Skocz do zawartości




- - - - -

[W124-230ce] M102 Szarpie po rozgrzaniu. Wielka prośba o Pomoc


6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Offline   Dymus


  • Postów: 3
  • Na forum od: 12 paź 2020
  • Miejscowość: Kruszwica
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123-230 coupe
  • Trzeci Mercedes:W124-300ce
  • Inne auto:w114-220

Napisano 12 października 2020 - 20:14

Z góry mówię że za pomoc jestem bardzo wdzięczny i przy okazji zapraszam na piwko.

Dzień dobry lub dobry wieczór. Po kilku dniach walki i zapytań na różnych forach dotarłem tutaj. Mam wiele pytań a bardzo mało odpowiedzi. Więc zacznę.

Kupiłem moje w124 230ce z 1990 z Niemiec po 5 latach postoju. Odpalone jeździ wszystko fajnie, po pewnym czasie okazało się że wentylator przestał chodzić więc walka z elektromagnesem udana wszystko śmiga. Niestety jak samochód zdobywał temperaturę zaczynał szarpać i prychać. Wyczytałem że to problem z Filtrem węglowym w lewym błotniku. A więc mam parę pytań. Najlepiej jest go podobno usunąć więc
zaczałem. Okazało się że został on usunięty. Teraz pytanie które miejsca powinny być zaślepione. Podsyłam zdjęcia miejsc w których jest to zaślepione. Niestety nie dało rady wstawić zdjęć bo są za duże więc wrzucę do nich linki, myśle że nie będzie problemu. Samochód również wieszał się często na równych 2000 obrotów.
1: Zaworek do którego prawdopodobnie szły przewody od filtra węglowego. Zaworek wyciągnąłem a przewody z niego zostały zaślepione
https://ibb.co/TWPNFb3
2: Czy ten czujnik i przewód od niego też trzeba zaślepić? Wyczytałem gdzieś że też jest za to odpowiedzialny
https://ibb.co/6vKTzy0
3: Za Kjetem jest taki dziwny przewód idący z głowicy do środka były tam odpięte przewody które były podłaczone do tego zaworka z punktu 1. Pytanie co to jest i po co?
https://ibb.co/wL48WLN
4: Z tyłu Kjeta był króciec który był zaślepiony jakąś gumą, poprawiłem zaślepienie jednak mam pytanie. Do czego on służy i czy też jest odpowiedzialny do systemu filtra węglowego?
https://ibb.co/ZdT3Vgj Na drugim zdjęciu znajduję się to po prawej z czarną gumą https://ibb.co/CV53Zdf

Co robić w jakim kierunku iść? Raczej z mechanikiem w tych czasach który to ogarnie jest ciężko.

Z góry dzięki i życzę miłego dnia :star: :)



#2 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2020 - 08:51

Wg mnie źle kombinujesz, działasz po omacku.

Jeżeli zgniła puszka filtra z węglem aktywnym to najlepiej ją podmienić na lepszą używaną, ewentualnie pominąć. Zaślepianie układu przewietrzania zbiornika to zły pomysł, korek działa tylko w awaryjnych sytuacjach i możesz sobie narobić problemów.

Obadaj literaturę:
PORADNIK SERWISOWY: BUDOWA I DZIAŁANIE UKŁADU WTRYSKOWEGO KE-JETRONIC - są dostępne na chomiku itp. Jak trzeba to pisz PW podeślę.

http://mbci.mackuz.o...silania-paliwem

Użytkownik w0jta5 edytował ten post 10 listopada 2020 - 08:52


#3 Offline   Wradek


  • Postów: 8
  • Na forum od: 09 lis 2019
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2020 - 10:10

Też miałem takie ustrojstwo zamontowane, z tego co sie zorietowalem to miało poprawiac normę spalin. U siebie zdemontowalem, podcisnienia popodlaczalem i hula.

#4 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2020 - 10:34

Wyświetl postUżytkownik Wradek dnia 10 listopada 2020 - 10:10 napisał

Też miałem takie ustrojstwo zamontowane, z tego co sie zorietowalem to miało poprawiac normę spalin. U siebie zdemontowalem, podcisnienia popodlaczalem i hula.
Kwestia które, bo filtr oparów paliwa nie jest ustrojstwem od emisji spalin, tylko elementem układu przewietrzania zbiornika. By wyeliminować dodatkowe eko-patenty trzeba znać budowę i działanie układu, bo KE-Jet jest wrażliwy na zaburzenia w podciśnieniach.

#5 Offline   Wradek


  • Postów: 8
  • Na forum od: 09 lis 2019
  • Miejscowość:
  • Mercedes:W201 2.0E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2020 - 14:17

Chodziło mi o to z pierwszego zdjecia.

#6 Offline   w0jta5


  • Postów: 5 025
  • Na forum od: 14 lis 2008
  • Miejscowość: Karkonosze
  • Mercedes:W201 1.8E - M102
  • Rocznik:1991
  • Nadwozie:sedan
  • Skrzynia biegów:automatyczna
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak

Napisano 10 listopada 2020 - 15:07

Powtórzę, zobacz jak działa fabryczny układ (tytuł powyżej lub link). Możesz wywalić eko-ustrojstwo, ale przywróć fabryczny obieg układu. Zrób raz a dobrze, poświeć 15 minut na przeczytanie kilku stron i zrób jak to powinno wyglądać, a nie wkładać w każdą rurkę podciśnienia śrubkę i potem szukać czemu zawiesza się na 2000 obr. KE-Jet jest kapryśny, będziesz miał kłopoty z wtryskiem jak będziesz robił na czuja lub na skróty każdą czynność.

Wybacz moralizatorstwo, ale takich historii tu się przewinęło wiele. Najpierw jest drutowanie po omacku wbrew temu co ktoś radzi, lament na forum po drutowaniu, foch na forum, (bezskuteczne) szukanie mechanika który zajmie się KE-jetem, i teraz dwie opcje: skrucha i powrót na forum albo akceptacja usterek i lamentowanie że (30 letni) mercedes jest mega awaryjny. ;)

Elo :ok:

#7 Offline   Dymus


  • Postów: 3
  • Na forum od: 12 paź 2020
  • Miejscowość: Kruszwica
  • Mercedes:W124 2.3E - M102
  • Rocznik:1990
  • Nadwozie:coupe
  • Skrzynia biegów:manualna 5
  • Opcja:brak
  • Alternatywne paliwo:brak
  • Drugi Mercedes:W123-230 coupe
  • Trzeci Mercedes:W124-300ce
  • Inne auto:w114-220

Napisano 02 grudnia 2020 - 23:58

Dobra Panowie, jutro przywracam układ tak jak był. Kwestia kjeta: znalazłem faceta który się tym zajmie ale padł wysprzęglik i trzeba to zrobić. Mam nastepną kwestię, lewa szyba się opuszcza i zaczyna stukać. Trzeba odłaczyć klemę żeby się uspokoiło. Wina może być przycisku?








Podobne tematy Zwiń