Skocz do zawartości




[W201] Lukasz1990Orange 2.0E 1989r.


63 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   Lukasz1990Orange


  • Postów: 86
  • Na forum od: 15 lut 2020
  • Miejscowość: Loty
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mondeo MK4. Fiat 126p

Napisano 19 czerwca 2020 - 08:02

Sawyer, Wiem wiem :) spokojnie.
W sumie z matematyką nie mam problemów, ale rzecz jasna mogłem się pomylić.

Muszę poczekać jakiś miesiąc zanim uzbiera mi się 200 przejechanych kilometrów i wtedy przeliczę i dam znać.



#12 Offline   elspasoo


  • Postów: 211
  • Na forum od: 20 lip 2017
  • Miejscowość: Lubuskie
  • Mercedes:W124 2.2E - M111
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLS 55 AMG

Napisano 19 czerwca 2020 - 09:43

Mój 2,2 na takie dojazdy 3km pali około dychu.

#13 Offline   czankete


  • Postów: 48
  • Na forum od: 22 kwi 2019
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,6 M103 1991 Sportline
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0 M102 1990
  • Inne auto:W201 2,0 M102 1986

Napisano 19 czerwca 2020 - 10:19

Wyświetl postUżytkownik Lukasz1990Orange dnia 18 czerwca 2020 - 22:30 napisał

czankete, Fajnie, że zapytałeś o spalanie :). Fajnie, bo jest się czym chwalić - nie wiem czy inżynierowie z Mercedesa przewidzieli, że 2.0E będzie spalał 21 litrów/100km :) - taki o to wynik. Powiedz jak wychodzi Twoje spalanie? Pewnie standardowo powinno wyjść około 10-12 cykl mieszany?
Słowem wyjaśnienia: mieszkam w małym mieście i dzień w dzień robię "trasy" maks 2km - nawet czasem silnik nie zdąży się zagrzać. Do roboty też mam około 2km. Także stąd to spalanie i dlatego się nim nie przejmuję. Niekiedy nawet celowo przegonię go obwodnicą, żeby zaznał normalnej pracy i wszedł na temperaturę.
Coś musisz mieć nie tak bo aż nie chce mi się wierzyć, że aż taki wpływa mają dojazdy na odcinku 2km? W moim przypadku spalanie średnie kształtuje się na poziomie 8,36 - 8,80 l /100km. Pomiar dokonywany poprzez tankowanie dosłownie "pod korek" tak, że widać paliwo stojące w rurze wlewowej. Dotankowywanie robione w przedziale kolejnych przejeżdżanych 170-200km. Przejazdy do pracy to każdorazowo odcinki 2 x 26 lub w zależności od dłuższej trasy 2 x 30 kilometrów. W tym na każdy odcinek wychodzi około 10 km miasto (3 do 4 postoje na światłach). Jeżdżę z żona rzadziej sam. Prędkość przelotowa kształtuje się na poziomie 85-110km/h (sporadycznie parę km więcej). Pomiary są powtarzalne. Styl jazdy mam taki, że bardzo dynamicznie przyspieszam do prędkości jaką chcę uzyskać i dalej utrzymuję prędkość tak by strzałka ekonomizera opierała się z lewej strony wskaźnika i bardzo delikatnie operuję gazem. Nie miałem jeszcze okazji podróżować typowo w trasie lub typowo przez cały czas w ruchu miejskim, ale szykuje mi się wyjazd 500km S3, więc zobaczymy jaki wynik spalania będzie w takich warunkach.

#14 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 19 czerwca 2020 - 11:25

Mam 190E 1.8 z tą samą manualną skrzynią 4 biegową.Wg. producenta i fabrycznych informacji 1.8 paradoksalnie powinien wciągać 200ml.wiecej na trasie niż 2.0
Jezdzę okazjonalnie tylko w trasy robiac 3-4 tyś rocznie.Spalanie przy predkosciach 90-100 km/h wychodzi do 8L.przy nowej sprawnej sondzie lambda, wyregulowanym książkowo KE-jecie.Po miescie nie latam więc nie podpowiem ile pali.Przejedź się w trasę przy małym wzglednie natężeniu ruchu, najlepiej ekspresówką lub krajową.Zatankuj pod korek i po przejechaniu 100km.zatankuj zobaczysz ile wlezie, przy prędkosciach o których pisałem.Ale zakładając że dobrze mierzyłeś to ewidentnie coś jest nie tak.Jeśli wciagnie dużo ponad normę to pewnie jest tak jak piszesz że w miescie pije 20L.więc auto do przejrzenia.W ogóle to najprosciej i najszybciej zaczniesz od sprawdzenia sondy lambda czy w ogole żyje.
Jeszcze jedna rzecz - czy ssanie po uruchomieniu załącza się poprawnie i po około 30sek.obroty stabilizują się na poziomie 800/min? Z VIN nie wychodzi byś miał obrotomierz,ale wystarczy podjechać do dobrego warsztatu i sprawdzić to jak i sondę.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 19 czerwca 2020 - 11:36


#15 Offline   czankete


  • Postów: 48
  • Na forum od: 22 kwi 2019
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,6 M103 1991 Sportline
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0 M102 1990
  • Inne auto:W201 2,0 M102 1986

Napisano 19 czerwca 2020 - 11:42

Wyświetl postUżytkownik Kristoff dnia 19 czerwca 2020 - 11:25 napisał

Mam 190E 1.8 z tą samą manualną skrzynią 4 biegową.Wg. producenta i fabrycznych informacji 1.8 paradoksalnie powinien wciągać 200ml.wiecej na trasie niż 2.0
Ten paradoks może wynikać z przełożenia dyferencjału. Nie potrafię powiedzieć jakie jest w przypadku 1,8 + 4 b ale w drugiej 190E 1,8 + 5b jak wspomniałem mam 3,46 i być może właśnie takie jest w Twoim samochodzie. Wiem, że 3,23 występował w 2,0 benzyna w 4b i automacie oraz w dieslu, natomiast czy występował w 1,8 nie powiem. Ale jak masz możliwość to zajrzyj pod samochód i sprawdź - właściwie to nie potrzeba do tego nawet kanału.

