Skocz do zawartości




- - - - -

[w140] M120 podłączenie czujników temperatury


5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Lewkowicz


  • Postów: 23
  • Na forum od: 15 paź 2015
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S600 1992

Napisano 10 kwietnia 2020 - 15:23

Mam pytanie, odpowiedź będzie prosta jeśli ktoś ma taki silnik. Potrzebuję wiedzieć czy we wtyczkach od temperatury płynu chłodzącego tzw. ECT (dwie 4-pinowe) jest przejście między pinami? U mnie na jednej wtyczce pojawia się. Dwa obok siebie piny są dalej w instalacji połączone w jeden kabel.... Właśnie zdjąłem wiązkę i nie wiem czy oddawać do regeneracji czy naprawić samemu, bo to jest jedyne „ale” jakie mam do tej instalacji.
Z góry dziękuję za pomoc.

PS. Ktoś wie jak informacja z tych czujników jest odczytywana dla ECU? Z obu na raz (jeden do zapłonu a drugi do wtrysków?) czy z z jednego czujnika a drugi jest awaryjny?
Miłego dnia



#2 Offline   Lewkowicz


  • Postów: 23
  • Na forum od: 15 paź 2015
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S600 1992

Napisano 10 kwietnia 2020 - 15:25

Chyba że ktoś ma schemat instalacji harness do m120 to odpowiem sobie na ewentualne przyszłe pytania sam, ale wątpię że takie schematy istnieją bo przeszukałem wszystko, co umiałem

#3 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 10 kwietnia 2020 - 20:11

Odpowiedź na twoje pytanie jest prosta: musi być na bieżąco odczyt z obu czujników - a co będzie jak jedna głowica się zagotuje, a odczyt temperatury jest akurat z tej drugiej?
No więc 120 to jakby dwa motory R6 złożone ze sobą. Wszystko (prawie) jest zdublowane: są dwa komputery wtrysku, dwa układy zapłonowe, dwa przepływomierze, zdublowane czujniki. Jeżeli chodzi o czujnik, o którym piszesz, to ma on w środku dwa identyczne czujniki: jeden jest na potrzeby układu zapłonowego, drugi na potrzeby układu wtryskowego. Zdecydowana większość czujników silnika ma jeden z biegunów połączony z masą, a drugi jest "sygnałowy". Tak więc jeżeli mamy w jednej obudowie dwa czujniki - a każdy z nich ma jeden biegun połączony z masą - to chyba nasuwa się oczywisty wniosek, że takie dwie masy można połączyć w wiązce ze sobą.

Wyświetl postUżytkownik Lewkowicz dnia 10 kwietnia 2020 - 15:25 napisał

Chyba że ktoś ma schemat instalacji harness
Poszukaj kogoś kto ma dojście do programu serwisowego WIS (Werkstatt Information System). Tylko musiałaby być to starsza wersja - bo w nowej (on-line) mniej używane schematy zostały wycofane. A 120 właśnie do takich należy. Lub zagadaj kogoś w serwisie - ten schemat (a właściwie schematy - bo jest ich sporo do tego silnika) na pewno był wydany w grubych, szarych książkach/segregatorach które lata temu dostawał każdy serwis ASO. Może gdzieś leżą zakurzone na półkach serwisowego archiwum.

#4 Offline   Kubasz


  • Postów: 610
  • Na forum od: 18 gru 2011
  • Miejscowość: Radom
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:93 600SEL
  • Trzeci Mercedes:04 E55
  • Inne auto:95 SL600

Napisano 11 kwietnia 2020 - 09:28

Oba czujniki 4pin temperatury podłączone są do sterowników LH. Jeden do LH1 drugi do LH2. W złączu głównym instalacji silnikowej są na pinach 9,10,11 i 23,24,25. Bieguny 3 i 4 w obu czujnikach są zwarte wewnątrz instalacji w W140 i wewnątrz wtyczek w R129. Schematy istnieją w aplikacji starservice albo online i są mega pomocne choć zdarzają się tam małe pomyłki.

#5 Offline   Lewkowicz


  • Postów: 23
  • Na forum od: 15 paź 2015
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S600 1992

Napisano 11 kwietnia 2020 - 15:50

Bardzo dziękuję! Twoja odopowiedź jest mega jak dla mnie. Umiesz mi powiedzieć z jakimi numerami w głównej wtyczce do ECU łączą się wtyczki:
Od sterowania wiatrakami (2piny)
Od sterowania elektromagnesami prze walkach (2piny) - na nich po uruchomieniu zapłonu powinno być 12V

#6 Offline   Lewkowicz


  • Postów: 23
  • Na forum od: 15 paź 2015
  • Miejscowość: Olsztyn
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W140 S600 1992

Napisano 12 kwietnia 2020 - 09:09

Wiązka zrobiona, wszystko działa pięknie. Temat zamknięty. Dzięki za pomoc








Podobne tematy Zwiń