał
Chyba że ktoś ma schemat instalacji harness
#4
Napisano 11 kwietnia 2020 - 09:28
Oba czujniki 4pin temperatury podłączone są do sterowników LH. Jeden do LH1 drugi do LH2. W złączu głównym instalacji silnikowej są na pinach 9,10,11 i 23,24,25. Bieguny 3 i 4 w obu czujnikach są zwarte wewnątrz instalacji w W140 i wewnątrz wtyczek w R129. Schematy istnieją w aplikacji starservice albo online i są mega pomocne choć zdarzają się tam małe pomyłki.
#5
Napisano 11 kwietnia 2020 - 15:50
Bardzo dziękuję! Twoja odopowiedź jest mega jak dla mnie. Umiesz mi powiedzieć z jakimi numerami w głównej wtyczce do ECU łączą się wtyczki:
Od sterowania wiatrakami (2piny)
Od sterowania elektromagnesami prze walkach (2piny) - na nich po uruchomieniu zapłonu powinno być 12V
Od sterowania wiatrakami (2piny)
Od sterowania elektromagnesami prze walkach (2piny) - na nich po uruchomieniu zapłonu powinno być 12V
#6
Napisano 12 kwietnia 2020 - 09:09
Wiązka zrobiona, wszystko działa pięknie. Temat zamknięty. Dzięki za pomoc
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[w124] dokładanie instalacji temperatury zewnętrznej |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[w124] wskazówka temperatury cieczy się nie podnosi |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W201] Czujnik temperatury płynu chłodzącego |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | MarcinCIE |
|
||
[W124] czujnik temperatury do świec żarowych |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
||
Zmiana temperatury zewnętrznej z F na C |
Mercedes S, CL i SEC | Walgoz |
|