Użytkownik czankete edytował ten post 19 czerwca 2020 - 11:45


#16 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 19 czerwca 2020 - 12:42

Jakie przełożenie by tam nie było to ja ze spalania zadowolony jestem :)

#17 Offline   czankete


  • Postów: 48
  • Na forum od: 22 kwi 2019
  • Miejscowość: Gorzów Wlkp.
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 2,6 M103 1991 Sportline
  • Trzeci Mercedes:W201 2,0 M102 1990
  • Inne auto:W201 2,0 M102 1986

Napisano 19 czerwca 2020 - 13:23

Wyświetl postUżytkownik Kristoff dnia 19 czerwca 2020 - 12:42 napisał

akie przełożenie by tam nie było to ja ze spalania zadowolony jestem
To najważniejsze :).

Ale jesteś w stanie podzielić się informacja z jaką prędkością przemieszczasz się przy obrotach silnika np. 2000 lub 2500 na 4-tym biegu oraz jakiego rozmiaru masz opony?

#18 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 19 czerwca 2020 - 16:02

Opony 195/65/15 Continental a w weekend bedzie przejażdzka to podam Tobie wskazania obrotomierza + oznaczenie przelożenia na dyfrze.

#19 Offline   Kristoff


  • Postów: 615
  • Na forum od: 01 lut 2017
  • Miejscowość: Kołobrzeg
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W 124 230E WDB1240231B288314
  • Inne auto:w210 2.9 Turbodiesel Sprzedany

Napisano 20 czerwca 2020 - 11:05

czankete pytałeś o wartości obrotomierza na 4tym biegu a więc przy 2000obr/min mam 65km/h a przy 2500tyś 80km/h
Potem zapuszczę żurawia pod spód i sprawdzę przełożenie bo sam jestem ciekaw.

Użytkownik Kristoff edytował ten post 20 czerwca 2020 - 11:05


#20 Offline   Lukasz1990Orange


  • Postów: 86
  • Na forum od: 15 lut 2020
  • Miejscowość: Loty
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mondeo MK4. Fiat 126p

Napisano 20 czerwca 2020 - 12:12

Ło nam się temat rozhuśtał :)

Wyświetl postUżytkownik Kristoff dnia 19 czerwca 2020 - 11:25 napisał

W ogóle to najprosciej i najszybciej zaczniesz od sprawdzenia sondy lambda czy w ogole żyje.
W sumie masz rację. Znajdę chwilę to pogrzebię - szkoda, że tego czasu zawsze mało...

Wyświetl postUżytkownik elspasoo dnia 19 czerwca 2020 - 09:43 napisał

Mój 2,2 na takie dojazdy 3km pali około dychu.

Tak myślałem, że powinno wyjść takie spalanie w cyklu mieszanym - u siebie na razie nie miałem możliwości sprawdzić.

Wyświetl postUżytkownik Kristoff dnia 19 czerwca 2020 - 11:25 napisał

Jeszcze jedna rzecz - czy ssanie po uruchomieniu załącza się poprawnie i po około 30sek.obroty stabilizują się na poziomie 800/min? Z VIN nie wychodzi byś miał obrotomierz,ale wystarczy podjechać do dobrego warsztatu i sprawdzić to jak i sondę.
Jest dokładnie tak jak piszesz ssanie słychać wyraźnie i po krótkim czasie obroty utrzymują sie na poz poniżej 1000 rpm.
No właśnie - obrotomierz - przed zakupem auta dużo czytałem o W201-kach i natknąłem się na info, że każda wersja z ilnkiem 2,0 i wyższym ma z automatu obrotomierz... Faktem jest też, że poprzedni właściciel wspomniał, że "dodał" sobie ekonomizer, więc może faktycznie dodał sobie też i obrotomierz za jednym razem.

Powiem wam jeszcze tak - myślałem, że to 21l przy trasach rzędu 1,5-2km/dziennie jest na względnie normalnym poziomie, ale widzę, że jednak muszę rozgryźć ten temat.
Myślałem, że to jest ok ponieważ mam również do codziennego użytku Mondeo Mk4 '08 (głównie żona jeździ po jakies 10-15km/dziennie - tylko miasto) z silnikiem benzynowym 2,0 (140 KM). W teorii parametry podobne do 190tki, ale zakładam, że silnik Mondeo powinien być bardziej ukierunkowany na ekonomiczną pracę. Mondeo pokazuje średnie spalania na poziomie 11 L/100km. Przy czym silnik rzecz jasna nagrzewa się do optymalnej temperatury, więc myślałem o 190 :
- praca na niedogrzanym,
- krótkie odcinki
- starszy, a więc prawdopodobnie mniej ekonomiczny
- 20 L do przyjęcia

Jednak dobrze jest się wymienić uwagami :) i mieć jakieś odniesienie.
W wolnej chwili sprawdzę co trzeba.








Podobne tematy Zwiń