Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] Kontrolka swiec zarowych - nie swieci.


74 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 05 sierpnia 2008 - 19:11

Bez kluczyka i kostka która wprowadzenie ma od strony silnika to będzie ta większa :ok:



#12 Offline   Kania


  • Postów: 367
  • Na forum od: 14 lip 2008
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 3.0D <93r. - OM603
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 05 sierpnia 2008 - 19:18

Świece żarowe są sterowane mikroprocesorem w przekaźniku czasowym podgrzewania.
Jeżeli lampka kontrolna nie świeci się podczas podgrzewania, natomiast zaświeca się na około 1 minutę podczas jazdy, to przyczyną tej usterki może być uszkodzenie jednej lub kilku świec żarowych.
Można je sprawdzić w taki sposób, jak napisał pawel14b3, ale dla tych bardziej wrażliwych, to zastosować amperomierz, a jeśli go nie mamy, to: ustawić wyłącznik zapłonu w położenie podgrzewania (silnik jest zimny) i podłączyć lampkę próbną między miejsce podłączenia świecy żarowej i kadłub silnika. Lampka powinna zaświecić się, w przeciwnym razie najprawdopodobniej oznacza to uszkodzenie świecy żarowej.

Natomiast jeżeli lampka od podgrzewania nie świeci się podczas podgrzewania i nie zaświeca się na około 1 minutę podczas jazdy, to możliwymi przyczynami tej usterki sa: uszkodzona lampka kontrolna (ale to już sprawdziłeś - jes OK), przerwa w przewodzie prowadzącym do lampki lub uszkodzony przekaźnik.

Faktycznie, świece nie mają nic do mocy i przyspieszenia. Podgrzewają one jedynie komorę spalania przy zimnym silniku, bo wtedy z samego sprężenia powietrza nie uzyska silnik temperatury zapłonu paliwa.

#13 Offline   adii83


  • Postów: 98
  • Na forum od: 29 lip 2008
  • Miejscowość: Gierałtowice

Napisano 05 sierpnia 2008 - 19:20

Kostke wyjołem o tam są cztery BOLCE ponumerowane przemiezyłem te bolce bo chyba sie pomyliłeś nie było otworów no chyba że chodziło o otwory we wtyczce ale je też przemieżyłem pubówką i nic sie nie zaswieciło ale prubówkę sprawdziłem i działa co dalej??????????? kontrolka ni eświeci wogóle ani przed zapaleniem silnika ani w czasie jazdy

#14 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 05 sierpnia 2008 - 19:30

Tak kolego miałeś pomierzyć to otwory we wtyczce gdyż ta wtyczka połączona jest ze świecami Z tego co pomierzyłeś to wszystkie cztery świece są do wymiany.Więc postaraj się sprawdzić to jeszcze raz I mierz wtyczkę

#15 Offline   adii83


  • Postów: 98
  • Na forum od: 29 lip 2008
  • Miejscowość: Gierałtowice

Napisano 05 sierpnia 2008 - 19:34

przemierzyłem wszystkie cztery otwory próbówką i ani razu sie nie zaswieciła próbówka więc co wszystkie świece padły?? a auto normalnie odpaliłem

#16 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 05 sierpnia 2008 - 19:39

Jeżeli mierzysz to żarówką spróbuj wten sposób kolega kania opisał to bardzo obrazowo i dokładnie

Kania napisał:

ale dla tych bardziej wrażliwych, to zastosować amperomierz, a jeśli go nie mamy, to: ustawić wyłącznik zapłonu w położenie podgrzewania (silnik jest zimny) i podłączyć lampkę próbną między miejsce podłączenia świecy żarowej i kadłub silnika. Lampka powinna zaświecić się, w przeciwnym razie najprawdopodobniej oznacza to uszkodzenie świecy żarowej.


#17 Offline   adii83


  • Postów: 98
  • Na forum od: 29 lip 2008
  • Miejscowość: Gierałtowice

Napisano 05 sierpnia 2008 - 20:38

aha jutro bede jeszcze kombinował a jak nie to jadę do elektrka to to opanuje jak narazie dzieki za odpowiedzi znów czegos sie nauczyłem jeżeli macie jeszcze jakieć pomysły co z tym zrobić to napiszcie.

#18 Offline   pawel14b3


  • Postów: 3 479
  • Na forum od: 25 paź 2007
  • Miejscowość: Bielawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W220 S 500
  • Trzeci Mercedes:W140
  • Inne auto:dwa buty

Napisano 05 sierpnia 2008 - 21:09

roxa, sprawdzenie na kabelek jest najczystsze i najszybsze nie wiem jakimi umiejętnościami i wiedzą na temat miernika operuje adii83, .Co do innych spraw to skoro sprawdzona została kontrolka, więc następne w kolejce są świece.

roxa napisał:

Bo jeśli to nie świece, to na 100% walnięty automat grzania.
nie spotkałem się jeszcze z takim przypadkiem , ale na zdrowy rozum to auto by nie zagadało chyba że kompresja będzie miała szczytowe wyniki.Zazwyczaj świeca grzeje i wypala się nie robiąc żadnych zwarć i przepięć.Już gdzieś była dyskusja (ostra) jak lepiej mierzyć , czym lepiej mierzyć.Ja po prostu sprawdziłem tą metodę i działam w ten sposób i tak zazwyczaj jak klęknie jedna wymienia się wszystkie
adii83, jutro rano jak będziesz odpalał autko to zwróć baczną uwagę na zachowanie się silnika zaraz po uruchomieniu.Jeżeli silnik nie będzie miał płynnych obrotów i będzie nim rzucać to szukaj przyczyny w świecach :)

#19 Offline   adii83


  • Postów: 98
  • Na forum od: 29 lip 2008
  • Miejscowość: Gierałtowice

Napisano 05 sierpnia 2008 - 21:23

ok dzieki bardzo za uwagi jak dojdę do tego co to jest to napisze a tak wogóle jak odpala to narazie moge nim jezdzić?? nie chce zeby cos dalej padło

#20 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 05 sierpnia 2008 - 21:25

Cytat

świece żarowe nic wspólnego nie mają z mocą ani przyśpieszeniem

To weź zapal zimny silnik (najlepiej zimą po nocy) z niesprawną połową świec i spróbuj od razu jechać :) Gwarantuję że odczujesz znaczny spadek mocy








Podobne tematy Zwiń