Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Problem z elektozaworami...


13 odpowiedzi w tym temacie

#11 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 24 sierpnia 2008 - 22:00

vietrzyk napisał:

czyszczenie potencjometrów z pomocą WD-40
:/
Nie chcę cię martwić ale WD 40 to był najgorszy pomysł (dużo utleniaczy i substancji czynnych penetrujących), trzeba było użyć "Kontakt 60" lub po prostu roztworu spirytusu z oliwą techniczną. Jak ci zacznie pokrętło chodzić z wyczuwalnymi przeskokami no i zawodzić to po WD40 zostaje ci tylko wymiana na inne. :roll:



#12 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 26 sierpnia 2008 - 10:52

[ Dodano: Wto Sie 26, 2008 10:52 ]

pasiasty napisał:

Nie chcę cię martwić ale WD 40 to był najgorszy pomysł (dużo utleniaczy i substancji czynnych penetrujących), trzeba było użyć "Kontakt 60" lub po prostu roztworu spirytusu z oliwą techniczną. Jak ci zacznie pokrętło chodzić z wyczuwalnymi przeskokami no i zawodzić to po WD40 zostaje ci tylko wymiana na inne. :roll:

Chyba zaraz aż tak się nie utleni... Używałem wu-deka wiele razy do dużo delikatniejszych elementów niż takie jak na dzisiejsze czasy "wielkie" potencjometry. Swoją drogą to chyba nawet wymiana ich nie byłaby problemem - koszt do 10zł/szt, kwestia dobrania rozmiaru i parametrów;-)

#13 Offline   Maniak124


  • Postów: 198
  • Na forum od: 23 lip 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj

Napisano 26 sierpnia 2008 - 12:50

Ichu napisał:

Czyli mam zacząć od elektrozaworu?
Jakt to kolega vietrzyk napisał, pierwsze elektrozawory, to częsta przypadłość po latach użytkowania, sam w tym roku miałem ten sam problem, tylko że u mnie odkręciłem elektrozaworki i okazało się że cewka się już rozsypała :?:, więc pozostała tylko wymiana. Jako że nie znalazłem ze 124, kupiłem z c klasy i pasuja idealnie :smile:. Najważniejsze że działają ;)

#14 Offline   Irek


  • Postów: 27
  • Na forum od: 13 gru 2007
  • Miejscowość: Lublin

Napisano 31 sierpnia 2008 - 11:49

Koledzy tu piszą o jakichś sprężynkach w elektrozaworach.. ja ostatnio rozebrałem, przeczyściłem, ale sprężynki żadnej nie znalazłem.. :hmm: Gdzie powinna być? ma ktoś jakąś fotkę jak powinna być umiejscowiona żebym ewentualnie mógł dobrać jakiś zamiennik? :czerwona: Bo niestety u mnie z bocznych kratek zawsze ciepłe...