Witam, jestem nowym użytkownikiem więc proszę wybaczyć jeśli zrobiłem błąd otwierając nowy temat.
Zwracam się do was z prośbą, otóż kupiłem W124 300D za symboliczną kwotę 2400 zł z fajnym wyposażeniem stanem blacharskim itp. z jednym haczykiem z silnikiem coś jest nie tak narazie nie wiem do końca co a więc po odpalenia silnika na zimno (silnik pali pięknie na przysłowiowego strzała) silnik nie równo chodzi trzęsie się, po odkręceniu korka o wlewu oleju korek podskakuje (duże przedmuchy), gaśnie jak puszcze gaz i jest fura siwego dymu. Kiedy silnik się rozgrzeje chodzi już równo równiej niż silnik w kombi 300d mojego szwagra który dba o swój silnik, kopci ale już dużo mniej, korek już prawie nie skacze, no i nagle wszystko jak gdyby nic z jednym haczykiem jak się przejadę to zbiera się do setki jak 200D tyle że niema pod pedałem przycisku od kickdowna. Bardzo proszę o pomoc co to może być głowica, uszczelka pod głowicą, pierścienie, uszczelniacze zaworowe a może silnik na szrot bo mam możliwoś wymiany na drugi silnik 300D za każdą pomoc z góry dziękuje i pozdrawiam
1
Mercedes W124 300D Kopci, gaśnie, nie równo chodzi,
Rozpoczęty przez 300dGrafit, maj 03 2021 23:19
6 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 03 maja 2021 - 23:19
#2
Napisano 04 maja 2021 - 08:42
Na odległość, bez żadnego sprawdzenia, nikt nie pomoże. Może być słaba kompresja, czyli albo pierścienie, albo zawory, może być walnięta uszczelka pod głowicą, może być pompa wtryskowa niesprawna lub źle wyregulowana, a może wtryski leją.
Na pierwszy ogień, to sprawdziłbym kompresję.
Na pierwszy ogień, to sprawdziłbym kompresję.
#3
Napisano 04 maja 2021 - 14:36
Użytkownik Szarik dnia 04 maja 2021 - 08:42 napisał
Na odległość, bez żadnego sprawdzenia, nikt nie pomoże. Może być słaba kompresja, czyli albo pierścienie, albo zawory, może być walnięta uszczelka pod głowicą, może być pompa wtryskowa niesprawna lub źle wyregulowana, a może wtryski leją.
Na pierwszy ogień, to sprawdziłbym kompresję.
Na pierwszy ogień, to sprawdziłbym kompresję.
#4
Napisano 04 maja 2021 - 14:40
A i bym zapomniał kompresje też sprawdzaliśmy tylko nie wiem jak wiarygodne te wyniki są bo aku było słabe i braliśmy na kable prąd z drugiego ale było to tak:
1.22
2.23
3.21
4.23
5.26
6.24
1.22
2.23
3.21
4.23
5.26
6.24
#5
Napisano 08 maja 2021 - 09:45
Kompresja jakaś tam jest minimum to 18
Może trzeba skorygować pompę wtryskowa (kat wtrysku)
Co do wymiany silnika to skrzynia nic nie ma do rzeczy wymieniasz silnik a nie skrzynie
Wtryski na zimnym mogą się zawieszać i będzie dymić
Nalej mixolu do baku i lepszego paliwa może się rozjezdzi
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Może trzeba skorygować pompę wtryskowa (kat wtrysku)
Co do wymiany silnika to skrzynia nic nie ma do rzeczy wymieniasz silnik a nie skrzynie
Wtryski na zimnym mogą się zawieszać i będzie dymić
Nalej mixolu do baku i lepszego paliwa może się rozjezdzi
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#6
Napisano 10 maja 2021 - 12:56
Ja bym jeszcze zrobil test na obecność CO2 w układzie chłodzenia. Zestaw do dostania za 15zl. Przy okazji sprawdź świece żarowe - odpinasz złącze od sterownika (jest na nadkolu kierowcy).
#7
Napisano 15 maja 2021 - 22:43
Czy auto posiada moduł ELR? W om 602 po odpięciu wtyczki z nastawnika pompy na zimnym silniku trząsł sie bardzo mocno. Jeżeli chodzi o kompresję, polecam filmik https://youtu.be/HiM_V1WS1UY od 4minuty jak sprawdzić nieszczelności.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
WIS Mercedes |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kristoff |
|
||
Podpięty [w201/w124] Mercedes-Benz Service Library Index |
FAQ, HOW-TO, Tutorials, Manuals | szafa |
|
||
Mercedes w201 Problem z odpalaniem na zimnym i kontrolką ABS |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Gigachadman90 |
|
||
Przełożenie Dyfra Mercedes w190 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Bocian84 |
|
||
Dokładanie termometru Mercedes 124 kostka kwadratowa |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Matibenz124 |
|