Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] Problem z elektozaworami...


13 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 18 sierpnia 2008 - 14:53

Przeglądałem posty i nie znalazłem takiego posta więc zakładam nowy. Otórz w związku z problemami ogrzewania (jak Bóg dał to było cieplo a jak nie dał to zimno...) rozebrałem elektrozawory do czyszczenia i nie było zbyt wiele osadu... mimo to wszystko dokładnie oczyściłem i poskładałem i tu się zaczął problem... :roll:

Teraz jak silnik nagrzeje się do właściwej temp pracy lekko ciepłe powietrze wieje caly czas mimo ustawienia regulacji full na zimo :? Dodam ze jak ustawię nawet po kawałku na cieplo to od razu reaguje i robi się cieplej i tak do oporu grzeje bardzo dobrze. W powrocie to samo co kawałek ustawienia jest chłodniej ale na końcu niebieskiego zostaje ciepławy powiew (dużo cieplejszy niż z środkowej kratki) i nie wiem co z tym zrobić...

może ktoś miał taki problem po czyszczeniu? :czujnik:



#2 Offline   Rob


  • Postów: 5 137
  • Na forum od: 24 sty 2007
  • Miejscowość: Busko Zdrój i okolice
  • Mercedes:W124 2.6E - M103
  • Rocznik:1988
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:E124 300D 24V
  • Trzeci Mercedes:E211 2.7 CDI
  • Inne auto:Partner 1.6 HDI

Napisano 18 sierpnia 2008 - 21:35

vietrzyk napisał:

może ktoś miał taki problem po czyszczeniu?

Zawór nie domyka i tyle. Często taka sprężynka jest zgnita i nieraz wo góle jej nie ma ;-)

#3 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 18 sierpnia 2008 - 22:42

1. Sprawdz czy na trzpniu zaworu i gnieździe "grzybka" nie ma osadu, nalotu. Wtedy puszcza jak pisał Rob
2. Ustaw grzanie na minimum i podłącz się woltomierzem jedną sądą do środkowego przewodu kostki, drugą sprawdz napięcie dodtykając pozostałych dwóch (na przemian, nie na raz :czujnik:), powinno być takie same i wynosić tyle ile w danej chwili jest na akumulatorze, z niewielką tolerancją (spadek napięcia na instalacji + 0,7V na elektronice sterującej).

#4 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 18 sierpnia 2008 - 22:57

Aż będzie klik oczywiście :czujnik:

#5 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 20 sierpnia 2008 - 06:56

Rob napisał:

Zawór nie domyka i tyle. Często taka sprężynka jest zgnita i nieraz wo góle jej nie ma ;-)
Sprężynki są w cacy stanie (wizualnym) ogólnie środek jest bardzo czysty i nie ma żadnych śladów korozji. Być może są już troszkę odkształcone od fabryki i nie domagają... :ok: Czy wymiana sprężynek na nowe zmieni coś?

pasiasty napisał:

1. Sprawdź czy na trzpniu zaworu i gnieździe "grzybka" nie ma osadu, nalotu. Wtedy puszcza jak pisał Rob
Żadnego osadu już nie ma :P , bardzo niewielka ilość była tylko u góry zaworków tam gdzie są te "metalowe wałeczki" pomiędzy zwojami na których notabene są te sprężynki na ich węższej części - sorki ale nie wiem jak to się nazywa. Trzpień?

pasiasty napisał:

2. Ustaw grzanie na minimum i podłącz się woltomierzem jedną sądą do środkowego przewodu kostki, drugą sprawdz napięcie dodtykając pozostałych dwóch (na przemian, nie na raz :( ), powinno być takie same i wynosić tyle ile w danej chwili jest na akumulatorze, z niewielką tolerancją (spadek napięcia na instalacji + 0,7V na elektronice sterującej).
Ok dzisiaj zrobię pomiar i zobaczymy do dalej. Dzięki za wypowiedzi. :P

#6 Offline   Maad


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 20 sierpnia 2008 - 09:02

Warto jeszcze sprawdzic czy nie zaśniedziało w samym "sterowniku" (to czym ustawiamy temp. grzania) .Być może tam tkwi usterka :ok:


pozdr

#7 Offline   pasiasty


  • Postów: 104
  • Na forum od: 28 lut 2008
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W124 2.0D - OM601
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W202 220CDI ASB Kombi 1999r.
  • Inne auto:Fabia 2005r 1.4 16V

Napisano 20 sierpnia 2008 - 16:55

Maad napisał:

Warto jeszcze sprawdzic czy nie zaśniedziało w samym "sterowniku"
Jeśli tak to wyjdzie podczas pomiaru o którym pisałem w punkci "2". Szkoda pracy przy rozbieraniu :/

#8 Offline   Maad


  • Postów: 87
  • Na forum od: 26 lis 2007
  • Miejscowość: Koszalin

Napisano 20 sierpnia 2008 - 17:12

Zgadza sie,nie doczytałem :oops:


pozdr

#9 Offline   Ichu


  • Postów: 29
  • Na forum od: 29 kwi 2008
  • Miejscowość: Sztum

Napisano 22 sierpnia 2008 - 15:02

Ja właśnie dzisiaj doswiadczyłem tego samego. Niby leciało zimne powietrze przez kratki, ale niewiele to dawało, bo przy pokrętłach i między środkowymi kratkami leciało gorące powietrze które skuteczniej wypełniało wnętrze... Wymieniałem ostatnio nagrzewnicę, która ciekła, pojawiał się przy tym ubytek płynu chłodzącego.

Czyli mam zacząć od elektrozaworu?

#10 Offline   vietrzyk


  • Postów: 754
  • Na forum od: 21 maj 2008
  • Miejscowość: Konin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 24 sierpnia 2008 - 17:41

Ja zacząłem od elektrozaworów - czyszczenie... nie pomogło więc...
Zająłem się potencjometrami w środku - Przelutowanie lutów na płytce i czyszczenie potencjometrów z pomocą WD-40. Trochę roboty i czasu ale działa gites :hmm:
Myśle że na następnych kilka lat wystarczy :mrgreen: dzięki za podpowiedzi