Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Dmuchawa słabo dmucha


21 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   krugi


  • Postów: 47
  • Na forum od: 20 gru 2011
  • Miejscowość: Gołębiewo [GDA]
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 M102 '87 automat
  • Trzeci Mercedes:W201 OM602.961 '88
  • Inne auto:W201 M102 '93

Napisano 14 listopada 2020 - 20:09

Witam, próbuje wyszukać jakiś temat na temat słabej wydajności dmuchawy nagrzewnicy. A mój problem polega tylko na tym, że coś mi dmuchawa strasznie słabo dmucha ze wszystkich nawiewów w 2secie z '90 roku. Wentylator wymieniony na sprawny z innej gwiazdy z mojego podwórka. I tu pytanie czy wygląd samych łopatek i ogólnie wentylatora wpływa na jej wydajność ? W 300d wygląd wentylatora różni się nieco od tego z 200d co wymontowalem, sprawdziłem co się dało, ciegna, regulacje pokretlami A nawet czy nie jest nic zapchane. I poległem. Za wentylatorem w w124 raczej nie ma żadnej przesłony, która przypadkiem mógłbym zamknąć montujac wentylator bo dmucha tak, jakby coś było nie do końca otwarte A ciegna ok. Dzięki za pomoc



#2 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 14 listopada 2020 - 20:56

Wypadałoby napisać, czy jest klima czy nie, czy wentylator ma jedną turbinkę czy dwie, jak jest klima to jaki rodzaj - automatyczna czy ręczna. Sprawdzałeś, czy wiatrak kręci się w dobrą stronę? Może jakaś rura pod deską spadła?

Wyświetl postUżytkownik krugi dnia 14 listopada 2020 - 20:09 napisał

czy wygląd samych łopatek i ogólnie wentylatora wpływa na jej wydajność ? W 300d wygląd wentylatora różni się nieco od tego z 200d co wymontowalem
Dla samego wentylatora ma znaczenie szczelina pomiędzy turbiną wiatraka a obudową - powinna być jak najmniejsza. Jeżeli szczelina będzie zbyt duża, to właśnie tamtędy będzie uciekać kompresja. ;)

Można zrobić prosty test na szczelność kanałów: zamykamy wszystkie okienka na desce i włączamy max prędkość dmuchawy. Teraz przełączamy pokrętło na rozdziału na "okienka" i słuchamy obrotów wiatraka. Nastąpi w momencie przełączenia gwałtowna zmiana z "przepływ do kabiny" na "przepływ zablokowany". Jeżeli instalacja jest szczelna, to obroty wirnika powinny słyszalnie wzrosnąć. Śmieszne - nie? Bo na zdrowy rozum, jak coś jest zablokowane, to silniczek ma ciężej :)
Otóż tutaj to nie jest tak. Jak wiatrak dmuchawy pompuje do kabiny, to wykonuje pracę w postaci szybkiego przemieszczenia dużej ilości powietrza znajdującej się w kanałach powietrznych. Jeżeli wszystkie wyloty zamkniemy, to powietrze przestanie się w kanałach i rurach przemieszczać. Całą pracą silniczka w tej sytuacji jest kręcenie powietrzem, które załapało się na turbinę wiatraka. Dlatego obroty powinny wzrosnąć.

#3 Offline   krugi


  • Postów: 47
  • Na forum od: 20 gru 2011
  • Miejscowość: Gołębiewo [GDA]
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 M102 '87 automat
  • Trzeci Mercedes:W201 OM602.961 '88
  • Inne auto:W201 M102 '93

Napisano 15 listopada 2020 - 11:14

Nie ma klimy i ma pojedynczy wiatrak. A szczelne wszystko jest, sprawdzałem wszystkie rury. Dla porównania w s124 na dwójce dmucha tak jak tu na trójce, a nawet mocniej. Pierwszy raz zdążył mi sie taki problem z dmuchawa.

#4 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 15 listopada 2020 - 12:10

Jeszcze pytałem o kierunek obrotów. Często jest zaznaczony na wirniku dmuchawy, ale wystarczy spojrzeć na miejsce zamontowania żeby się domyślić w którą stronę powinna się kręcić.

