Witam wszystkich. Mam problem z moim mb 190. Silnik 2.0 benzyna z lpg. Problem polega na tym, że gdy silnik rozgrzeje sie do około 50 stopni na gazie lub benzynie podwyższaja się obroty do około 2000. Pomaga dopiero wyłączenie zapłonu odczekanie i ponowne uruchomienie. Jeździłem po mechanikach i niewiele udało się zdziałać. Może ktoś z was miał podobny problem. Prosiłbym o pomoc
0
wysokie "wolne obroty" mb 190
Rozpoczęty przez pegaz37, gru 17 2008 14:31
10 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 17 grudnia 2008 - 14:31
#2
Napisano 17 grudnia 2008 - 15:17
Jak występuje to na benzynie i gazie jak napisałeś zresztą sam to nie ma to nic wspólnego z (czy może raczej nic bezpośrednio z LPG). Problem dotyczy zapewne potencjometru klapy lub samej klapy spiętrzającej - poszukaj "potencjometr" na forum bo już o tym pisałem. Jak będą wątpliwości to je wyjaśnimy ;-)
#3
Napisano 17 grudnia 2008 - 16:52
Trochę na forum szukałem w tym temacie i nic co by do mojego problemu pasowało nie udało mi się znależć dodam ze mam "super" gaźnik pierburg.
#4
Napisano 17 grudnia 2008 - 16:57
pegaz37 napisał:
mam "super" gaźnik pierburg
P.S.
Popraw profil - na bank nie masz 2.5 litrowego Diesla ;-)
#5
Napisano 17 grudnia 2008 - 17:34
Ok dzięki za poszukanie jak coś znajdziesz daj znać. A ta klapa i potencjometr w moim przypadku też może mieć wpływ? Aha a co z tym profilem? mam 250 diesla coś źle wpisałem?
#6
Napisano 17 grudnia 2008 - 19:09
pegaz37 napisał:
Aha a co z tym profilem? mam 250 diesla coś źle wpisałem?
pegaz37 napisał:
A ta klapa i potencjometr w moim przypadku też może mieć wpływ?
Tak na marginesie, to przy gaźnikach ważną sprawą jest czystość - spróbuj swojego ładnie przeczyścić...
#7
Napisano 17 grudnia 2008 - 20:26
Gaźnik mam już drugi czyściutki i nic to nie dało
#8 Gość__
Napisano 17 grudnia 2008 - 20:52
Może to Ci pomoże.Ja właśnie skończyłem niedawno walkę z tym gaźnikiem.Dość upierdliwy ale jak działa to....
http://www.speedysha.../126530519.html
http://www.ruddis-be....de/serv2ee.htm
http://www.speedysha.../502334363.html
Jeżeli jest problem z nastawnikiem przepustnicy I stopnia(wolnych obrotów) to najczęściej pada membrana.Ciężko -ale da się kupić i wymienić(niby nierozbieralne...niby).To właśnie robią na "regeneracji" za 400PLN.U Ciebie raczej podejrzewałbym czujnik temperatury ,termozaworek(ten co ma trójnik pneumatyki i dwa bolce).To tak w ciemno.Poczytaj -może sam dojdziesz ,bo są podane wartości nastawcze/prawidłowe.Z mechanikami uważaj -ten 2ee to dość mało znana sprawa mimo ,że paradoksalnie był dość powszechny(VW ,Audi...MB).Na forum kolegów z VW(Golf) mocno gnębiono temat:
http://forum.vwgolf....f65aec714c62ea5
Czyściutki drugi gaźnik?Dokładnie rozebrany ,przemyty ,dysze wyjęte, wydmuchany kompresorem?On ma naprawdę sporo zakamarków...jak większość gaźników ;-)
http://www.speedysha.../126530519.html
http://www.ruddis-be....de/serv2ee.htm
http://www.speedysha.../502334363.html
Jeżeli jest problem z nastawnikiem przepustnicy I stopnia(wolnych obrotów) to najczęściej pada membrana.Ciężko -ale da się kupić i wymienić(niby nierozbieralne...niby).To właśnie robią na "regeneracji" za 400PLN.U Ciebie raczej podejrzewałbym czujnik temperatury ,termozaworek(ten co ma trójnik pneumatyki i dwa bolce).To tak w ciemno.Poczytaj -może sam dojdziesz ,bo są podane wartości nastawcze/prawidłowe.Z mechanikami uważaj -ten 2ee to dość mało znana sprawa mimo ,że paradoksalnie był dość powszechny(VW ,Audi...MB).Na forum kolegów z VW(Golf) mocno gnębiono temat:
http://forum.vwgolf....f65aec714c62ea5
Czyściutki drugi gaźnik?Dokładnie rozebrany ,przemyty ,dysze wyjęte, wydmuchany kompresorem?On ma naprawdę sporo zakamarków...jak większość gaźników ;-)
#9
Napisano 17 grudnia 2008 - 20:55
pegaz37 napisał:
Gaźnik mam już drugi czyściutki i nic to nie dało
Nie jestem aż tak biegły w tych gaźnikach żeby wyrokować tak bezkrytycznie, ale był nawet tutaj na forum kolega który nie mógł sobie poradzić z tym gaźnikiem (Pierburg 2EE, z elektroniką) i zmienił go w końcu na taki 2E bez elektronik, chyba z jakiegoś Audi i jego problemy się skończyły
#10 Gość__
Napisano 17 grudnia 2008 - 20:57
Radhezz napisał:
zmienił go w końcu
Aaaa -mała uwaga.Dane jakie podałem w linkach są obrazowane gaźnikami Opla ,VW itp.Nieco inny układ wtyczek więc uwaga z napięciami ,żeby nie zrobić "spawacz crazy" ;-) .Oczywiście sprawdzenie podciśnień, styków to norma.W książce "Sam naprawiam Mercedes 190" też jest o 2ee co nieco -rozdział i dane w tabelkach.Zawór EGR może mieć wpływ, zawór filtra węglowego i...itp.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[W201] za wysokie obroty silnik m102 |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | masap |
|
||
[W140] Za wysokie obroty, nierówna praca. |
Mercedes S, CL i SEC | Fiksu1901 |
|
||
Wysokie obroty podczas odpalania |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | jachu354 |
|
||
Mercedes w201 2.0 wysokie obroty na neutral i park |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Kolbi |
|
||
[W124] OM603 - wysokie spalanie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | pawel14b3 |
|