Dociąganie jest najbardziej wymagające. Musisz na jakieś 800 milibarów liczyć. Pomiar taki:
1. Wpinasz się z wakuometrem bezpośrednio w pompkę. Wiesz wtedy, na co pompkę stać.
2. Drugi pomiar: wpinasz się do obwodu przez trójnik. Jak odczyt będzie znacznie niższy, to znaczy że gdzieś jest "ewakuacja" podciśnienia.
2
SL500 r230 - problem z klapą bagażnika
Rozpoczęty przez munder, lip 24 2022 09:55
12 odpowiedzi w tym temacie
#11
Napisano 16 września 2022 - 18:40
#12
Napisano 01 października 2022 - 08:20
Na razie czekam na termin w serwisie, aby poszukać przyczyny. Na razie w swoim garażu poobserwowałem i posłuchałem co się dzieje.
Przy otwartej klapie nacisnąłem zamek, aby uruchomić dociąganie - po zamknięciu zamka, pompka pracuje ok 15 sekund, więc raczej coś nie tak. Wydaje mi się, że po zamknięciu, słychać delikatny "syk" w okolicy zamka, więc w pierwszej kolejności, ponownie sprawdzimy szczelność. Sprawdzimy też samą pompkę.
Przy otwieraniu zamka, wszystko działa jak należy, pompka nie pracuje.
Sprawdziłem, też jak działają inne komponenty pracujące z pompką. Przy pompowaniu foteli, wszystko wydaje się ok.
Centralny zamek działa szybko. Zamykanie/otwieranie jest niemal natychmiastowe, nawet robiąc to tuż po sobie kilkakrotnie. Jednak po zamknięciu centralnego, pompka również pracuje 10-15 sekund, czyżby też nieszczelność?
Przy otwartej klapie nacisnąłem zamek, aby uruchomić dociąganie - po zamknięciu zamka, pompka pracuje ok 15 sekund, więc raczej coś nie tak. Wydaje mi się, że po zamknięciu, słychać delikatny "syk" w okolicy zamka, więc w pierwszej kolejności, ponownie sprawdzimy szczelność. Sprawdzimy też samą pompkę.
Przy otwieraniu zamka, wszystko działa jak należy, pompka nie pracuje.
Sprawdziłem, też jak działają inne komponenty pracujące z pompką. Przy pompowaniu foteli, wszystko wydaje się ok.
Centralny zamek działa szybko. Zamykanie/otwieranie jest niemal natychmiastowe, nawet robiąc to tuż po sobie kilkakrotnie. Jednak po zamknięciu centralnego, pompka również pracuje 10-15 sekund, czyżby też nieszczelność?
#13
Napisano 02 listopada 2022 - 21:24
Użytkownik Gerri dnia 16 września 2022 - 18:40 napisał
Dociąganie jest najbardziej wymagające. Musisz na jakieś 800 milibarów liczyć. Pomiar taki:
1. Wpinasz się z wakuometrem bezpośrednio w pompkę. Wiesz wtedy, na co pompkę stać.
2. Drugi pomiar: wpinasz się do obwodu przez trójnik. Jak odczyt będzie znacznie niższy, to znaczy że gdzieś jest "ewakuacja" podciśnienia.
1. Wpinasz się z wakuometrem bezpośrednio w pompkę. Wiesz wtedy, na co pompkę stać.
2. Drugi pomiar: wpinasz się do obwodu przez trójnik. Jak odczyt będzie znacznie niższy, to znaczy że gdzieś jest "ewakuacja" podciśnienia.
Dobre wieści. Pompka jest w dobrej kondycji, ciśnienie i podciśnienie bez zarzutu. Nieszczelność znaleziona, było malutkie pęknięcie przy złączce przewodu przy zamku klapy. Uszczelnione i klapa na razie działa bez zarzutu. Dzięki Gerri za pomoc!
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W124] uszczelka bagażnika. |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | donic55 |
|
||
Awaria zamka klapy bagażnika |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | maniek73 |
|
||
kasowanie błędów sl500 '92 |
Mercedes SL, SLK | piero45 |
|
||
R129 SL500 Problem po umyciu z odpaleniem i mocą . |
Mercedes SL, SLK | kaczorek |
|
||
W140 Zamek Bagażnika (dmuchanie w pompkę nic da) |
Mercedes S, CL i SEC | Goly_Oi |
|