Skocz do zawartości




- - - - -

[W201] 2.0E '89r. podwyższone obroty na ciepłym silniku


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Lukasz1990Orange


  • Postów: 86
  • Na forum od: 15 lut 2020
  • Miejscowość: Loty
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Mondeo MK4. Fiat 126p

Napisano 11 grudnia 2020 - 17:10

Witam,
Panowie poszukałem na forum, ale zdecydowana większość tematów kręci się w okół tego, że ktoś miał podwyższone obroty na zimnym, a na ciepłym.
U mnie sprawa wygląda odwrotnie - mianowicie:
odpalam auto no i wiadomo działa ssanie są delikatnie podwyższone obroty (około 1,2-1,3) po chwili spada do tych 0,7-0,8. Silnik zimny i cały czas na jałowym jest to 0,7-0,8. Silnik zagrzeje się do optymalnej temperatury i dalej jest ok - czyli obroty 0,7-0,8. Jak potrzyma temperature przez jakiś czas (około 15-20min jazdy) to już wtedy na jałowym obroty schodzą do 1,3-1,4 i niżej nie chcą.

Wymieniałem ostatnio popychacze, kable zapłonowe, UPD, regenerowałem alternator... Ale nie sądzę, żeby to miało wpływ. Te parę tygodni po wymianach było wszystko ok.

Gdzie szukać? Miał ktoś podobną sprawę?

Przed świętami trochę się z kasy wypompowałem, więc pytanie - są tego jakieś negatywne skutki? Jakoś strasznie mi to nie przeszkadza.

PS. Przeczytałem gdzieś szczątkową informację, że może czujnik temperatury walnięty i temperatura silnika jest odczytywana jako za niska (silnik nie nagrzany) więc podkręca obroty, żeby niby dogrzać silnik. Co sądzicie? Na razie chcę zebrać pomysły.



#2 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 18 grudnia 2020 - 07:44

Sprawdź czy masz odpowiedni ECU,ZPD,masz czujnik 4pinowy?

#3 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 stycznia 2021 - 13:48

Troche po czasie, ale KE do przejrzenia. Wg mnie regulacja jest poza skalą korekty i po nagrzaniu KE-Jet wywala wysokie obroty. Miałem podobny przypadek przy źle ustawionym potencjometrze.
Czyli KE do diagnostyki, wypełnienie błędy, ustawienie potencjometria itd.








Podobne tematy Zwiń