Skocz do zawartości




- - - - -

nie działające podajniki pasów i oświetlenie kabiny


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   michal008


  • Postów: 6
  • Na forum od: 27 paź 2020
  • Miejscowość: Brzesko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CR-V III

Napisano 31 października 2020 - 20:05

Witam Was, na wstępie napiszę że przewertowałem podobne tematy i nie znalazłem rozwiązania. Od tygodnia jestem posiadaczem C124 rocznik 1990. Od zakupu nie działały podajniki pasów jak również oświetlenie wewnętrzne nie reaguje na otwarcie drzwi. Przy drzwiach znajdują się dwie krańcówki. Miernikiem sprawdziłem czy działają i są ok. Po wciśnięciu jednego słychać "tyknięcie" przekaźnika ale po wciśnięciu drugiego jest cisza. Od strony pasażera po wciśnięciu obu krańcówek nic nie "tyka". Oświetlenie wewnętrzne działa mi tylko jak włączę go ręcznie. Lampki w drzwiach też nie działają. Dodam też że nie działają "wskaźniki" zapięcia pasów. Czy te problemy mogą mieć ze sobą związek? Bezpieczniki sprawdziłem i są ok. ale nie wiem który bezpiecznik odpowiada za podajnik pasów. Proszę Was o pomoc w rozwiązaniu tych problemów.



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 01 listopada 2020 - 10:56

Wyświetl postUżytkownik michal008 dnia 31 października 2020 - 20:05 napisał

na wstępie napiszę że przewertowałem podobne tematy i nie znalazłem rozwiązania
Coś tam jest, ale nie wiedziałeś czego szukać. Ja proponuję jeden z moich postów na temat sprawdzenia lampki oświetlenia wnętrza:
http://mb201-124.eu/...__1#entry133233
Nie ma tam wszystkich informacji - tak więc:
"31" to masa
"30" to plus z baterii
"15" to połączenie z plusem "po stacyjce"
"TK" to wyłącznik drzwiowy (Turkontaktschalter)
Teraz podam jak wpinamy kontrolkę z żarówką:
30-31 świeci cały czas
31-15 świeci po właczeniu zapłonu
30-TK świeci po otwarciu drzwi, gaśnie po ich zamknięciu. Niezależnie od włączenia zapłonu.
Jeżeli jest tak, jak podałem to masz uszkodzoną lampkę. Jeżeli jest inaczej w którymś punkcie to zapodaj na forum i znajdziemy jakąś radę.

Użytkownik Gerri edytował ten post 01 listopada 2020 - 11:04


#3 Offline   michal008


  • Postów: 6
  • Na forum od: 27 paź 2020
  • Miejscowość: Brzesko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CR-V III

Napisano 01 listopada 2020 - 12:03

Dzięki, jutro przemierzę

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 01 listopada 2020 - 19:12

Wyświetl postUżytkownik michal008 dnia 31 października 2020 - 20:05 napisał

Przy drzwiach znajdują się dwie krańcówki. Miernikiem sprawdziłem czy działają i są ok
Krańcówka odpowiedzialna za światło w kabinie ma kabelek brązowo/szary. Pasy mają krańcówkę z kabelkiem brązowo/białym.

Wyświetl postUżytkownik michal008 dnia 31 października 2020 - 20:05 napisał

Bezpieczniki sprawdziłem i są ok. ale nie wiem który bezpiecznik odpowiada za podajnik pasów
Za podajniki pasów odpowiadają bezpieczniki B i C. Uważaj przy sprawdzaniu. Nie wiem, czy to twój pierwszy Mercedes, ale jeżeli nie wiesz, to bezpieczniki walcowe w tym modelu trzeba sprawdzać BARDZO, bardzo dokładnie! Na pewno nie rzutem oka i "są dobre!" bo blaszka potrafi przepalić się w sposób niedostrzegalny, a dodatkowo mogą być zaśniedziałe jego końcówki co też uniemożliwa przepływ prądu. Tak więc wyjmujemy, dokładnie oglądamy, traktujemy blaszkę paznokciem, a w wątpliwych przypadkach bezpiecznik wymieniamy.

