Skocz do zawartości




- - - - -

[w124] kolektor rozgrzany do czerwonosci


15 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Wujek1221


  • Postów: 17
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Strzegom

Napisano 30 listopada 2008 - 19:54

Jak troche mocniej po wciskam gaz to kolektor wydechowy mam rozgrzany do czerwonosci czy to jest normalne ???????????



#2 Offline   Wujek1221


  • Postów: 17
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Strzegom

Napisano 30 listopada 2008 - 20:27

ale mowie powaznie grubo sie nagrzewa i pytam czy to normalne lub co moze byc przyczyna

#3 Offline   Wujek1221


  • Postów: 17
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Strzegom

Napisano 30 listopada 2008 - 21:03

a moze z tym zaplonem jest nie tak wcale nie mam olowianej nogi ani olowiu w bucie pozdrawiam

#4 Offline   Wujek1221


  • Postów: 17
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Strzegom

Napisano 01 grudnia 2008 - 16:04

no zarty zartami a ja mam problem :smile:

#5 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 01 grudnia 2008 - 18:27

Racja....Może wyjmij wszystkie świece i zrób im fotki oznaczając ,która z którego cylindra pochodzi?Od dawna "świeci"?Jakieś wydarzenia się zbiegły z początkiem świecenia?Grzebanie przy aucie?Osiągi się zmieniły?Dźwięk silnika uległ zmianie?Zapach spalin?Podaj jak najwięcej informacji -może coś Forumowicze wymyślą.Kurde -musi to ciekawie wyglądać.Sprawdź może moduł zapłonowy -wewnątrz komory silnika od strony kierowcy zaraz przy przegrodzie do wnęki z górnym mocowaniem amorka.To taki strzał w ciemno.Nie pamiętam jak jest w Twoim silniku -u mnie leci tam wężyk podciśnień od termozaworu "zapłonowego" na głowicy silnika.Szczelność....

#6 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 01 grudnia 2008 - 18:35

Taaak.Mnie one przekonują.Bo przecież musi być sakramencka temperatura ,by ten kawałek "piecyko podobny" rozżarzyć do czerwoności.Spaliny(ba -to w sumie etap płomienia ,a nie spalin w zasadzie) spełniają to kryterium.Dlatego też pytałem o "jazda ,dźwięk ,zapach" licząc ,że wyjdzie coś "w praniu"

#7 Offline   mbsly


  • Postów: 528
  • Na forum od: 23 sty 2007
  • Miejscowość: Gdańsk
  • Drugi Mercedes:MB W201 2.6 M103
  • Trzeci Mercedes:MB W202 C 36 AMG
  • Inne auto:MB W201 3.0 M103

Napisano 02 grudnia 2008 - 01:27

roxa napisał:

masz pewnie ołów w prawym bucie???
masz racje. chociaz wcale niewiele trzeba sie natrudzic,aby rozgrzac kolektor do koloru czerwonego,a w dalszym etapie bialego. kto niewierzy niech sprawdzi w ciemny wieczor. pare przegazowek w okolice czerwonego pola na obrotomierzu i kolektor swieci. :evil:

#8 Offline   Wujek1221


  • Postów: 17
  • Na forum od: 16 wrz 2008
  • Miejscowość: Strzegom

Napisano 02 grudnia 2008 - 14:29

osiagi sie nie zmienuily zapach spalin tez zobaczylem to ostatnio jak otworzylem maske żeby płyn do sptryskiwaczy dolac i troche sie przestraszyłem szczerze mowiac :drive:

#9 Offline   Ukaniu


  • Postów: 676
  • Na forum od: 30 maj 2007
  • Miejscowość: Jaktorów
  • Mercedes:W201 2.6 - M103
  • Rocznik:1989
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:A8 D2 4,2

Napisano 02 grudnia 2008 - 23:36

Poczas normalnej jazy jednak nie powinien rozgrzewać się do widocznej czerwoności. To oznacza raczej mieszankę zbyt ubogą - która się długo spala tzn. dopalanie następuje jeszcze w kolektorze wydechowym. To nie wróży dobrze życiu sondy lambda o ile jeszcze ona działa. Przydała by sie fachowa diagnoza bo za chwilę może być krucho z zaworami wydechowymi.

#10 Offline   jjanicki


  • Postów: 491
  • Na forum od: 06 lut 2007
  • Miejscowość: Lublin
  • Mercedes:W201 2.0D - OM601
  • Rocznik:1983
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:LPG

Napisano 02 grudnia 2008 - 23:58

Uboga mieszanka albo zbyt późny zapłon :poklon:








Podobne tematy Zwiń