Skocz do zawartości




- - - - -

[W124] Czujnik IrDA padł i nie mogę odpalić


2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   kubojakubo


  • Postów: 3
  • Na forum od: 13 paź 2023
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 października 2023 - 11:26

Czołem Forumowicze,
Nabyłem / spełniłem swoje marzenie i od zeszłego piątku jestem posiadaczem W124, a właściwie E124 bo samochód jest z 1995 roku.

Mam problem i może mi poradzicie.

Samochód posiada wspaniałą technologię IrDA która jak zapewne wiecie powiązana jest z immobilaizerem. Kupiłem go z jednym kompletem kluczy i z działającym czujnikiem / odbiornikiem IrDA jedynie w klapie bagażnika kombi.


Wczoraj postanowiłem umyć balerona i niestety był to chyba błąd.
Z myjni podjechałem do biura, zamknąłem pilotem samochód. Wszystko było w jak najlepszym porządku. Czerwona dioda, rygle w dół, gitara.

Po paru godzinach wracam do auta i niestety czujnik nie reaguje. Zero, Nada... Wymieniłem baterie w pilocie. Czerwone światełko się pojawia gdy go klikam. Próbowałem kilkukrotnie parować pilot z samochodem (klik w IrDę i zapłon / 2x klik w IrDę i zapłon). Bezpiecznik C jest nowy.

Dzisiaj nadal nic.

Zapłon działa ale rozrusznik nie kręci.

Co zrobić żeby odpalić i nie trzymać samochodu z dala od domu na warszawskim Wilanowie?
Co doradzacie? Wezwać elektryka? Wyłączyć Immo (jeżeli się da:) )?

Prawdopodobnie IrDA zamokła i prącie ją strzeliło...

Będę wdzięczny za dobrą radę i nie krytykujcie mnie zbyt mocno bo moja wiedza mechaniczna jest na poziomie zerowym.



#2 Offline   m104


  • Postów: 4 488
  • Na forum od: 24 kwi 2012
  • Miejscowość: /dev/null/
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 października 2023 - 15:15

Moduł IrDA siedzi pod tylną kanapą z tego co pamiętam. Masz tam też fabryczny alarm? (rozkoduj VIN) O ile rozrusznik pominiesz prosto, to jeśli masz także alarm, pod podłogą przy zbiorniku masz elektrozaworek, który także musisz zasilić z 12V, inaczej odpalisz tylko na parę sekund i zabraknie paliwa. Schematy do IrDY i fabrycznego alarmu nie są dostępne, przynajmniej ja mimo spędzonych godzin w programie WIS i na róznych dziwnych stronach w internecie - nie znalazłem. Trzeba działać po omacku. Reaguje na otwarcie czujnikiem w tylnej klapie? (miga na czerwono/zielono)? Bo nie wiem co rozumiesz przez miganie na czerwono

Elektrycy czy magicy od immo Ci raczej nie pomogą. To dość egzotyczny układ jak by nie patrzeć, pierwsza generacja zabezpieczeń. O ile sam system jest elektroniczny, to wszystko co pełni rolę zabezpieczenia w tym modelu, to czysta elektryka i mechanika.

#3 Offline   kubojakubo


  • Postów: 3
  • Na forum od: 13 paź 2023
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 13 października 2023 - 17:15

Dzięki m104. Magik przyjechał i odpalił w 30sec. Znał model. Mam wrażenie że poświecił IrDĄ w telefon. Ogólnie to powiedział, że zsynchronizował kluczyk na nowo...
Próbowałem to zrobić wczoraj 40 razy i nic... Ważne że jeździ.








Podobne tematy Zwiń