#5 Offline   krugi


  • Postów: 47
  • Na forum od: 20 gru 2011
  • Miejscowość: Gołębiewo [GDA]
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 M102 '87 automat
  • Trzeci Mercedes:W201 OM602.961 '88
  • Inne auto:W201 M102 '93

Napisano 15 listopada 2020 - 20:50

Montowana jest od prawej strony, czyli wirnik powinien sie kręcić w lewo ? Patrząc po łopatkach to w lewo, w sensie w stronę silnika nie kabiny, żeby lapaly powietrze. A ten sie kręci w stronę kabiny z tego co zaobserwowalem

#6 Offline   krugi


  • Postów: 47
  • Na forum od: 20 gru 2011
  • Miejscowość: Gołębiewo [GDA]
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 M102 '87 automat
  • Trzeci Mercedes:W201 OM602.961 '88
  • Inne auto:W201 M102 '93

Napisano 15 listopada 2020 - 21:29

Ale to możliwe, że w jednej kręci się w lewo a w drugiej w prawo ? Od czego to zależy ?

#7 Offline   SuperBuster11


  • Postów: 448
  • Na forum od: 04 mar 2015
  • Miejscowość: Brzeg
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 16 listopada 2020 - 17:19

Wyświetl postUżytkownik krugi dnia 15 listopada 2020 - 21:29 napisał

Ale to możliwe, że w jednej kręci się w lewo a w drugiej w prawo ? Od czego to zależy ?
W "angliku" się może w drugą stronę obracać ;)

#8 Offline   krugi


  • Postów: 47
  • Na forum od: 20 gru 2011
  • Miejscowość: Gołębiewo [GDA]
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 M102 '87 automat
  • Trzeci Mercedes:W201 OM602.961 '88
  • Inne auto:W201 M102 '93

Napisano 16 listopada 2020 - 18:32

Muszę to obadac jeszcze raz ;) prosta robota miała być, dzięki za pomoc

#9 Offline   krugi


  • Postów: 47
  • Na forum od: 20 gru 2011
  • Miejscowość: Gołębiewo [GDA]
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W201 M102 '87 automat
  • Trzeci Mercedes:W201 OM602.961 '88
  • Inne auto:W201 M102 '93

Napisano 16 listopada 2020 - 19:15

Mam problem z wentylatorem a chce się zabierać za ke-jeta w moim w201 ;) coś niesamowitego

#10 Offline   Gerri


  • Postów: 2 647
  • Na forum od: 25 maj 2009
  • Miejscowość: Limerick
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Audi A3

Napisano 16 listopada 2020 - 20:06

Wyświetl postUżytkownik krugi dnia 15 listopada 2020 - 20:50 napisał

Montowana jest od prawej strony, czyli wirnik powinien sie kręcić w lewo ? Patrząc po łopatkach to w lewo, w sensie w stronę silnika nie kabiny, żeby lapaly powietrze. A ten sie kręci w stronę kabiny z tego co zaobserwowalem
Po łopatkach to ciężko określić - teraz to tak śmiesznie kształtują, że nijak ma to się z rozumnym myśleniem. Pozostaje odszukanie strzałki na wirniku.

Wyświetl postUżytkownik krugi dnia 15 listopada 2020 - 21:29 napisał

Ale to możliwe, że w jednej kręci się w lewo a w drugiej w prawo ? Od czego to zależy ?
Odwrotny kierunek obrotów może być w sytuacji, gdy cały zespół dmuchawy znajduje się pod deską rozdzielczą, PRZED PASAŻEREM. Wtedy zamiana strony daje nam "lustrzane odbicie" i silniczek w związku z tym ma turbinkę przystosowaną do obrotów w przeciwnym kierunku i kręci się w drugą stronę. Znowu patrz strzałki na turbince.
W przypadku 124 mamy dmuchawę zamontowana centralnie na podszybiu i można w związku z tym domniemywać, że w angliku i kontynentalu są takie same. W razie wątpliwości otwieramy EPC i lukamy. Jeżeli jest różnica RH/LH to jest to oznaczone w tak zwanych "footnotes". Upraszczając: pojawia się więcej jak jeden numer danej części i w prawej kolumnie jest dodatkowa adnotacja przy każdej z nich. W tym wypadku odnośnie umieszczenia kierownicy. No to przechodzimy do konkretnego przykładu:
https://www.ilcats.r...p=045&imageNo=1
Jak widać część numer 50 występuje dwukrotnie, a w prawej kolumnie"Примечания" nie ma żadnej adnotacji, że dla innego umieszczenia kierownicy jest inny numer części.
Jednak to jeszcze nie koniec.

Wyświetl postUżytkownik krugi dnia 15 listopada 2020 - 21:29 napisał

Ale to możliwe, że w jednej kręci się w lewo a w drugiej w prawo ? Od czego to zależy ?
Zwróć uwagę na obrazek z EPC. Jak dla mnie jest totalnie jasne, w którą stronę silniczek powinien się kręcić. Jeżeli tego nie widzisz, to się może za tego ke-jeta nie zabieraj... ;)

Użytkownik Gerri edytował ten post 16 listopada 2020 - 20:19









Podobne tematy Zwiń