Skocz do zawartości




- - - - -

[w201] 2.0 D turbo??


110 odpowiedzi w tym temacie

#71 Offline   Szop


  • Postów: 1 813
  • Na forum od: 23 gru 2007
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0E - M103 (1992)
  • Trzeci Mercedes:W124 2.5D - OM605 (1994)
  • Inne auto:Citroen Saxo 1.1 Bic 2001

Napisano 03 marca 2009 - 20:39

No faktycznie, zaszaleli w tym Stuttgarcie :mrgreen: Jakby miał 150-200 PS (na turbinie naturalnie) to bym go nazwał wysiloną dwulitrówką, ale 75? Toż to prawie moc dzisiejszych 1.0 na trzech cylindrach, a diesle 1.3 np. w Pandzie legitymują się zbliżoną mocą (70 PS) - i to są silniki dość wysilone :old:



#72 Offline   Charlie9


  • Postów: 7 791
  • Na forum od: 15 sty 2007
  • Miejscowość: Kraków
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 03 marca 2009 - 20:48

KrzychuKrzys napisał:

75km z dwulitrowego diesla to względnie trochę wysilony silnik
nie no sorki.... faktycznie sie pomylilem, pezrciez to rakieta jest :mrgreen:

#73 Offline   swampshark


  • Postów: 969
  • Na forum od: 19 cze 2008
  • Miejscowość: Biłgoraj
  • Mercedes:W201 2.5D - OM602
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Golf lll 1.8, Bora 2.0, V40

Napisano 03 marca 2009 - 21:56

Charlie9 napisał:

nie no sorki.... faktycznie sie pomylilem, pezrciez to rakieta jest :mrgreen:
no przecież 2.0D to jak concorde jest... a przynajmniej tyle samo dymu produkuje :old:

#74 Offline   szafa


  • Postów: 6 382
  • Na forum od: 04 sty 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:W124 4.2E - M119
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:Volvo 855 2.3 T-5

Napisano 04 marca 2009 - 01:57

Szop napisał:

a diesle 1.3 np. w Pandzie legitymują się zbliżoną mocą (70 PS)
to jest 1.3 + turbo :mrgreen:

#75 Offline   Biały


  • Postów: 4 966
  • Na forum od: 09 mar 2007
  • Miejscowość: Chełm
  • Mercedes:W124 2.0E >92r - M111
  • Rocznik:1995
  • Nadwozie:kombi
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:Sprinter 515 CDI
  • Trzeci Mercedes:200D...

Napisano 04 marca 2009 - 09:04

1.9tdi to jest względnie wysilony silnik (w wersji 130km) :mrgreen:

#76 Offline   Robert142T


  • Postów: 150
  • Na forum od: 06 lip 2008
  • Miejscowość: Białystok
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Inne auto:w168 A170 CDI 1999r.

Napisano 04 marca 2009 - 09:20

Nie radze do 2.0 D wstawiać turbiny. Kiedyś chciałem sobie taka modyfikacje przeprowadzić, ale się dowiedziałem, że takim silnikiem z 1000 km przejedziesz i się mocno zużywa, najgorsze jest to, że zaraz popękają tłoki i silnik będzie do remontu przez taka turbinę ;/ Oczywiście twój wybór, żeby turbina działała na 2.0D prawidłowo to by były silniki seryjnie produkowane z turbo :mrgreen:

#77 Offline   Szop


  • Postów: 1 813
  • Na forum od: 23 gru 2007
  • Miejscowość: Leszno
  • Mercedes:W124 2.5D turbo - OM602
  • Rocznik:1994
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:E-Klasse
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W124 3.0E - M103 (1992)
  • Trzeci Mercedes:W124 2.5D - OM605 (1994)
  • Inne auto:Citroen Saxo 1.1 Bic 2001

Napisano 04 marca 2009 - 09:22

szafa, a dzisiaj się w ogóle robi jakieś diesle bez turbo? :mrgreen: Nie zmienia to faktu, że jak na tak małą pojemność silniczek jest wysilony niewspółmiernie do 2,0D.
Bialy, jest jeszcze wersja 150 PS.

#78 Offline   Radhezz


  • Postów: 1 526
  • Na forum od: 26 gru 2007
  • Miejscowość: Opole
  • Mercedes:W201 2.0 - M102
  • Rocznik:1987
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:manualna 4
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:LPG
  • Inne auto:Matrix

Napisano 04 marca 2009 - 09:44

Szop napisał:

silniczek jest wysilony niewspółmiernie do 2,0D
OM601 osiąga 37,5KM z litra pojemności skokowej, a dla porównania inne:
1,9TDi 130KM - 65KM/l
1,9TDi 150KM - 79KM/l
OM605 2,5 Turbo 150KM - 60KM/l

W takim zestawieniu trudno tak naprawdę powiedzieć jaki to ma związek na wytrzymałość silnika, bo wytrzymałość silników VW nie jest mi znana, ale za to OM605 jest naprawdę trudny do zarżnięcia :mrgreen:

#79 Offline   Janwno


  • Postów: 373
  • Na forum od: 17 lut 2007
  • Miejscowość: Warszawa
  • Mercedes:inny / brak
  • Rocznik:brak
  • Nadwozie:brak
  • Skrzynia biegów:brak
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 04 marca 2009 - 10:27

Szop napisał:

a dzisiaj się w ogóle robi jakieś diesle bez turbo?
Volkswagen chyba ciągle produkuje samochody z silnikami SDI bez turbo. Ale złośliwcy rozszyfrowują ten skrót jako: Szybciej Dojedziesz Ikarusem :-P

#80 Offline   kubek


  • Postów: 425
  • Na forum od: 19 maj 2007
  • Miejscowość: Białystok

Napisano 04 marca 2009 - 12:03

ale chłopaki osobiscie widziałem 124 w wersji limo (czyt. limuzyna) i miał fabryczny silnik 2.0 Turbo D. Szukałem takiego silnika, ale znalezienie graniczy z cudem. Uważam że taka turbinka od 1.9TDI nie zaszkodzi byle była wysterowana na małe doładowanie, żeby nie rozpierdzieliła nic. Jak coś mam silnik 2.0 D stprawny i w ogole wiec moze sprzedac tanio na testy :mrgreen: