witam wszystkich , mam nie mały problem. NIedawno stałem sie szczesliwym posiadaczem mercedesa 124 m102. autko sprawuje sie dobrze ale tylko na benzynie , gdy przełaczam na gaz zaczynaja sie problemy a mianowicie uatkiem zaczyna szarpac i dusic bez znaczenia od obrotów silnika, doprowadza nie to do szału i kosztuje kupe nerwów. ktos powiedział mi zebym zatkał gąbka lubb szmatka wlot powietrza i zeczywiscie działa ale znacznie podnosza sie obroty silnika , zas gdy przełaczam spowrotem na bezyne auto gasnie , błagam pomózcie
0
[w124] Na gazie szarpie autem
Rozpoczęty przez zwirz, mar 09 2009 22:38
13 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 09 marca 2009 - 22:38
#2
Napisano 10 marca 2009 - 00:15
Nie zatykaj dolotu tylko spróbuj go odwócić tak by nie było wtłaczane powietrze do silnika, tylko żeby je zasysał. Jeśli nie pomoże to musisz jechać na ustawienie na analizatorze.
#3
Napisano 10 marca 2009 - 07:50
tzn jak mam go ustawic bo za batrdzo nie wiem, cały problem w tym ze na tym gazie tak jakby pobierał za duzo powietrza, i go przytyka i krztusi
#4
Napisano 10 marca 2009 - 09:04
rura którą wlatuje powietrze ,zciągnij ją z przodu czyli jakby z karoseri i zkieruj ją w dół ,a drugi jej koniec niech będzie na filtrze powietrza ,chodzi oto ,że powietrze które wpada do filtra rozdmuchuje gaz ,rozumisz
#5
Napisano 10 marca 2009 - 15:28
ok bracie , zrobie jak mówisz , dzieki za rade
[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 15:28 ]
pomogło bracie
[ Dodano: Wto Mar 10, 2009 15:28 ]
pomogło bracie
#6
Napisano 27 lipca 2009 - 09:07
miałem ten sam problem kolego.....musisz rure dolotowa powietrza skierować do tyłu bo dostaje za duzo powietrza i wtedy gasnie,ja tak zrobiłem u siebie i jest petarda....ale oprócz tego sprawdz przewody wysokiego napięcia bo tez maja wpływ na prace silnika i na szarpanie ...pozdrawiam
#7
Napisano 31 lipca 2009 - 07:20
ja wczoraj zlikwidowalem ten problem... tez tak mialem na benzynie lecial jak rakieta a na gazie mial brak mocy i szarpal pojechalem do gazownika 15 min i zrobione... postawil go na analizatorze i wyregulowal na reduktorze i teraz cacy leci na gazie tak samo jak na benzynce Tyle ze obroty zaczely falowac i jak jest nie rozgrzany czasami potrafi zgasnac ale jak temp. wzrosnie tak do 70 stopni to leci gladziutko ^^:D:D:
#8
Napisano 19 sierpnia 2009 - 19:47
czesc mam podobny problem z szapraniem ale mi silnik przerywa do 1500 obr i tylko na gazie kręciłem tymi dwoma śrubkami od gazu na parowniku i na wężu ale jakoś nie moge ustawić powie mi ktoś jak to ustawić? i czy to przez to ? jak cos to kable świece kopułke i palec wymieniłem prosze o pomoc
#9
Napisano 22 sierpnia 2009 - 17:05
przychodzi mi tylko na mysl konsultacja u gazownika... mi to wyregulowal za friko podlaczyl pod analizator i na reduktorze cos pokrecil samemu tak teGo nie wyregulujesz dobrze.... a jeszcze mzoe byc kwestia gum doprowadzajacych do gaznika... ;] ja mialem cale postrzelane i mialem klopoty z obrotami ale jak Ci tylko szarpie autem to pewnie kwestia regulacji Pozdrawiam
#10 Gość__
Napisano 29 sierpnia 2009 - 08:42
kondziq napisał:
mi to wyregulowal za friko podlaczyl pod analizator i na reduktorze cos pokrecil samemu tak teGo nie wyregulujesz dobrze....
Cytat
a jeszcze mzoe byc kwestia gum doprowadzajacych do gaznika... ;]
@Prze_Cinek -taki sposób ogólny to przy założeniu, że auto jakoś chodzi odpalasz silnik, ktoś go trzyma na ok.3000rpm, a Ty zakręcasz na wężu LPG("Putin serenda" ) do momentu aż obroty zaczną spadać(ale druga osoba nie może ich podnosić pedałem gazu -po ustaleniu tych 3000rpm ma mieć nogę jak wmurowaną). Skoro obroty zaczęły tylko spadać wskutek przykręcania kurka możecie odpuścić auto na pedale gazu(no nie gnieść go już) i aby zapewnić autu zgrubnie prawidłową ilość mieszanki odkręcasz o jeden obrót na wężu. Wówczas przechodzisz do parownika. Jak pisałeś to pewnie masz jedną rzecz do roboty -napięcie membrany, bo jakby był jeszcze tzw.baypass byłoby o śrubę więcej. Musisz znaleźć kanał regulacyjny -moment kiedy ruch śrubą czy w lewo, czy w prawo da spadek obrotów. O ile ruch zależy np. od średnicy miksera więc może to być 1/4, może być i 3/4(przy zbyt wąskim mikserze). Zmniejszając napięcie membrany wzbogacasz mieszankę. Pytanie zależne od typu parownika -czy odkręcając śrubę zmniejszam to napięcie? Zazwyczaj ale to już zależy jak parownik m to ustawione. Oczywiście namawiam do oceny jego stanu -jak membrana zesztywniała, parownik zawalony syfem to sobie można ustawiać do bólu. No i niestety -w KE często napięcie membrany plus register(na wężu) muszą być niemal równocześnie kręcone dla ustalenia stanu równowagi między prawidłowością mieszanki, a niuansami powodowanymi przez np. potężną objętość dolotu i jego charakterystykę wieć powyższy maksymalnie podstawowy sposób może się psu na budę zdać. Ciężko mi to byłoby na papierze przedstawić
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Przerywa na gazie jak wilgotno |
LPG i Paliwa Alternatywne | stradlin |
|
||
W124 2.0 m111. Szarpie przy delikatnej jeździe po dodaniu gaz. . |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Przemek84 |
|
|
|
[W124-230ce] M102 Szarpie po rozgrzaniu. Wielka prośba o Pomoc |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Dymus |
|
|
|
[W124] E320 z 1994 - silnik szarpie |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | xtek |
|
|
|
[w124] szarpie przy zmianie biegów automat |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | stiv88 |
|