Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Filtr paliwa - jak wymienic?


74 odpowiedzi w tym temacie

#31 Offline   przemekp


  • Postów: 30
  • Na forum od: 25 cze 2009
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 11 marca 2010 - 18:37

Zamiennik śruby zamontowany, co ciekawe jestem przekonany, że silnik teraz ciszej chodzi... :roll: dzięki za rady, Rob masz u mnie plusa :czerwona: oprócz tego wrzucę info jak tylko zregeneruję oryginał, może komuś się przyda :star:



#32 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 11 marca 2010 - 19:04

przemekp, bo nie wciąga powietrza do ukł. paliwowego :czerwona:

#33 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 marca 2010 - 20:00

przemekp napisał:

Zamiennik śruby zamontowany, co ciekawe jestem przekonany, że silnik teraz ciszej chodzi...

Zobacz TU auto prosto z niemcowni, jeszcz nieoplacone. Zwróć uwagę na śrubę/zawór o którym rozmawialiśmy...

#34 Offline   przemekp


  • Postów: 30
  • Na forum od: 25 cze 2009
  • Miejscowość: Bielsko-Biała

Napisano 11 marca 2010 - 21:16

Rob napisał:

Zobacz TU
I wszystko jasne, Niemcy musieli zrozumieć, że się zbytnio rozpędzili w usprawnieniach ;-)

Bialy napisał:

nie wciąga powietrza do ukł. paliwowego
Jeszcze tylko martwią mnie widoczne w przewodzie paliwowym pęcherzyki powietrza, jakiś sposób żeby się ich pozbyć?

#35 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 11 marca 2010 - 21:56

przemekp napisał:

Jeszcze tylko martwią mnie widoczne w przewodzie paliwowym pęcherzyki powietrza, jakiś sposób żeby się ich pozbyć?

Nie da się tak zrobic by idealnie bylo samo paliwko. Zawsze jakis babelek bedzie ;-)

#36 Offline   mbaszyns


  • Postów: 310
  • Na forum od: 27 gru 2007
  • Miejscowość: był Wrocław, Kraków, teraz okolice Wieliczki..
  • Mercedes:W124 2.5D >93r. - OM605
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Kia Sorento 3.3 V6 2007

Napisano 12 marca 2010 - 09:53

przemekp napisał:

nie mogę zlokalizować filtra wstępnego pod maską :-|

a nie jest on umieszczony w tym elemencie mocującym filtr paliwa? Pod taką śrubą na lewo (w stronę silnika) od śruby mocującej filtr gówny.

przemekp napisał:

a po demontażu rozebrać go i spróbować zregenerować=uszczelnić na nowo

byłbym wdzięczny, gdybyś mógł zmierzyć wymiary tego o-ringa w środku i podać tutaj na forum.

Michał

#37 Offline   The_OwneR


  • Postów: 13
  • Na forum od: 30 sie 2011

Napisano 21 września 2011 - 21:58

Sam się dziś za to zabrałem więc postanowiłem zrobić mały tutorial. Może się przyda kolejnym zmieniającym filtr :jump:

Najlepiej zrobić to na kanale ale jak się uprzeć to i na lewarku się da :D

Interesuje nas prawa tylna część gwiazdy na wysokości tylnej kanapy. Podnosimy do góry i szukamy takiej pokrywy.
Odkręcamy 4 plastykowe śruby. Jeśli się uda to super, jest też szansa że gwint poleci :P

Dołączona grafikaDołączona grafika

Po odkręceniu pokrywy mamy pompy i filtr. Na żółto zaznaczone śruby mocujące całość, na czerwono wąż do filtra. Odkręcamy. Jeśli śruby mocujące nie puszczą - rozwiercamy i zakładamy nowe :drive:

Dołączona grafika

Druga strona. Na czerwono śruba w trójniku. Wykręcamy. Na żółto zaznaczyłem gumy mocujące, można przy zamontowaniu całości zerknąć czy któraś strona nie zeskoczyła żeby później nie było zdziwienia że coś puka.

Dołączona grafika

Po wymontowaniu, zalewamy nowy filtr paliwa benzyną, nakładamy nowe uszczelki i w odwrotnej kolejności skręcamy.

Powodzenia :jump:

#38 Offline   melfio1


  • Postów: 3 639
  • Na forum od: 02 lis 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1992
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Opel Agila

Napisano 22 września 2011 - 07:08

Cytat

Po wymontowaniu, zalewamy nowy filtr paliwa benzyną

a po co :?:
powinnieneś to do :D zamieścić :P

#39 Offline   Dziku


  • Postów: 241
  • Na forum od: 23 sty 2010
  • Miejscowość: Koszalin
  • Mercedes:W124 3.0E - M103
  • Rocznik:1993
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2011 - 13:17

A ja mam jeszcze pytanie odnośnie wymiany filtra w dieslu. Macie jakiś patent, żeby przy wymianie filtra nie wylało się co najmniej 0,5l ropy na ziemię? Jak odkręcę filtr to nie ma bata, żeby wyjąć go bez przechylania, bo po prostu nie ma miejsca. I kolejny problem to lecące z podstawy filtra paliwo po odkręceniu filtra.

#40 Offline   sznida


  • Postów: 307
  • Na forum od: 25 sie 2011
  • Miejscowość: Łódź
  • Mercedes:W201 2.3E - M102
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 22 września 2011 - 16:12

melfio1 napisał:

Cytat

Po wymontowaniu, zalewamy nowy filtr paliwa benzyną

a po co :?:
jak nie zalejesz filtra to przez pewien czas do przewodów będzie trafiać tylko powietrze, robi się to żeby silnik mógł od razu pracować a nie mielić powietrze :E

Dziku napisał:

A ja mam jeszcze pytanie odnośnie wymiany filtra w dieslu. Macie jakiś patent, żeby przy wymianie filtra nie wylało się co najmniej 0,5l ropy na ziemię? Jak odkręcę filtr to nie ma bata, żeby wyjąć go bez przechylania, bo po prostu nie ma miejsca. I kolejny problem to lecące z podstawy filtra paliwo po odkręceniu filtra.
albo robić to bardzo uważnie, albo najprostszy sposób to zatkać otwory :E przygotuj sobie coś o średnicy podobnej do otworu i od razu po zdjęciu przewodów zatykasz wszystko gdzie może lecieć paliwo :smoke:








Podobne tematy Zwiń