W124 m102 brak kompresji po wymianie zaworów i planowaniu glowicy
#1
Napisano 09 sierpnia 2023 - 21:32
Pare tygodni temu oddałem głowice do planowania ,wymianę wszystkich zaworów na nowe ,uszczelniaczy itp.
Po złożeniu Mercedes nie ma kompresji natomiast jeżeli odkręcę śruby mocujące wałek rozrządu i hydropopychacze się delikatnie podniosą to zaczyna być kompresja.Wiadomo ,ze pierwsza rzeczą jaka się nasuwa podparte zawory.Wypompowanie oleju z hydropopychaczy nic nie dało.Czy ktoś miał podobny problem ? Dzwoniłem do firmy która wykonywała planowanie i wymianę zaworów ,ale powiedzieli ze nie ma możliwości aby coś zrobili źle,a tym bardziej żeby zawory były za długie.Czy wymiana hydropopychaczy coś zmieni ? Może przy wymianie zaworów powinienem jeszcze jakieś części wymienić na nowe ? Czy poprostu trzeba znowu wszystko rozłożyć i udowodnić im ,ze zawory są za długie ?
Przed wymianą odpalał normalnie ,na jednym cylindrze była
Delikatnie mniejsza kompresja , poprzedni właściciel jeździł na gazie wiec postanowiłem wymienic uszczelkę ,zawory itp
Silnik m102.963 , 2.3 benzyna
#2
Napisano 09 sierpnia 2023 - 21:37
Użytkownik mixx edytował ten post 09 sierpnia 2023 - 21:41
#3
Napisano 09 sierpnia 2023 - 21:39
Użytkownik mixx dnia 09 sierpnia 2023 - 21:37 napisał
Ja rozkładałem i składałem.Wszystko przykręcone z wartościami itp.Łańcuch i rozrząd prawidłowo ustawiony , oczywiście napinacz wsadzony nowy i ZAŁOŻONY prawidłowo
Użytkownik Shizzle188 edytował ten post 09 sierpnia 2023 - 21:42
#4
Napisano 09 sierpnia 2023 - 21:39
Użytkownik SuperBuster11 edytował ten post 09 sierpnia 2023 - 21:40
#6
Napisano 09 sierpnia 2023 - 21:46
Użytkownik mixx dnia 09 sierpnia 2023 - 21:43 napisał
Nie ma charakterystycznego syków ,odpalać oczywiście tez nie odpala.Ale tak jak napisałem przy podniesieniu delikatnie popychaczy czyli odkręceniu śrub obudowy walka „ syki” odrazu się pojawiły.Sruby obudowy walka dokręcone 21nm tak jak powinno być
#7
Napisano 09 sierpnia 2023 - 21:52
Użytkownik Shizzle188 dnia 09 sierpnia 2023 - 21:46 napisał
Użytkownik mixx edytował ten post 09 sierpnia 2023 - 21:53
#8
Napisano 09 sierpnia 2023 - 21:56
Wszystkie odrazu.
Te „miseczki” zostały oryginalne takie jak były wcześniej ,ale ma to sens co napisałeś.Tylko jak ich nie będzie to popychacze będą się wycierać prawda ?
#9
Napisano 09 sierpnia 2023 - 22:02
Użytkownik Shizzle188 dnia 09 sierpnia 2023 - 21:56 napisał
Wszystkie odrazu.
Te „miseczki” zostały oryginalne takie jak były wcześniej ,ale ma to sens co napisałeś.Tylko jak ich nie będzie to popychacze będą się wycierać prawda ?
Użytkownik mixx edytował ten post 09 sierpnia 2023 - 22:31
#10
Napisano 10 sierpnia 2023 - 07:00
Z tego co pamiętam M102 ma zawory na zamki a nie na gwinty wiec nie wyregulujesz długosci zaworu.
Rozwiązania są dwa:
1) O ile producent przewiduje krótszy zawór to zastosowanie takowego
2) Demontaż głowicy i wstawienie w nią nowych gniazd, tudzież poszukanie innej z własciwej wysokosci gniazdami, co może być cieżkie do zrealizowania do silnika 2,3.
Powodzenia.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Podpięty [W201/W124] M102, M103, problemy z silnikiem- temat zbiorczy |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Jakub95 |
|
||
[W124] brak wskazań obrotomierza, sygnał jest |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | kuwi |
|
|
|
[W124] 2.3 m102 koło dwumasowe |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | Szpytma91 |
|
|
|
(w201) m102.980 2.3 --> m111.983 2.3 kompressor |
Modyfikacje,Tuning | Maku |
|
||
[W201] Brak podświetlenia tablicy zegarów i wskaźników |
Mechanika, Technika, Elektryka, Serwis i Diagnostyka... | lelebial |
|