[W124] Dmuchawa słabo dmucha
#1
Napisano 14 listopada 2020 - 20:09
#2
Napisano 14 listopada 2020 - 20:56
Użytkownik krugi dnia 14 listopada 2020 - 20:09 napisał
Można zrobić prosty test na szczelność kanałów: zamykamy wszystkie okienka na desce i włączamy max prędkość dmuchawy. Teraz przełączamy pokrętło na rozdziału na "okienka" i słuchamy obrotów wiatraka. Nastąpi w momencie przełączenia gwałtowna zmiana z "przepływ do kabiny" na "przepływ zablokowany". Jeżeli instalacja jest szczelna, to obroty wirnika powinny słyszalnie wzrosnąć. Śmieszne - nie? Bo na zdrowy rozum, jak coś jest zablokowane, to silniczek ma ciężej
Otóż tutaj to nie jest tak. Jak wiatrak dmuchawy pompuje do kabiny, to wykonuje pracę w postaci szybkiego przemieszczenia dużej ilości powietrza znajdującej się w kanałach powietrznych. Jeżeli wszystkie wyloty zamkniemy, to powietrze przestanie się w kanałach i rurach przemieszczać. Całą pracą silniczka w tej sytuacji jest kręcenie powietrzem, które załapało się na turbinę wiatraka. Dlatego obroty powinny wzrosnąć.
#3
Napisano 15 listopada 2020 - 11:14
#4
Napisano 15 listopada 2020 - 12:10
#5
Napisano 15 listopada 2020 - 20:50
#6
Napisano 15 listopada 2020 - 21:29
#8
Napisano 16 listopada 2020 - 18:32
#9
Napisano 16 listopada 2020 - 19:15
#10
Napisano 16 listopada 2020 - 20:06
Użytkownik krugi dnia 15 listopada 2020 - 20:50 napisał
Użytkownik krugi dnia 15 listopada 2020 - 21:29 napisał
W przypadku 124 mamy dmuchawę zamontowana centralnie na podszybiu i można w związku z tym domniemywać, że w angliku i kontynentalu są takie same. W razie wątpliwości otwieramy EPC i lukamy. Jeżeli jest różnica RH/LH to jest to oznaczone w tak zwanych "footnotes". Upraszczając: pojawia się więcej jak jeden numer danej części i w prawej kolumnie jest dodatkowa adnotacja przy każdej z nich. W tym wypadku odnośnie umieszczenia kierownicy. No to przechodzimy do konkretnego przykładu:
https://www.ilcats.r...p=045&imageNo=1
Jak widać część numer 50 występuje dwukrotnie, a w prawej kolumnie"Примечания" nie ma żadnej adnotacji, że dla innego umieszczenia kierownicy jest inny numer części.
Jednak to jeszcze nie koniec.
Użytkownik krugi dnia 15 listopada 2020 - 21:29 napisał
Użytkownik Gerri edytował ten post 16 listopada 2020 - 20:19
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[124] Niedziałający silnik dmuchawy w EKlasse z automatem |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | hhaalloo |
|
||
Nie zalaczajacy sie wiatrak dmuchawy... |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Midgard |
|
|
|
[W201] Dmuchawa wnętrza - sterowanie, mocowanie, filtr. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | aleksy |
|
|
|
W124 92r 200E Niechętnie redukuje w dół, słabo przyspiesza. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | SwiechU |
|
||
W140 Zamek Bagażnika (dmuchanie w pompkę nic da) |
Mercedes S, CL i SEC | Goly_Oi |
|