#5 Offline   michal008


  • Postów: 6
  • Na forum od: 27 paź 2020
  • Miejscowość: Brzesko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CR-V III

Napisano 01 listopada 2020 - 21:58

Bezpieczniki sprawdzałem bo były przyśniedziałe. Papierem 1000 poczyscilem nalot. Przy okazji zauważyłem że ktoś wcześniej zrobił rzeźbę i podpiąć kabel zasilający pompę paliwa bezpośrednio pod bezpiecznik B. Będę też chciał to naprawić. W aucie wcześniej był założony gaz. Teraz już to nie ma.


Zauważyłem że jak wciskam krańcówkę w drzwiach to jest jakby "tyknięcie" w okolicy boczku pasażera tak gdzie jest mechanizm wysuwania pasów.

Jeszcze co do oświetlenia to czy ma ktoś schemat kabli, jak one przechodzą, czy są gdzieś połączone przed dojściem do lampek? Zauważyłem też dziś że w lampce jest tradycyjnie spalony opornik ale to chyba od wskaźnika zapiętych pasów.
A jeszcze jedno mi się przypomniało i nie wiem czy też to nie ma związku z problemami mianowicie nie działa mi elekteyczne sterowanie lusterka prawego.

Dziękuję za wszelkie porady i proszę o kolejne. Jest to mój pierwszy Mercedes. Zależy mi aby to wszystko ogarnąć do org. tak żeby wszystko działało jak trzeba. Pozdrawiam

Użytkownik michal008 edytował ten post 01 listopada 2020 - 22:11


#6 Offline   michal008


  • Postów: 6
  • Na forum od: 27 paź 2020
  • Miejscowość: Brzesko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CR-V III

Napisano 05 listopada 2020 - 21:40

Witam ponownie. Co do lampki to spalony rezystor. Tylko nie wiem jaki ma tam być bo oznaczenia spalone. Na necie znalazłem 3 różne dane. Zamowie chyba sprawną używkę. Co do pasów to ogarnąłem już podajnik od strony kierowcy. Po przemierzeniu okazało się że nie ma stałego +. Wprowadziłem nowy i pas już działa. Jeżeli chodzi o stronę pasażera to dalej walczę. Po zmierzeniu przewodów wygląda że wszystkie sa sprawne. Również pomiędzy obiema kostkami. Po podaniu prądu na silnik podajnik wysuwa się. Czy w takim razie jest to problem z modułem? Czy jezeli tak to da się go jakoś naprawić czy tylko wymiana na używkę?

#7 Offline   michal008


  • Postów: 6
  • Na forum od: 27 paź 2020
  • Miejscowość: Brzesko
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:CR-V III

Napisano 11 listopada 2020 - 16:19

Z racji że udało mi się rozwiązać problemy podzielę się rozwiązaniem. Odnośnie braku podświetlenia kabiny, po zakupie i zamontowaniu nowej lampki która ma sprawne wszystkie oporniki wszystko zaczęło działać. Również lampki nie zapiętych pasów.

Jeżeli chodzi o podajniki pasów to były dwa problemy. Podajnik kierowcy nie wysuwał się bo brakowało mu na pinie stałego zasilania. Podejrzewam że jest uszkodzenie kabla w okolicy fotela kierowcy a podłogi pasażera w przejściu przez tunel. Poprowadziłem nowy kabel i śmiga. Co do podajnika pasażera to tu po przemierzeniu okazało się że wszystkie kable są sprawne. Nie dawało mi jednak spokoju to że podajnik był tak mocno wycofany że uderzał i blokował się na zwijaku pasów tylnych. Problemem okazał się uszkodzony switch/stycznik ten który odczytuje krańcowe położenie pasa. Po prze lutowaniu nowego za 3zł :D wszystko śmiga jak trzeba. Dzięki i pozdrwiam








Podobne tematy Zwiń