Skocz do zawartości




- - - - -

W201 87r. 2.3 benzyna (Ke-jet) brak mocy oraz wysokich obrotów


12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Djoes16


  • Postów: 6
  • Na forum od: 16 sie 2020
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 sierpnia 2020 - 16:52

Witam serdecznie, jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość jaki i wszelkie informacje na temat formułowania postów.

W201 87r. 2.3 benzyna automat - brak mocy i wysokich obrotów. Auto jedzie bo jedzie ale maksymalnie wkręca się na 4k obrotów na jałowym, na biegu max 3.5k przy prędkości 120km/h (tylko i wyłącznie z górki) silnik pracuje równo, odpala od razu, brak falowania obrotów. Wymienione wszelkie płyny eksploatacyjne, filtry, cały wydech (nowy) oprócz kolektora, palec,kopułka, kable, świece, potencjometr klapy wyregulowany Ke Jet, wypełnienie prawidłowe, podciśnienia wyczyszczone, przekaźnik pompy przelutowany, kompresja ponoć jest (wg. Mechanika).

W czym może być problem? Silnik pracuje tak samo z jak i bez ECU.

Użytkownik Djoes16 edytował ten post 16 sierpnia 2020 - 16:57




#2 Offline   Szarik


  • Postów: 1 163
  • Na forum od: 29 lis 2013
  • Miejscowość: Młoszowa
  • Mercedes:W124 3.0E-24V - M104
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 250D '92r.

Napisano 16 sierpnia 2020 - 21:20

Wyświetl postUżytkownik Djoes16 dnia 16 sierpnia 2020 - 16:52 napisał

Silnik pracuje tak samo z jak i bez ECU.

A podmieniałeś ECU? Może on sprawia problemy.

#3 Offline   Djoes16


  • Postów: 6
  • Na forum od: 16 sie 2020
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 sierpnia 2020 - 00:01

Wyświetl postUżytkownik Szarik dnia 16 sierpnia 2020 - 21:20 napisał



A podmieniałeś ECU? Może on sprawia problemy.

Odpinałem ale z tego co wiem to ECU tylko wzbogaca lub zmniejsza mieszankę. Bez ECU również te same objawy

#4 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 17 sierpnia 2020 - 00:37

Sterownik robi trochę więcej. Po pierwsze musi być poprawny, tj. z właściwym numerem. Po drugie skoro po odpięciu nic się nie zmienia to znaczy, że Twój chyba nie działa zbyt dobrze. Poza tym to może być też skrzynia biegów, zobacz jak działa wsteczny.

#5 Offline   Djoes16


  • Postów: 6
  • Na forum od: 16 sie 2020
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 17 sierpnia 2020 - 13:10

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 17 sierpnia 2020 - 00:37 napisał

Sterownik robi trochę więcej. Po pierwsze musi być poprawny, tj. z właściwym numerem. Po drugie skoro po odpięciu nic się nie zmienia to znaczy, że Twój chyba nie działa zbyt dobrze. Poza tym to może być też skrzynia biegów, zobacz jak działa wsteczny.

Skoro sterownik robi "trochę więcej" to z chęcią się dowiem co. Po za tym jeśli sterownik byłby uszkodzony to po jego odpięciu obroty powinny się wkręcać bez problemu. Skrzynia biegów również nie gdyż jak wspomniałem w pierwszym poście na "neutralnym" czy "parkingu" wkręca się tak samo czyli do 4k.

#6 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 17 sierpnia 2020 - 13:38

Bez sterownika nie działa nic, wzbogacanie, zubażanie, odcinanie, regulacja wolnych obrotów i ciśnienia. No to jego wykluczamy, masz poprawną wersję która działa. Silnik na wstecznym też się nie kręci, więc to nie skrzynia. To następny sprawdź łańcuch rozrządu, pod kątem wyciągnięcia albo przestawienia.

#7 Offline   Djoes16


  • Postów: 6
  • Na forum od: 16 sie 2020
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 sierpnia 2020 - 00:06

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 17 sierpnia 2020 - 13:38 napisał

Bez sterownika nie działa nic, wzbogacanie, zubażanie, odcinanie, regulacja wolnych obrotów i ciśnienia. No to jego wykluczamy, masz poprawną wersję która działa. Silnik na wstecznym też się nie kręci, więc to nie skrzynia. To następny sprawdź łańcuch rozrządu, pod kątem wyciągnięcia albo przestawienia.

Sprawdzę, myślisz że przestawiony rozrząd może mieć takie objawy? Jedynie co dzisiaj zauważyłem to że na przepustnicy i w kaloszu jest olej. Tak powinno być ?

#8 Offline   Sawyer


  • Postów: 2 499
  • Na forum od: 28 sie 2013
  • Miejscowość: Na północy
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:CLK W209 320E - M112
  • Inne auto:Citroën Saxo 1.1i - TU1

Napisano 18 sierpnia 2020 - 00:20

Nie powinno. Rozrząd ma kluczowe znaczenie dla poprawności pracy silnika, w tym rozwijania mocy.

#9 Offline   Djoes16


  • Postów: 6
  • Na forum od: 16 sie 2020
  • Miejscowość: Katowice
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 18 sierpnia 2020 - 16:19

Wyświetl postUżytkownik Sawyer dnia 18 sierpnia 2020 - 00:20 napisał

Nie powinno. Rozrząd ma kluczowe znaczenie dla poprawności pracy silnika, w tym rozwijania mocy.

Jutro oddam go na sprawdzenie rozrządu i dam znać. Póki co dzięki za pomoc!

#10 Offline   graczyk


  • Postów: 3
  • Na forum od: 01 lis 2020
  • Miejscowość: Płock
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 listopada 2020 - 21:32

Witam, pozwolę sobie podpiąć się pod temat, gdyż mam podobny problem. Chciałem wyregulować potencjometr przepustnicy, który pokazuje napięcie 0,59 V i w związku z tym mam pytanie. Regulacji dokonuje się poluzowując 4 śrubki trzymające potencjometr. U mnie dostęp do śrubek jest zablokowany przez dwie plastikowe zaslepki. Jak zdjąc te zaslepki? Podwadzić je czymś, czy jest inny sposób? Nie chce chce się z tym siłować ani nic uszkodzić.








Podobne tematy Zwiń