Skocz do zawartości




- - - - -

wysokie "wolne obroty" mb 190


10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   pegaz37


  • Postów: 13
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 17 grudnia 2008 - 14:31

Witam wszystkich. Mam problem z moim mb 190. Silnik 2.0 benzyna z lpg. Problem polega na tym, że gdy silnik rozgrzeje sie do około 50 stopni na gazie lub benzynie podwyższaja się obroty do około 2000. Pomaga dopiero wyłączenie zapłonu odczekanie i ponowne uruchomienie. Jeździłem po mechanikach i niewiele udało się zdziałać. Może ktoś z was miał podobny problem. Prosiłbym o pomoc



#2 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 17 grudnia 2008 - 15:17

Jak występuje to na benzynie i gazie jak napisałeś zresztą sam to nie ma to nic wspólnego z (czy może raczej nic bezpośrednio z LPG). Problem dotyczy zapewne potencjometru klapy lub samej klapy spiętrzającej - poszukaj "potencjometr" na forum bo już o tym pisałem. Jak będą wątpliwości to je wyjaśnimy ;-)

#3 Offline   pegaz37


  • Postów: 13
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 17 grudnia 2008 - 16:52

Trochę na forum szukałem w tym temacie i nic co by do mojego problemu pasowało nie udało mi się znależć dodam ze mam "super" gaźnik pierburg.

#4 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 17 grudnia 2008 - 16:57

pegaz37 napisał:

mam "super" gaźnik pierburg
Tutaj jest bardzo niewielu użytkowników z gaźnikami niestety... Mogę poszperać trochę czy coś znajdę na ten temat, ale nic nie obiecuję.

P.S.
Popraw profil - na bank nie masz 2.5 litrowego Diesla ;-)

#5 Offline   pegaz37


  • Postów: 13
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 17 grudnia 2008 - 17:34

Ok dzięki za poszukanie jak coś znajdziesz daj znać. A ta klapa i potencjometr w moim przypadku też może mieć wpływ? Aha a co z tym profilem? mam 250 diesla coś źle wpisałem?

#6 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 17 grudnia 2008 - 19:09

pegaz37 napisał:

Aha a co z tym profilem? mam 250 diesla coś źle wpisałem?
Nie, to razem to moja pomyłka bo jakoś nie zauważyłem tego drugiego auta, jest OK ;-)

pegaz37 napisał:

A ta klapa i potencjometr w moim przypadku też może mieć wpływ?
Nie, bo tego nie masz w gaźniku - to są części odpowiedzialne najczęściej za takie zachowanie na wtrysku KE-Jetronic

Tak na marginesie, to przy gaźnikach ważną sprawą jest czystość - spróbuj swojego ładnie przeczyścić... :)

#7 Offline   pegaz37


  • Postów: 13
  • Na forum od: 28 mar 2008
  • Miejscowość: Warszawa

Napisano 17 grudnia 2008 - 20:26

Gaźnik mam już drugi czyściutki i nic to nie dało

#8 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 17 grudnia 2008 - 20:52

Może to Ci pomoże.Ja właśnie skończyłem niedawno walkę z tym gaźnikiem.Dość upierdliwy ale jak działa to.... :)
http://www.speedysha.../126530519.html
http://www.ruddis-be....de/serv2ee.htm
http://www.speedysha.../502334363.html

Jeżeli jest problem z nastawnikiem przepustnicy I stopnia(wolnych obrotów) to najczęściej pada membrana.Ciężko -ale da się kupić i wymienić(niby nierozbieralne...niby).To właśnie robią na "regeneracji" za 400PLN.U Ciebie raczej podejrzewałbym czujnik temperatury ,termozaworek(ten co ma trójnik pneumatyki i dwa bolce).To tak w ciemno.Poczytaj -może sam dojdziesz ,bo są podane wartości nastawcze/prawidłowe.Z mechanikami uważaj -ten 2ee to dość mało znana sprawa mimo ,że paradoksalnie był dość powszechny(VW ,Audi...MB).Na forum kolegów z VW(Golf) mocno gnębiono temat:
http://forum.vwgolf....f65aec714c62ea5
Czyściutki drugi gaźnik?Dokładnie rozebrany ,przemyty ,dysze wyjęte, wydmuchany kompresorem?On ma naprawdę sporo zakamarków...jak większość gaźników ;-)

#9 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 17 grudnia 2008 - 20:55

pegaz37 napisał:

Gaźnik mam już drugi czyściutki i nic to nie dało
No to znowu nie wygląda na mechanikę tylko elektronikę :)

Nie jestem aż tak biegły w tych gaźnikach żeby wyrokować tak bezkrytycznie, ale był nawet tutaj na forum kolega który nie mógł sobie poradzić z tym gaźnikiem (Pierburg 2EE, z elektroniką) i zmienił go w końcu na taki 2E bez elektronik, chyba z jakiegoś Audi i jego problemy się skończyły

#10 Gość__


  • Na forum od: --

Napisano 17 grudnia 2008 - 20:57

Radhezz napisał:

zmienił go w końcu
Taaaaak.Na gaźnik od Golfa 1.3.A ja kupiłem jego gaźnik po regeneracji z gwarancją i doprowadziłem do użytku(nie kolegi wina -tak to już "regeneracja") :)
Aaaa -mała uwaga.Dane jakie podałem w linkach są obrazowane gaźnikami Opla ,VW itp.Nieco inny układ wtyczek więc uwaga z napięciami ,żeby nie zrobić "spawacz crazy" ;-) .Oczywiście sprawdzenie podciśnień, styków to norma.W książce "Sam naprawiam Mercedes 190" też jest o 2ee co nieco -rozdział i dane w tabelkach.Zawór EGR może mieć wpływ, zawór filtra węglowego i...itp.








Podobne tematy Zwiń